وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وکیل باتجربه امورمالی درتهران

وکیل باتجربه امورمالی درتهران ،سایت وکیل الرعایا به پشتوانه گروه وکلای پایه یک دادگستری  ضمن ارائه خدمات مشاوره حقوقی، اقدام به پذیرش کلیه دعاوی حوزه قراردادها (اعم از قراردادهای تجاری وبازرگانی داخلی و بین المللی) می نماید.شایان ذکر است این موسسه در زمینه حقوق قراردادها وامورمالی در حال انجام خدمت هستند.

از دیگر اقسام حق عینی میباشد که در آن رابطه میان شخص ذی حق و موضوع حق به نحو مستقیم برقرار شده و واسطی میان آن دو وجود ندارد.منتفع در این میتواند از مال دیگری یا مالی که صاحب خاص ندارد،استفاده کند.حق انتفاع حقی مالی است که از لحاظ اقتصادی واجد ارزش است و قابلیت نقل و انتقال هم دارد.

تفاوت حق انتفاع با مالکیت منفعت

در هردو از منفعت یک مال استفاده میکنیم؛اما تفاوت آن دو از دو بعد قابل بررسی میباشد.

1)از حیث ماهیت: نمود مالکیت منفعت در اصل مالکیت است و نمود حق انتفاع در بهره مندی و انتفاع است؛عدم استفاده از مالکیت منفعت ضرری را متوجه شخص نمیکند؛درحالیکه عدم استفاده از حق انتفاع و عدم بهره مندی از تصرف غالبا فیزیکی ضرری را متوجه شخص میسازد.

2)از حیث اثر:حدود تصرفات فیزیکی و حقوقی در مالکیت بر منفعت بر اساس قاعده تسلیط بسیار گسترده تر از تصرفات اشخاص در حق انتفاع میباشد.

سبب ایجاد حق انتفاع

در غالب موارد سبب ایجاد حق انتفاع عقد یا قرارداد میباشد؛یعنی با اراده و خواستة مالک در مال دارای مالک ایجاد میشود.

همچنین لازم است در کنار رعایت شرایط عمومی صحت معاملات در خصوص عقد مربوط به حق انتفاع،شرط قبض هم رعایت شود؛یعنی مال موضوع حق انتفاع در اختیار طرف مقابل قرار بگیرد و به قبض منتفع داده شود و مالک آن را تسلیم منتفع کند.

طرق ایجاد  حق انتفاع

1)ایجاد برای دیگری:مالک و منتفع هردو در قید حیات هستند و مالک قراردادی را با منتفع منعقد میکند تا منتفع بتواند از مال وی استفاده کند.

2)حالت دوم که مورد پسند عرف میباشد در جایی است که شخص حق مالکیت خود را منتقل میکند اما حق انتفاع را برای خود حفظ میکند؛یعنی حق انتفاع برای مالک سابق همچنان برقرار است.

3)در جایی که شخص وصیت میکند؛طبعا هنگام مردن مالکیت اموال به وراث منتقل میشود؛ اما شخص میتواند در قالب وصیت حق انتفاع مال خود را به دیگری منتقل کند به شرطی که تا یک سوم از اموال متوفی را دربربگیرد واگرنه غیرنافذ است و نیاز به تنفیذ وراث دارد.

موضوع حق انتفاع

موضوع حق انتفاع مالی مصرف ناشدنی است؛یعنی بر اساس مصرف غالب و عرفی اگر کسی در آن دخل و تصرف کرد،با استفاده از منفعت،عین همچنان باقی میماند؛اعم از منقول بودن یا غیرمنقول بودن،مشاع بودن یا مفروز بودن.

دارنده حق انتفاع

شخص زنده یا معدوم به تبع موجود میتواند در جایگاه منتفع قرار بگیرد؛قراداد حق انتفاع برای معدوم قابل انعقاد نیست؛مثلا برای بچه ای که وجود خارجی ندارد.ولی میتوانیم برای بجه به تبع پدرش عقد را منعقد کنیم؛حق انتفاع در صورتی که بعد از یک سال بوجود نیاید قرارداد حق انتفاع منحل میشود.

 اقسام حق انتفاع

1)حق انتفاع در معنای خاص؛در جایی که با شخص مالک قرارداد حق انتفاع منعقد میکنیم و قصد استفاده از مال او را داریم.

2)وقف

3)حق انتفاع در مباحات

سبب ایجاد حق انتفاع باالمعنی الاخص قرارداد است و آن به چند دسته جزیی تقسیم میشود؛

حق انتفاع عمری: به عنوان مثال شخصی باغ خود را در اختیار دیگری قرار میدهد تا از ثمرة آن بهره ببرد مادامی که مالک،منتفع،پسر مالک یا هر شخص ثالث دیگری زنده باشد.

حق انتفاع رقبی: در این مدل مالک در قرارداد مدت معینی را تعیین میکند و دیگر میزان عمر شخص تعیین کننده مدت نیست.

حق انتفاع از نوع سکنی:معیار ایجاد آن زمان نیست بلکه موضوع میباشد و موضوع حق انتفاع سکونت است و حق انتفاع از نوع سکنی میتواند به نحو عمری یا رقبی باشد.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل قراردادهای تجاری

وکیل قراردادهای تجاری ،خدمات حقوقی، به عنوان خدماتی حیاتی برای بخش‌های صنعتی و تجاری جامعه در نظر گرفته می‌شود. اما تنها بخشی از خدمات حقوقی قابل ارائه توسط وکلا، مربوط به طرح دعاوی و دفاع از حقوق موکل نزد دادگاه می‌باشد. درکشورهای پیشرفته تر از لحاظ صنعتی و تجاری، یکی از امور ضروری که وکلا بدان اشتغال دارند. مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد برای موکل می‌باشد.

ضرورت تنظیم متن قرارداد توسط وکیل قراردادها ناشی از اصل مدیریت اختلاف است. مدیریت اختلاف در یک رابطه تجاری یا مالی از آن جهت اهمیت دارد .که اولاً با کاستن از زمینه‌های اختلاف، هزینه‌های مالی و زمانی حل و فصل اختلاف منتفی شود. دوماً در صورت بروز اختلاف، فرآیند حل اختلاف سریع، موثر و به صرفه باشد.

موسسه حقوقی وکیل الرعایا با سابقه طولانی در زمینه تجاری آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای و قبول پرونده های تجاری شرکت های بازرگانی می باشد.می توانید از طریق شماره های تماس وتعیین وقت قبلی از مشاوره وکلای ما بهره مند شوید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

فواید مشورت با وکیل قرارداد

وکلا با دانش حقوقی خود و تجربه‌ای که در حل و فصل اختلافات اخذ نموده‌اند می‌دانند چگونه متن قرارداد را تنظیم کنند که عاری از ابهام باشد و تعهدات طرفین متعادل تنظیم شده باشد.

همچنین یکی از اصلی‌ترین بند هر قراردادی، الزام‌آوری آن برای طرفین قرارداد است. قرارداد برای آن که الزام آور باشد باید در قالب قوانین موضوعه کشور معتبر و الزام آور تلقی شود. طبعا آشنایی با قوانین موضوعه برای شکل دهی به یک قرارداد به نحو الزام آور لازم است.

از همین رو مشورت با وکیل قراردادها برای انعقاد قرارداد به نحوی الزام آور ضروری است تا قرارداد از لحاظ شکلی و ماهوی به نحوی منعقد شود که قانوناً الزام آور تلقی شود.

الزام آوری هر متن قراردادی علاه بر چگونگی انعقاد آن، در گروی معانی حقوقی آن است. چرا که استفاده از هر واژه می تواند مفاد قرارداد را تحت شمول مقرره ای متفاوت و شرایط متفاوت قرار دهد.از همین روست که در حقوق هیچ واژگانی کاملاً مترادف نمی باشد و اگر چه ممکن است دو واژه به هم معنا برسند، لکن از لحاظ حقوقی کاملاً تفاوت داشته باشند.

اهمیت حضوروکیل قراردادها

صرف نظر از ابعاد متنی، تنظیم قرارداد از جانب وکیل قراردادها ابعاد ماهوی قرارداد نیز بسیار متاثر می سازد و به طور کلی بهره‌وری آن را افزایش می‌دهد. پیش‌بینی مراحل مختلف برای اجرای قرارداد، متعادل سازی و متوازن سازی تعهدات و تکالیف طرفین حین اجرای قرارداد، درنظر گرفتن بندهایی برای افزایش ضمانت اجرای قرارداد و تضمین تطابق مفاد قرارداد با قوانین موضوعه، مواردی می‌باشد که در صورت تنظیم توسط وکلای خبره می‌تواند چارچوب روابط قراردادی طرفین را مناسب، مطلوب و موثر سازد.

در صورت تنظیم قرارداد توسط وکیل پایه یک دادگستری ، می‌توان مطمئن بود که پیش بینی‌ها به نحوی انجام شده است که اختلافی ایجاد نشود. اما در فرضی که به دلایلی خارج از توافق طرفین، یک طرف از اجرای تعهدات و تکالیف خود سر باز زند، بازهم وجود یک قرارداد معتبر بین طرفین برای احقاق حق طرف متضرر ضروری است. بدیهی است مفاد چنین قراردادی برای دادگاه بسیار حائز اهمیت است و دادگاه بعد از درنظر گرفتن آن، طرف مقابل را به جبران خسارت یا انجام تعهد الزام می نماید؛ بنابراین احتمال نیز موجه است که قرارداد توسط وکیلی تنظیم شود که به زوایای مختلف قانون تسلط دارد تا مسیر احقاق حق در دادگاه به موجب قرارداد تسهیل و هموار شود.

به طور خلاصه، بنا به دلایل شکلی : 1- پرهیز از ابهام 2- استفاده از واژگان با معنای حقوقی متناسب 3- انعقاد قرارداد در قالب حقوقی الزام آور و به دلایل ماهوی : 1-برقراری تعادل و تناسب بین تعهدات و تکالیف طرفین، 2- قابلیت اجرای قرارداد و الزام طرف مقابل به آن 3- تضمین حل وفصل مطلوب و قاطع اختلافات ناشی از اجرای قرارداد ؛ تنظیم قرارداد با حضور و مداخله یک وکیل قراردادها مسلط ضروری است.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک امورتجاری

وکیل پایه یک امورتجاری ،هیئت رئیسه شرکت انتظار دارند که بخش حقوقی دارای صلاحیت کافی، مهارت، هدفمندی، نظرات حقوقی حرفه‌ای و عمل گرائی داشته باشند . در عین حال، جزء جدائی‌ناپذیر از یک فعالیت اقتصادی باشند. برای برآوردن شدن این انتظار هر دو طرف باید تلاش کافی را داشته باشند.

باید توجه کنیم که بخش حقوقی شرکت یک عنصر مهم در ارتباط با مشتری، کارکنان، بازرگانان، و مالکان است. در این شرایط از وکیل شرکت انتظار می‌رود که مهارت حرفه‌ای، امانت و از همه دشوارتر بی‌طرفی را سر لوحه کار خود قرار دهد و مدیران شرکت باید بخش حقوقی را بخشی مهم از چارت سازمانی خود قرار دهند و فضائی ایجاد کنند که این بخش به صورت حرفه‌ای در مرکز خدمات دهی و مشاوره به بقیه بخش‌ها قرار گیرد.موسسه وکیل الرعایا با سابقه طولانی و تجربه بسیار درزمینه تجارت آماده مشاوره و قبول وکالت و امور تجاری مربوطه می باشد.

وظیفه وکیل در شرکت تجاری

وکلا عموماً وقتی درگیر یک کسب و کار می‌شوند، غرق در آن کار شده و وظیفه خود را فراموش می‌کنند. اگر نزدیک شدن به کسب و کار بخواهد نظر مشورت مستقل را قربانی کند، هیچ ارزشی برای رئیس و هیئت مدیره شرکت نخواهند داشت. بنابراین انتظارمی رود که نزدیک شدن به یک کسب و کار و صراحت و شجاعت در بیان مشورتی در کنار همدیگر برای شرکت تعریف شود.دیدگاه عمومی تجار سنتی این است که بخش حقوقی شرکت یک بخش مشاوره‌ای و جانبی، و صرفاً برای به دست آوردن نظرات مشورتی است. اما این نگاه درستی نیست. مدیران شرکت از بخش حقوقی توقعاتی دارند، که با قرار دادن  این جایگاه برای بخش حقوقی این توقعات برآورده نخواهد شد. رئیس شرکت و هیئت مدیره باید بخش حقوقی را در جایگاهی قرار دهند که دائماً در جریان انتظارات و توقعات مسئولین شرکت باشند.

وکیل تجاری فردی است که متخصص در امور تجاری می باشد . امور تجاری شامل امور تاجر ،امور شرکت ها ،اسناد تجاری ،ورشکستگی تاجر و شرکت های تجاری ،انعقاد قراردادها ی تجاری و بازرگانی ، دعاوی بین شرکت و شرکا ،معاملات تجاری و معاملات بین المللی تجاری ،جوینت ونچر ،سوئیفت واعتبارات اسنادی ،قراردادهای حمل و نقل بین المللی ،سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم خارجی و…  می باشد.

هر کدام از موارد گفته شده نیازمند تحقیق و بررسی و البته تجربه کافی در زمینه مربوطه می باشد. از این رو وکیل تجاری فردی است که بر این اموربه صورت تخصصی اشراف دارد.

وکیل تجاری در تهران

در تهران به جهت فراوانی شرکت ها و معاملات تجاری نیاز به وکیل شرکت های متخصص بیشتر احساس می گردد. از این رو بسیاری از وکلا به صورت تخصصی در باب موضوعات تجاری ،اسناد تجاری و معاملات تجاری فعالیت می نمایند.وکیل دعاوی تجاری در تهران به جهت فراوانی شرکت ها در تهران با موضوعات متنوع و متفاوتی همه روزه سر و کار دارند و معمولا ثبت شرکت ها در تهران خواهان بیشتری دارد از این رو وکلایی به صورت تخصصی این موضوعات را پیگیری می نمایند .

در دعاوی تجاری اشراف بر قوانین تجارت، آراء وحدت رویه، نظرات مشورتی ، لازم و ضروری است اما در کنار اشراف بر قوانین  تجربه و تبحر نیز در دعاوی تجاری نفش بسزایی دارد. و تجربه کسب نمی گردد مگر در صورتی که وکلا با دعاوی تجاری متعدد مواجهگرده باشند. نیاز به وکیل تجاری در شهرستان ها معمولا بدین جهت که تعداد شرکت ها و معاملات تجاری محدود است کمتر احساس می گردد، از این رو وکلای شهرستان ها معمولا کمتر در زمینه دعاوی تجاری به صورت تخصصی قبول وکالت می نمایند.

چه زمانی لازم است که به وکیل تجاری مراجعه شود؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می نمایند زمان بروز مشکلات تجاری بایستی به وکیل تجاری مراجعه شود اما لازم است که این نکته بیان شود که زمان مراجعه به وکیل تجاری پیش از بروز مشکلات و اختلافات تجاری است . چراکه در زمانی که مشکلات تجاری ایجاد می گردد.

معمولا حل و فصل آن ها به مراتب دشوار تر از سایر دعاوی است و احتمال بروز مشکلات دیگر نیز متعاقبا وجود دارد. از این رو بهتر است پیش از انعقاد قراردادهای تجاری  ، صدور اسناد تجاری وانجام معاملات تجاری با وکیل تجاری متخصص مشاوره لازم اخذ گردد تا بدین ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

چه بسیار مواردی که افراد پیش از آگاهی و تحقیق از نوع شرکت ها و ساز و کار آنها در شرکت هایی ورود نموده اند و سرمایه نیز به شرکت تزریق کرده اند اما پس از مدتی با مشکلات غیر قابل پیش بینی مواجه شده اند که بروز چنین مشکلات و موانعی ریشه در عدم آگاهی و علم شرکا داشته است که متاسفانه از عدم مشورت و کسب اطلاعات و مشاوره افراد حادث می گردد.

از این رو توصیه می شود پیش از ورود در شرکت های تجاری و یا امضا هر سند تعهد آور تجاری و انعقاد معاملات تجاری، با وکیل شرکت ها مشورت صورت گیرد و بدین ترتیب از بسیاری از مشکلات عدیده جلوگیری نمود.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل امورمالی درتهران

وکیل امورمالی درتهران ،موسسه وکیل الرعایا با تجربه چندین ساله درامورمالی آماده خدمات مشاوره و حقوقی و قبول پرونده های مربوطه می باشد.

حق عینی:به عنوان یکی از حقوق مالی مطرح میشود.رابطه حقوقی میان شخص و مال در اینجا به صورت مستقیم برقرار میشود . هیچ واسط انسانی بین شخص ذی حق و مال برقرار نیست . امکان استفاده از مال بدون دخالت شخص ثالثی وجود دارد.

حق دینی:اگر میان شخص ذی حق و مال او واسطی وجود داشته باشد.به گونه ای که ادای آن دین،به منزله وارد شدن مال تحت تصرف ما باشد.حق برقرار شده میان ما و شخص حق دینی است.

حقوق فکری:نوعی از حقوق غیرقابل لمس بوجود آمده اند که ناشی از تفکرات،ابداعات،و اختراعات انسان هست که از این نوع حقوق فکری تحت عنوان حق مالکیت فکری یاد شده است.

حق مالکیتحقوق عینی فی نفسه تقسیم میشود به دو دسته اصلی و تبعی؛غالبا حق عینی به شکل حق عینی اصلی مطرح میباشد . بارزترین مصداق آن حق مالکیت است. عالی ترین درجه حقی که میتواند برای یک شخص ایجاد بشود،حق مالکیت است.به گونه ای که به شخص اجازه انواع و اقسام تصرفات فیزیکی و حقوقی در مال را میدهد.در همین راستا فقهای ما میگویند: واجدیت مقول به تشکیک است؛ یعنی دارا بودن و داشتن شدت و ضعف دارد.فقها از حق مالکیت بر عین و سپس منفعت در رأس حقوق مالی یاد کرده اند.

حدود حق مالکیتدر رابطه با این بحث یک اصل و یک استثنا وجود دارد.

مصادیق مالکیت تبعی

1)ثمرات؛ مقصود منافعی میباشد که از یک مال تحت عنوان درخت یا زمین رشد میکند و ایجاد میشود.

2)نماعات: در نظام حقوقی ایران در دو معنا به کار رفته است.در معنای عام یعنی کلیة منافعی که از یک عین حاصل میشود و در معنای خاص یعنی آن دسته از مواردی که در زمین رشد میکند. که مقصود از نماعات همان معنای اخص میباشد.

3)نتاج: عبارت است از حیواناتی که از حیوانات ماده زاده میشوند .که در مالکیت صاحب حیوان است.

4) آخرین مصداق هم بحث مالکیت بر فضای محازی و زیرزمین است.

استثنا: قاعده تسلیط در خصوص حدود حق مالکیت در دو محور متوقف خواهد شد.

1)جریان قاعدة لاضرار : در جایی که تصرف شخص باعث ایراد اضرار به غیر شود.ویژگی مطلق بودن متوقف خواهد شد و مالک اجازه انواع و اقسام تصرفات را نخواهد داشت.این موضوع همان ممنوعیت سو استفاده از حق در فقه میباشد. اگر میان قاعده لاضرار و تسلیط تعارضی ایجاد بشود.تعارض میان آن دو بدوی و غیرمستقر است که از طریق حکومت و ورود قاعده لاضرار بر قاعده تسلیط حل میشود. تصرفاتی که موجب اضرار به غیر شود، ممنوع و قابلیت جبران خسارت وجود دارد .

استثنا در استثنا : شخص میتواند در برخی مواقع تصرفاتی را در مایملک خود انجام دهد ولو اینکه به دیگری ضرر برساند.البته در جایی که تصرفات ضرری برای رفع حاجت و به قدر متعارف باشد و عرف از آن حمایت کند.

2) جریان مفاد مصلحت: مصلحت جامعه اقتضا دارد که اشخاص به نحو مبسوط الید و لجام گسیخته از حق مالکیت خود استفاده نکنند.در چنین مواقعی قانونگذار در حدود قوانین موضوعه استثنایی را بر حدود حق مالکیت و تصرفات مالک وارد میکند.

دعاوی مالکیت

دعاوی در ارتباط با یک مال در وهله اول به دو دسته تقسیم میشود؛

1)دعاوی مالکیت: تقسیم میشود به دعوای اثبات مالکیت، خلع ید و تخلیه مالکیت. در غالب موارد موضوع دعاوی مالکیت اموال غیر منقول هستند .که دادگاه صالح در رسیدگی، دادگاه محل وقوع مال غیر منقول میباشد. در دعاوی مالکیت غالبا در وهله اول به دنبال اثبات حق مالکیت خود میباشیم. گاهی دعوای مالکیت دعوای خلع ید است. زمانی رخ میدهد که شخصی مال را غصب کرده است و ید ضمانی دارد.در اکثر موارد دعوای خلع ید همراه با دعوای اثبات مالکیت مطرح میشود. چراکه مقدمه آن اثبات مالکیت میباشد. دعوای تخلیه ید هم در جایی مطرح میشود که سابقه استیجاری بر مال وجود داشته باشد.مربوط به جاییست که مدت اجاره مال منقضی شده است و مستأجر تخلیه نمیکند.

دعوای تصرف چیست؟

2)دعوای تصرف: گاهی به دنبال اثبات مالکیت نیستیم و تنها قصد داریم تصرف در معنای استیلا را مدنظر قرار بدهیم.در این موارد دعاوی تصرف یا ثلاث اقامه میشود.

دعوای تصرف عدوانی: شخصی در مالی که ما سابقا به نحوی از انحاء متصرف بوده ایم. غاصبانه متصرف شده است.

دعوای ممانعت از حق : شخصی مانع حق ارتفاع یا ارتفاق ما در مالی میشود.

دعوای مزاحمت ملکی: بر خلاف تصرف عدوانی ، شخصی بدون آنکه در مال ما متصرف بشود یا آن را غصب کند،برای ما مزاحمت ملکی ایجاد میکند.

نتیجه در دعاوی مالکیت و تصرف یکسان است؛ اما در اولی به دنبال اثبات مالکیت هستیم ولی در دومی این گونه نیست. در دعاوی تصرف قصد اثبات سه چیز را داریم:

1) تصرف سابق خودمان در قالب مالکیت یا غیر آن.

2)تصرف،ممانعت یا مزاحمت لاحق شخصی که در ملک ما ورود کرده است.

3)نامشروع یا غیرقانونی بودن تصرف ، مزاحمت یا ممانعت اخذ لاحق.

همچنین علاوه براینکه میتوانیم دعاوی تصرف را در دادگاه های حقوقی مطرح کنیم و خواهان کوتاه کردن ید مزاحم یا متصرف باشیم، میتوانیم در دادسراها و دادگاه های کیفری هم دعاوی تصرف را مطرح  کنیم و خواهان جنبه کیفری آن باشیم؛در حالیکه این ویژگی را دعاوی مالکیت ندارند.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل دارایی هاواموال

وکیل دارایی هاواموال ،تأمین خواسته یا توقیف اموال بدان معنی است . خواهان قبل یا همزمان با طرح دعوی از دادگاه درخواست توقیف اموال خوانده را می کند، این موضوع از آن جهت است که ممکن است فرد در حین دادرسی یا در طول طرح دعوی اقدام به فروش یا انتقال اموال کند.

تیم حقوقی وکیل الرعایا با مجموعه ای که شامل وکلای مجرب و پایه یک دادگستری هستند، آمادگی پذیرش دعاوی مربوط به توقیف اموال را دارد و در این راستا می توانید از وکیل توقیف اموال کمک بگیرید.

مفهوم مال

مال آن چیزی است که قابلیت دادوستد داشته باشد،دارای ارزش اقتصادی باشد .قابل تقویم به پول باشد و  قابل تصرف حقوقی و فیزیکی باشد.اما سه معیار برای مالیت درنظر گرفته شده است.شامل معیار شخصی،نوعی و معیار نوعی نسبی یا مختلط.این سه معیار تعریف شده است .از جهت آنکه خواست های معقول و مشروع اشخاص وارد حوزه حقوقی شود و درخواست های نامعقول از آن خارج شود.

گویی معیار سوم تا حدودی جاافتاده تر دانسته میشود؛چرا که سعی دارد با از بین بردن نقص های دو معیار گذشته داوری کند؛معیار نوعی نسبی قصد قضاوت خنثی ندارد؛بلکه در آن عرف خود را جای شخص مستولی بر مال میگذارد و ارزش اقتصادی مال از سوی عقلاو خردمندان سنجیده میشود و اجازه قضاوت نظام گسیخته به افراد داده نمیشود.

مفهوم ملک

زمانیکه مال وارد دارایی اشخاص بشود،رابطه ای میان شخص مستولی بر مال و مال ایجاد میشود که نیاز به تایید قانون دارد و در عالی ترین درجه به آن حق مالکیت گفته میشود.

دارایی

شخص و شخصیت از جمله مفاهیم بنیادین و غیرمالی هستند؛از مهمترین آثار مالی که بر شخصیت حقوقی بار میشود،ظرف دارایی است؛لذا دارایی اثرمالی لایملک شخصیت است.طبق نظر اساتید دارایی لازمه شخصیت است.دارایی همچون شخصیت امری واحد و غیرقابل تجزیه میباشد؛این مفهوم زمانی معنا پیدا میکند که دارایی منفی بر دارایی مثبت غلبه پیدا میکند؛یعنی غلبه دیون بر حقوق؛این وضعیت را افلاس مینامند و شخص دچار افلاس را مفلس میگویند.در این وضعیت اگر شخص عادی باشد دچار اعسار شده است و اگر تاجر باشد دچار ورشکستگی میباشد.احکام تعیین شده برای معسر و ورشکسته از سوی قانونگذار بسیار متفاوت میباشد.

اهمیت شناسایی مفهوم مال

مال را میشناسیم تا رابطه میان شخص و مال را تحت عنوان حق مالی بررسی کنیم؛به قولی قصد داریم مفهوم حق غیرمالی را از حق مالی تمییز بدهیم.

1)قابلیت یا عدم قابلیت انتقال قهری یا قراردادی:حق مالکیت به عنوان بارزترین مصداق حق مالی، هم قابل انتقال قهری است و هم قراردادی.

اما مثلا حق ابوت از جمله حقوق غیرمالی میباشد که این قابلیت را ندارد.

2)تشخیص قابلیت یا عدم قابلیت اسقاط:مهمترین تفاوت میان حقوق مالی و غیرمالی همین مورد میباشد که درخصوص حق مالی صادق است اما قابلیت اجرا برای حق غیرمالی ندارد.

3)قابلیت یا عدم قابلیت تعهد به سلب:حق مالی قابل سلب میباشد اما حقوق غیر مالی قابل تعهد به سلب نیستند.

4)دعاوی مالی و غیرمالی: به لحاظ آنکه حق ما مالی باشد یا غیرمالی،در دادگاه دعوایی که طرح میکنیم یا دعوایی که علیه ما طرح میشود آثار متفاوتی خواهد داشت؛قانونگذار در آیین دادرسی مدنی برای هریک از دعاوی مالی و غیرمالی احکام مجزایی وضع کرده است.

5)قابلیت یا عدم قابلیت توقیف:آنچه که قابل توقیف است فقط حقوق مالی میباشد؛حقوق غیرمالی قابل توقیف نیستند زیرا از رهگذر حقوقی شخصی که درخواست توقیف را کرده قصد رسیدن به پول را دارد.

نقش مفاهیم حقوق مدنی  در تبیین جرایم علیه اموال

پرسش:آیا در زمینه حقوق جزا و تبین جرایم بایستی از مفاهیم حقوق مدنی تبعیت کرد یا تعاریف جدیدی به طور اختصاصی مشخص کرد؟

در این راستا حقوقدانان سه نظریه را مطرح کرده اند:

1)نظریه تبعیت مطلق است؛یعنی حقوقدان حقوق کیفری مکلف است عینا تعاریف حقوق مدنی را در حقوق کیفری به کار بگیرد.مثال:اگر  بر اساس تعریف حقوق مدنی مال اعم است از عین و منفعت،لذا در حوزه حقوق کیفری و مثلا در حوزه سرقت،مال اعم است از عین و منفعت؛بنابراین سرقت ممکنه نسبت به عین مال رخ بدهد یا نسبت به منفعت مال.

2)نظریه عدم تبعیت مطلق:دسته ای دیگر معتقدند که حقوقدانان حقوق کیفری هیچ تکلیفی نسبت به تبعیت مطلق از تعاریف و مفاهیم حقوق مدنی ندارند و میتوانند به اقتضای حقوق کیفری،مفاهیم حقوق مدنی ار جمله مال را تفسیر کنند.

3)نظریه ای بینابین:بر این اساس که حقوقدان حقوق کیفری میتواند تعاریف حقوق مدنی را بپذیرد و هرجا که لازم است آن را تغییر بدهد؛نه اینکه به طور مطلق تبعیت کند و اجازه دخل و تصرف نداشته باشد.برای مثال در حقوق کیفری تنها مفهوم مال نسبت به عین پذیرفته میشود؛بنابراین سرقت در رابطه با منفعت قابل تحقق نیست.

نتیجه:تعاریف حقوق مدنی تا جایی که قابلیت جریان دارد در حقوق کیفری پذیرفته میشود و درصورت عدم سازگاری در آن دخل و تصرف خواهد شد.

انواع مال

هدف از تقسیم مال،رسیدن به یک نتیجه و بارکردن آثاری برآن میباشد.انواع اموال عبارتند از:

1)اموال مادی و غیرمادی

2)اعیان و منافع

3)مال مصرف شدنی و مصرف ناشدنی

4)مال مثلی و قیمی

5)مشاع و مفروز

6)تقسیم شدنی و تقسیم ناشدنی

7)مهمترین تقسیم بندی اموال نیز تقسیم مال از بعد منقول و غیرمنقول میباشد.

8)اموالی که مالک خاص ندارد تحت عنوان مشترکات عمومی و اموال دولتی،مباحات و اموال مجهول المالک

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص امورثبتی در تهران

وکیل متخصص امورثبتی در تهران ،یکی از پیچیده ترین مشکلات حقوقی که دامنه بسیار وسیعی دارد. مشکلات امور ثبتی است. سازمان ثبت و اسناد کشور متولی قانونی امور ثبتی در کشور است. سابقه تشکیل آن به دوره قاجار بر می‌گردد. سازمان ثبت اسناد وابسته به قوه قضاییه می‌باشد و دفاتر اسناد رسمی و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

باید بدانید که قانون ثبت یکی از قوانین مهم و پیچیده در کشور است .موسسه حقوقی وکیل الرعایاسالهاست در زمینه دعاوی مربوط به امور ثبتی در تهران فعالیت می کند.در طول این سال ها  با بهره مند ی از بهترین وکیل امور ثبتی تهران به موفقیت ها و پیروزی های صد درصدی در پرونده های خود دست یافته است . موجب جلب رضایت موکلین و احقاق حق آنها شده است. وکلای متخصص گروه حقوقی  ما با توجه به سطح بالای دانش و تجربه بسیار زیاد خود در زمینه پرونده های مربوط به امور ثبتی در حال حاضر بهترین و مجرب ترین وکیل پایه یک دادگستری تهران می باشد .

وکیل امور ثبتی کیست؟

وکیل امور ثبتی شخصی است که آشنایی نسبی با قوانین و آیین نامه‌های ثبتی و حقوقی داشته باشد. چنین وکیلی می‌تواند به صورت رسمی در دفتر اسناد رسمی توسط موکل انتخاب شود. به این صورت که با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی، موکل شخصی را به عنوان وکیل رسمی، در انجام امورات ثبتی انتخاب کند.نوع دیگر وکیل امور ثبتی این است که شخص موکل، به یکی از وکلای دادگستری که دارای پروانه وکالت است. صرفا در انجام امور ثبتی جهت مراجعه به ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی و حل و فصل مشکلات به شکل قانونی،وکالت دهد.

وکیل امور ثبتی وکیلی است که به واسطه تسلطی که بر قوانین ثبتی دارد. پرونده و دعوای ثبتی موکل خود را پیگیری می‌کند. از تضییع حقوق او جلوگیری می‌کند. سند رسمی سندی است که در دفتر اسناد رسمی ثبت می‌شود. چنین سندی دارای اعتبار و لازم الاجرا است. سند رسمی نسبت به طرفین و اشخاص ثالث دارای اعتبار است و اگر کسی اعتراضی به آن دارد می‌تواند ادعای جعل کند. وکیل امور ثبتی موظف است که اختلالات ثبتی و امور اجرائیات در وصول مطالباتی مانند مهریه و چک را پیگیری کند.

وکیل امورثبتی چه کاری انجام می دهد؟

وکیل امور ثبتی معمولا از طرف موکل موظف است، برای به ثبت رساندن ملک یا منزل یا ثبت اعیان و عرصه ملک مورد نظر موکل، طبق قانون ثبت اقدام کند.علاوه بر این انجام امور ثبتی، ثبت شرکت‌ها، ثبت برند و علائم تجاری،ارائه دادخواست و تشکیل پرونده و سایر امور مربوط به ثبت، همگی در حیطه وظایف وکیل است.

انواع دعاوی ثبتی

1- دعاوی ثبت املاک:دعاوی ثبت املاک خود شامل اعتراض به ثبت ملک – اعتراض به اصل درخواست ثبت ملک – اعتراض به حقوق ارتفاقی ملک – دعوی ابطال سند رسمی ملک یا قرار داد رسمی ثبتی از حیث مجهول بودن سند و یا این که اسناد رسمی بر خلاف قوانین موضوعه و یا خارج از حدود و اختیارات کارمندان اداره ثبت تنظیم شده است – الزام به تفکیک – ابطال سند مالکیت معامله معارض و غیره است.

2- دعاوی ثبت اسناد:دعاوی ثبت اسناد شامل اعتراض به ثبت سند – الزام به ثبت ولادت – اصلاح شناسنامه – تغییر نام – الزام به صدور شناسنامه – تغییر سن – حذف نام همسر سابق از شناسنامه – درخواست صدور سند مالکیت – اعتراض به ثبت علائم تجاری یا اختراع- رفع ممنوع الخروجی – اعتراض به تصمیم واحد ثبتی – تقسیم و فروش اموال مشاع – الزام به تفکیک – افراز – و دستور فروش ملک مشاع – اصلاح سند –

3- دعاوی مربوط به اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا:دعاوی مربوط به اجرای اسناد لازم الاجرا شامل، دعاوی اجرای ثبت – توقیف عملیات اجرایی و یا ابطال آن – ابطال اجراییه ثبتی می‌باشد.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

نمونه لایحه ابطال عملیات هیأت تصفیه

نمونه لایحه ابطال عملیات هیأت تصفیه ،

خواهان :

شرکت                                                               به شناسه ملی :

به شماره ملی :

به شماره ملی :

خوانده :                                                           به شماره ملی :

خواسته : دعوای تقابل (اعلام بطلان مبایعه نامه مورخ       )موضوع پرونده کلاسه    موضوع شماره بایگانی

 

ریاست محترم دادگستری شهرستان 

با سلام و تقدیم احترام، به استحضار آن مقام محترم می رساند؛

شرکت      (در حال تصفیه) در تاریخ       به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده و در اجرای      لایحه اصلاحی قانون تجارت، منحل و بدین‌ترتیب آگهی انحلال شرکت نیز در روزنامه رسمی به شماره  مورخ       منتشر می گردد، همانطور که ملاحظه می فرمایید آقایان        ،      (خواهان های دعوای تقابل) و آقای       (پدر خوانده دعوای تقابل) به عنوان مدیران تصفیه شرکت تعیین می گردند.

همانطور که اشاره گردید، خوانده محترم (خواهان دعوای اصلی) فرزند ذکور              می باشد، متاسفانه مشارالیه به دلایل نامعلومی نه تنها همکاری لازم را در جهت خاتمه امر تصفیه نداشته و ندارد، بلکه با استعفای غیر قانونی       در جهت تملک اموال شرکت توسط فرزند خود و به نام ایشان         اقدام به خرید اموال شرکت در حال تصفیه (ملک موضوع خواسته دعوای اصلی) نموده که منتج به مبایعه نامه مورخ می گردد که به دلایل ذیل فاسد و محکوم به بطلان خواهد بود.

اولاً- همانطور که اشاره گردید، به موجب آگهی انحلال و    لایحه اصلاحی قانون تجارت     عضو هیات تصفیه و در صورتی که قصد استعفا از سمت خود را می داشت، می بایست مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت را جهت اعلام استعفای خود و تعیین جانشین دعوت می نمود و یا چنانچه مجمع فوق الذکر تشکیل نمی گردید و یا نمی‌توانست مدیر تصفیه جدیدی را انتخاب نماید، می بایست قصد استعفای خود را به دادگاه اعلام و تعیین مدیر تصفیه جدید را از دادگاه بخواهد در هر حال استعفای مدیر تصفیه تا هنگامی که جانشین او به ترتیب مذکور انتخاب نشده و مراتب  آگهی در روزنامه رسمی شرکت ثبت و آگهی نشده باشد کان لم یکن خواهد بود، تشریفات قانونی که هرگز حادث نگردیده است.

برای مطالعه کامل لایحه به لینک زیر مراجعه کنید.

 لایحه ابطال عملیات هیأت تصفیه

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل امورتجاری درتهران

وکیل امورتجاری درتهران ،ما با بهره گیری از مشاوران حقوقی و وکلای متخصص و با تجربه خدمات حقوقی ویژه خود را در قالب ارائه ی مشاوره حقوقی و همچنین قبول وکالت ، در خصوص دعاوی مربوط به شرکت ، ارائه می کند.

اسناد تجاری در مفهوم عام آن به کلیه اسنادی که میان بازرگانان در روابط تجاری مورد استفاده قرار می گیرد گفته می شود . علاوه بر برات ، سفته و چک ، اسنادی از قبیل: اسناد در وجه حامل ، فبض انبار ، بارنامه های حمل و نقل ، اوراق بهادار ، اوراق قرضه ، اوراق سهام و … را شامل می شود. اما اسناد تجاری در معنای خاص صرفا شامل: برات ، سفته و چک می شوند. ویژگی مشترکی که این اسناد را از سایر اسناد تجاری ممتاز می کند این مورد است که این اسناد هم معرف وجه و طلب بوده و هم قابل ظهر نویسی و انتقال می باشند. در حالی که سایر اسناد تجاری هرگز این دو خصوصیت را با هم ندارند .یعنی اگر قابل نقل و انتقال باشند مثل ورقه سهام دیگر معرف وجه و طلب نیستند . اگر معرف وجه و طلب باشند مثل بارنامه دیگر قابل نقل و انتقال نیستند.

در دنیای امروز با توجه به گستردگی فعالیت های تجاری داخلی و بین المللی اختلافات حاصل از این ارتباطات نیز به همین تناسب رو به افزایش است. با توجه به اینکه فعالیت در این حوزه نیازمند تخصص های خاص می باشد قطعا شما نیازمند این هستید که از کمک های یک وکیل دعاوی تجاریدر تهران و شهرستان ها به جهت جلوگیری از ضرر های غیر قابل جبران بهره مند گردید. لذا توصیه می گردد به هیچ عنوان بدون مشورت با وکیل متخصص در این حوزه هیچگونه اقدامی به عمل نیاورید.

 

چه معاملاتی باعث می شود فرد تاجر محسوب شود؟

وکیل دعاوی تجاری بیان می دارد، دعاوی تجاری همانطور که از اسمش پیداست مربوط به تجار است .به همین جهت به تعریف تاجر می پردازیم. به عبارتی ساده تر یعنی فردی تاجر است که شغل اصلی و عمده او انجام معاملات تجاری باشد.

کلیه معاملاتی که شرکت های تجاری انجام می دهند به اعتبار تجاری بودن این شرکت ها تجاری محسوب می شود. شرکت های تجاری در قانون تجارت مشخص شده است که شامل شرکت های ذیل است:

  1. شرکت سهامی (اعم از عام و خاص)
  2. شرکت بامسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

وکیل دعاوی تجاری چه نوع دعاوی تجاری را می تواند مطرح کند؟

  • دعاوی راجع به ورشکستگی.
  • دعاوی راجع به مطالبه وجه چک، ابطال چک، استرداد لاشه چک، دستور موقت منع پرداخت چک، ابطال ظهر نویسی چک و سایر اسناد تجاری.
  • دعاوی راجع به صادرات و واردات تجار.
  • دعاوی راجع به ابطال، تصدیق، اعتراض به ثبت، اعتراض به آگهی ثبت و دعاوی دیگر در خصوص اختراع.
  • دعاوی راجع به حمل و نقل.
  • دعاوی راجع به کپی رایت.
  • دعاوی راجع به قرارداد های تجاری.
  • دعاوی مالکیت فکری و معنوی.
  • دعاوی برندها و علامتهای تجاری.
  • دعاوی طرح های صنعتی.
  • دعاوی تجارت الکترونیک.

لازم به ذکر است که قانونگذار در برخی موارد جنبه کیفری نیز برای برخی فعالیت های تجاری در نظر گرفته است . هم در قانون تجارت و هم در قانون مجازات بدان پرداخته شده است.

وکیل دعاوی تجاری و لزوم حضور وی در دعاوی تجاری

قطعا شما نیز بر این عقیده هستید که برای رسیدن به هر هدفی می بایست از کسانی که به دفعات این راه را پیموده اند کمک گرفت. طرح دادخواست در خصوص دعاوی تجاری و رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه نیز نیازمند این است . شما با مراجعه به وکیل دعاوی تجاری که دارای تجارب گرانبها در این راه می باشد. در این خصوص اقدام کنید چرا که هر کاری نیاز به تخصص دارد و قطعا شما بدون تخصص در هیچ حوزه ای موفق نخواهید بود. پس بهتر است برای جلوگیری از ضرر های جبران ناپذیر از کمک های یک متخصص استفاده کنید.

موسسه حقوقی وکیل الرعایادر تهران با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی تجاری این نوید را به شما می دهد . پرونده شما به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن پیگیری خواهد شد. جهت مشاوره با وکیل امورتجاری درتهران با ما تماس بگیرید.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص امورتجاری

وکیل متخصص امورتجاری ،شرکت تجاری نهادی ناشی از قراردادی تشریفاتی میان دو یا چند شخص میباشد . بخشی از دارایی های خود را به عنوان آورده در یک قالب قانونی مشخص و طبق تشریفات و مقرارت تجاری برای انجام یک فعالیت مستمر به منظور کسب سود به آن نهاد.موسسه حقوقی وکیل الرعایا با تجربه و تخصص در امور تجاری سال هاست . فعالیت بسیاری دراین زمینه دارند و آمادگی مشاوره و انجام امور تجاری شرکت ها و همکاری باتجارو بازرگانان می باشند.
کارکرد و فایده شرکتهای تجاری
1)امکان انجام فعالیت های بزرگ و تسهیل تعاملات
2)جلب اعتماد اشخاص ثالث
3)کاهش ریسک تجاری
4)امکان فعالیت بلند مدت

شباهت شرکت مدنی با شرکت تجاری

اساتید حقوق مدنی معتقدند شرکت دو معنای عام و خاص دارد. در معنای عام هر قراردادی است که به موجب آن طرفین کار و سرمایه خود را به اشتراک میگذارند تا به سودی مشترک برسند.
در معنای خاص همان شرکت خاصی میباشد که مالکین متعدد به نحو مشاع در آن دارای حقوقی میباشند.
1)سودخواهی و کسب سود.
2)دو نفر یا بیشتر در شکل گیری شرکت دخیل هستند.
3)هر دو نتیجه یک قراداد هستند.
4)هردو جهت کسب موفقیت نیازمند همکاری و همسویی شرکا هستند.

تفاوت های شرکت مدنی با شرکت تجاری

1)شرکت تجاری از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار است. ولی شرکت غیرتجاری یا مدنی اینطور نیست.
2)تشکیل شرکتهای تجاری نیازمند رعایت تشریفات و الزامات قانونی است.اما شرکت مدنی میتواند به طور شفاهی هم منعقد شود و نیازی به ثبت ندارد.
3)بسیاری از مقررات تشکیل شرکتها جزو قواعد آمره است. که تراضی برخلاف آن امکان پذیر نیست ولی شرکت مدنی در غالب موارد تابع اراده شرکا است.
4)شرکت مدنی درگیر امور موقت و محدود و غیرتجاری است .اما شرکت تجاری برای مدت نامحدود تاسیس میشود.
5)تشکیلات خاصی که در شرکت تجاری وجود دارد .در شرکت مدنی وجود ندارد(مانند مجامع عمومی و...)
6)در صورت ورشکستگی جبران خسارت ها و پرداخت بدهی طلبکاران در شرکتهای مدنی در صورت عدم توانایی شرکت بر عهده شرکا خواهد بود . در صورت عدم ایفای وظیفه اموال آنها توقیف میشود.اما در برخی شرکتهای تجاری مانند شرکت سهامی،اگر شرکت نتواند بدهی هارا پرداخت کند.ورشکسته تلقی میشود . امکان مراجعه به شرکا وجود ندارد.

اهلیت شرکت تجاری

منظور تشکیلاتی است. برای مقاصد غیرتجاری اعم از ادبی،علمی،و غیره بوجود می آید.حال ممکن است قصد انتفاع وجود داشته باشد یا خیر.در صورت وجود قصد انتفاع.وجه تمایز آن با شرکت تجاری در نوع تشکیل خواهد بود.

مثلا اگر افراد در امور علمی، ادبی،خیریه و ... فعالیت دارند.ممکنه در قالب شرکت سهامی ایفای وظیفه کنند . در آن صورت بایستی الزامات مربوطه را بپذیرند.
اهلیت شرکت محدود به امور تجاری میباشد.بدون برخورداری از اهلیت اختصاصی افراد.یعنی معمولا شرکت از حقوق مربوط به شخصیت برخوردار نیست . نمیتوان آن را صغیر یا مجنون اعلام کرد.
اهلیت استیفای شرکت محدود به موضوع شرکت میباشد. شامل موارد مندرج در اساسنامه و مطابق با توافق شرکا است و خارج از موضوع حق فعالیت ندارد.

اوصاف و خصایص شرکتهای تجاری

1)تعدد شرکاء:یک نفر به تنهایی نمیتواند شرکتی را اداره کند .حداقل دو یا در مواردی سه یا پنج شریک لازم میباشد.
2)امتزاج آورده ها و تشکیل سرمایه :شرکت از مجموعة آورده ها تشکیل میشود.این آورده عمدتا وجه نقد است .ولی ممکنه مال غیر نقدی هم باشد.(مانند دفتر اداری یا حتی مال غیرمادی چون اختراع و حق سرقفلی).
3)مشارکت شرکاء در نفع و ضرر:تمامی شرکاء در سود و زیان حاصل از فعالیت شرکت،سهیم خواهند بود.هریک به نسبت سهام خود،منفعت یا ضرر کسب میکنند.
4)همسویی و همکاری شرکاء جهت رسیدن به سود.

 

ارتباط میان آورده و سرمایه

آورده اعم از سرمایه شرکت است.در واقع سرمایه وسیله پرداخت مطالبات طلبکاران شرکت است . به نوعی شامل اموال نقدی و غیرنقدی میباشد؛اما آورده میتواند شامل مهارت،صنعت و اعتبارات اجتماعی مفید و مشروع نیز باشد.سرمایه نشان دهنده توانایی تولیدی و فروش شرکت است.

ولی مهارت یا صنعت که جزء آورده میباشد،قابل تولید نیست.در مقابل آورده به آورنده سهام داده میشود. ولی جزو سرمایه نیست.هیچ شرکتی به صرف تجمیع مهارت و صنعت تشکیل نمیشود .به طورطبیعی نیازمند سرمایه نقدی و غیرنقدی میباشد؛مهارت گرچه جزو آورده محسوب میشود.آورنده آن قطعا سهمی در شرکت و سود و زیان و سهام دارد ولی جزء سرمایه نیست.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل شرکت های حقوقی

وکیل شرکت های حقوقی اهمیت داشتن مشاوره حقوقی و وکیل برای شرکتهای تجاری بر کسی پوشیده نیست.وکیل شرکت می تواند در دو حوزه به شرکتها و موسسات تجاری و غیر تجاری  خدمت برساند.بخش اول مروبط به امور حقوقی خود شرکت است از جمله می توان به نظارت بر نحوه صحیح برگذاری مجمع سالیانه شرکت در شرکتهای سهامی عام و خاص  ، تنظیم صورتجلسات هیات مدیره  و به طور کلی پیگیری امور قانونی شرکت را اشاره نمود.

 

بخش دوم مدیریت صحیح حقوقی در ارتباط با مشتریان و اشخاص خارج از شرکت  می باشد .به عنوان مثال زمانی که شرکت  یک قرارداد تجاری یا استخدامی با پیمانکار می بندد یا مشاوری را برای شرکت استخدام می کند .در صورتی که مشکلی بوجود بیاید نحوه صحیح و قانونی عقد قرارداد تاثیر بسیار زیادی بر حفظ منافع شرکت دارد.

موسسه حقوقی وکیل الرعایابا تجربه در زمینه تجاری آماده خدمات رسانی ومشاوره می باشد .امروزه بهره گیری از خدمات وکیل شرکت ها به دلیل گستردگی و پیچیدگی امور و مسائل حقوقی شرکت ها یک ضرورت است. در این راستا، به اطلاع کسبه، بازاریان، مدیران عامل انواع شرکتهای تجاری میرساند که میتوانند از خدمات حقوقی ارائه شده توسط موسسه وکیل الرعایا استفاده کنند.

وکیل شرکت حقوقی چه وظایفی دارد؟

وکیل حقوقی کسی است که از جانب موکل اجازه داشته باشد در خصوص مسائل حقوقی، در مراجع قضایی یا غیر قضایی اقدام کند. دراین رابطه وکیل حقوقی نسبت به احقاق حقوق موکلش در رابطه با موضوع مطروحه در مراجع قضایی و غیر قضایی طبق حدود اختیاراتش انجام وظیفه می نماید . آثار اقدام وکیل در مراجع فوق، طبق قانون مدنی متوجه موکل است.

تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت نامه تنظیمی که با موکل، امضا نموده است اقدام نماید.در وکالت نامه های رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی و یا وکالت نامه های قضایی بین وکلای دادگستری و موکل، قسمت حدود اختیارات وکیل مشخص شده است که طرفین می توانند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند.

تعهدات وکیل بستگی به این دارد که وکیل تا چه اندازه و در چه موضوعاتی از موکل اختیار و اجازه پیگیری امور را داشته باشد. به عنوان مثال شخصی وکیل می شود که صرفا امورات شهرداری موکل را انجام دهد وشخص دیگر وکیل می شود تا امورات موکل خود را صرفا در دادسرا یا دادگاه بدوی انجام دهد.

انواع حقوق عمومی

حقوق عمومی، شامل حق و حقوقی است که بین ادارات و نهاد های دولتی یا موسسات عمومی در انجام وظیفه و خدمت متقابل به مردم وجود دارد و باید اجرا گردد. همچنین چگونگی نحوه ی اجرای آن نیز در حقوق عمومی شرح داده شده است.

به عنوان مثال کیفیت و چگونگی حقوق متقابل میان شهرداری که یک موسسه عمومی در جامعه است و شهروندان، یکی از انواع حقوق عمومی است. همچنین قوانین و حق وحقوق حاکم بر روابط سایر ادارات مانند سازمان ثبت اسناد با مردم نیز زیر مجموعه حقوق عمومی قرار می گیرد.

انواع حقوق خصوصی

حقوق خصوصی به صورت کلی به دو شکل مطرح می شوند:

یک این که حقوق فی مابین تمامی اشخاص حقیقی که در جامعه وجود دارند و صلاحیت برخورداری از حق خود را دارند، که در این صورت میزان و نحوه ی اجرای آن در حقوق خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.

به عنوان مثال یک شخص حقیقی در جامعه دارای انواع حق، مانند حق دادخواهی، حق اشتغال و امثال آن می باشد که این موضوع در حقوق خصوصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دوم این که انواع شرکت های حقوقی اعم از شرکت های تجاری و یا غیر تجاری که در اصطلاح به آن شخصیت حقوقی می گویند. مثل شرکت ها و موسسات عام المنفعه که در جامعه وجود دارد، از مصادیق حقوق خصوصی اند که نحوه ی انجام وظیفه و حدود اختیارات و صلاحیت آن ها، طبق قانون در حقوق خصوصی شرح داده شده است.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا

 

  • میثم شفیعی