وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

دستورالعمل ماده۱۴ قانون زمین شهری

دستورالعمل ماده۱۴ قانون زمین شهری در این مقاله متن کامل را برای شما دوستان نوشتیم،قبل از اینکه این مقاله را بخوانید لطفا این لینک رو بزنید و وارد این صفحه بشید.

این صفحه را مطالعه کنید بعد به این مقاله رجوع کنید .

https://vakiloroaya.com/%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87%db%b1%db%b4-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c/

3ـ مسکونی: مالکین منطقه باغ مسکونی که داوطلبانه مایل به واگذاری 70 درصد از سطح باغات خود به عنوان فضای سبز عمومی یا باغ شهری به صورت رایگان به شهرداری باشند می‌توانند با تصویب مراجع مربوطه به جای منطقه باغ مسکونی از انواع منطقه بندیهای مسکونی استفاده کنند، مشروط به اینکه:

ـ سطح مجموعه باغاتی که مشترکاً به صورت یکپارچه از این ضوابط استفاده می‌کنند از 20 هزار متر مربع کمتر نباشد.

ـ سهم خدمات و فضای سبز عمومی حتی‌الامکان به صورت یکپارچه باشد.

ـ ضمن رعایت کامل مفاد مصوبه 14/2/1371 شورایعالی شهرسازی و معماری تحت عنوان منطقه‌بندی مسکونی شهرها، ضوابط زیر را رعایت نمایند:

3ـ1ـ منطقه تک خانواری ـ با رعایت ضوابط مربوطه.

3ـ2ـ منطقه چند خانواری حداقل تفکیک افراز و تقسیم 500 مترمربع و حداکثر تراکم 80% و با افزایش سطح قطعات به بیش از 1000 مترمربع حداکثر 100%

3ـ3ـ منطقه آپارتمانی حداقل تفکیک، افراز و تقسیم 1000 مترمربع با تراکم 100% و با افزایش سطح قطعات به بیش از 2000 مترمربع حداکثر 120%

تبصره 1ـ در حالتی که سطح کل باغات به هم پیوسته در یک نقطه شهر کمتر از 20 هزار مترمربع باشد استفاده از ضوابط این بند فقط در صورت رعایت ضوابط منطقه‌بندی مسکونی همجوار مجاز است.

تبصره 2ـ اراضی واگذار شده بر اساس این بند غیرقابل تبدیل به کاربریهای مسکونی و انتفاعی بوده و شهرداری موظف است ظرف مدت 15 ماه آنها را برای استفاده عمومی تبدیل به پارک نموده چگونگی را به سازمان مسکن و شهرسازی استان اطلاع دهد. در صورت عدم تبدیل آنها به پارک در این مدت بلافاصله با تصویب مراجع مربوطه به سایر خدمات عمومی مورد نیاز شهر اختصاص خواهد یافت.

ب ـ اراضی کشاورزی یا آیش داخل محدوده قانونی :

1ـ تبدیل اراضی کشاورزی که فاقد کاربری مصوب خدمات و فضای سبز عمومی باشند به باغ با استفاده از مقررات منطقه باغ ـ مسکونی موضوع بند 2 قسمت الف این دستورالعمل بلامانع است. در این صورت لازم است که نقشه درختکاری باغ نیز همراه با نقشه‌های تفکیکی و ساختمانی به تصویب شهرداری مربوطه برسد.

2- تبدیل و تغییر کاربری اراضی کشاورزی یا آیش داخل محدوده قانونی به مسکونی در صورتی که طرح تفصیلی یا هادی آنها با پیش‌بینی خدمات مورد نیاز تهیه و به تصویب برسد مورد تأیید است. کسب اجازه قطعه‌بندی و تفکیک و ساختمان‌سازی اینگونه اراضی مشمول ضوابط و مقررات مربوط به تأمین فضاهای عمومی و خدماتی شهرها موضوع مصوبه مورخ 3/10/1369شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود.

3ـ تا زمانی که مالکین قصد تفکیک و ساختمان‌سازی ندارند می‌توانند از ضوابط تفکیک به شرح زیر استفاده نمایند:

ـ حداقل تفکیک اراضی شالیزار 5 هکتار

ـ حداقل اراضی زراعتی غیرشالیزار 10 هکتار

ـ حداقل اراضی زراعتی دیم 20 هکتار

عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی و رییس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

ارتباط با ما

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی