وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وکیل برای نفقه

وکیل برای نفقه

وکیل برای نفقه جزموضوعاتی است که بسیاربه آن پرداخته شده است و نتیجه این که مردان ملزم به پرداخت حقوق شرعی و قانونی همسر خود می باشند که شامل همه نیازهای  متناسب با وضعیت زن میباشد که شوهر میباید همه آنها را متناسب با وضعیت خانوادگی و اجتماعی زن فراهم کند.نفقه و پیدا کردن وکیل نفقه مجرب جهت دریافت نفقه موضوعی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته باشد. خیلی از اشخاص نمی دانند چگونه در هنگام مواجهه با مشکل دریافت نفقه با حضور یک وکیل نفقه توانا حق خود را مطالبه نمایند.

نفقه چیست؟

تمامی هزینه های زندگی روزمره زن که شامل تهیه محل سکونت، لوازم زندگی، البسه، غذا و درمان می شود از لحظه ازدواج دائم برعهده زوج بوده و نفقه خوانده می شود.زوجه، ازدوطریق میتواند نفقه خودرا دریافت کند ،می تواند شخصاً یا به کمک وکیل نفقه ، اقدام به گرفتن نفقه کند، یا در صورت امتناع شوهر از پرداخت نفقه، درخواست طلاق نماید.یکی از مهم ترین وظایف مرد تامین همسرش از لحاظ مادی می باشد به گونه ای که هزینه های خوراک، پوشاک، درمان، بهداشت و … که در قانون از آن به عنوان نفقه یاد شده است، برعهده ی مرد خواهد بود و باید تمامی این موارد درخور شأن و شخصیت زن تهیه گردد.

در مقابل نیز زن وظیفه ی تمکین همسر، حمایت عاطفی و… را برعهده دارد. نفقه یکی از موارد حقوقی با اهمیت می باشد که در لغت به معنای خرج روزانه از آن یاد میشود و تمامی خرج های متعارف مسکن، خوراک، پوشاک و… را شامل می شود.

وکیل برای مطالبه نفقه

زن حتی اگرهم شاغل باشد من باید نفقه او را پرداخت نماید.اگر مردی وظیفه ی پرداخت نفقه را به خوبی انجام ندهد و همسرش از او ناراضی باشد ، میتواند به کمک وکیل نفقه به دادگاه مراجعه کرده و در خواست نفقه را بدهد که در این صورت دادگاه برای توضیح مرد را احضار کرده و از او دلیل عدم پرداخت نفقه را جویا میشود.اگر مردی با وجود بضاعت مالی از پرداخته نفقه ی همسرش سر باز زند دادگاه به او فرصت پرداخت نفقه را میدهد. اگر باز هم در پرداخت نفقه کوتاهی کند و یا حتی بضاعت مالی نداشته باشد وکیل نفقه میتواند از دادگاه برای زن دادخواست طلاق را درخواست نماید.

نفقه از جمله موارد حقوقی بحث بر انگیز است و مواردی که شامل نفقه میشود بسیار گسترد می باشد. به گونه ای که در صورت عدم آگاهی کافی ممکن است در احقاق حق خود دچار مشکلات بسیاری شده  و در نهایت پس از تلاش بسیار نتوانید حق خود را دریافت نماید. در چنین مواردی بهترین راه  این است که از وکیل نفقه کمک گرفته شود تا در صورت نیاز به اثبات حق نفقه  به دادگاه مدارک لازم ارائه شود.

نفقه از چه زمانی به زن تعلق میگیرد؟

مطابق با قانون، از لحظه جاری شدن عقد، رابطه زوجیّت بین مرد و زن برقرار می شود و به موجب این رابطه، زن حق دریافت نفقه بر شوهرش دارد. اما از زمان جاری شدن عقد تا زمان تمکین خاص زن (رابطه زناشویی)، نفقه به او تعلق نمی گیرد. اما از وقتی که زوجه برای ازدواج و شروع زندگی اعلام آمادگی نماید، حق دریافت نفقه برای او محفوظ است.

همچنین، به زنی که حضور در خانه شوهر و آغاز زندگی مشترک و زناشویی را منوط به پرداخت مهریه کرده باشد، نفقه تعلق می گیرد. زن این حق را دارد که تا مهریه به او تسلیم نشده، از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد، اجتناب نماید. مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود. در طلاق رجعی ( به معنای طلاقی است که مرد می تواند در مدت عده، به زن رجوع نماید) مرد باید در زمان عده (سه ماه و ۱۰ روز پس از ثبت طلاق) به همسرش نفقه پرداخت کند. اما در صورت صدور حکم طلاق به دلیل عدم تمکین و عدم اطاعت زن، نفقه به او تعلق نمی گیرد. در طلاق بائن (به معنای طلاقی است که در آن، مرد نمی تواند به زن رجوع نماید) و در فسخ نکاح نیز نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

فسخ معاملات و عقود

فسخ معاملات و عقود در پنج قسمت 1. لازم2.جایزه 3.خیاری ۴ منجز ۵ .مطلق

مبحث مطروم در خصوص عقود لازم  می باشد.
عقد لازم عقدی است که هیچ یک از طرفین معامله حق فسخ آن را ندارند مگر در موارد معین اگر در عقد موقت شرایط اساسی معامله که عبارتند از :

۱ . قصد طرفین و رضای آنها

2. اهلیت طرفین

3. موضوع معین که مورد معامله باشد .

۴ . مشروعیت جهت معامله رعایت گردد عقد مزبور صحیح و غیر قابل ابطال می باشد .

اما ممکن است عقد لازمی صحیح باشد و در صورت وجود شرایط فصل گردد.

دعوای تایید فسخ

عمده دعاوی که در دادگاه ها مطرح میگردد دعوای تایید فسخ میباشد یعنی عقد لازم  منعقد شده اما شرایط فسخ در آن پیش بینی شده.
اگر در عقد لازم صحیح شرایط فسخ وجود نداشته باشد آن عقد جز با اقاله متزلزل نمی گردد باید توجه داشت که شرط فسخ عقد باید صراحتاً و در به همان موضوع ذکر و درج شده باشد به عنوان مثال اگر شخص الف و شخص به شرط شب نموده باشد که اگر چک شماره یک پاس نشود فروشنده حق فسخ خواهد داشت اما چک شماره یک پاس شود اما دیگر چک خریدار مثل شماره ۲ پاس نشود فروشنده نمی تواند به استناد شرط مزبور معامله را فسخ نماید زیرا شرط فسخ صراحتاً در خصوص چک شماره یک بوده است و طبق اصالت و لزوم عقد مزبور لازم بوده و قابلیت فصل را ندارد دعوای مزبور نیز بایستی به عنوان تایید و اعلام فصل مطرح کردد و درخواست فصل معامله درباره صحیح نمی باشد و قرار رد دعوا نسبت به دعوای مزبور صادر می گردد نکته مهم دیگر اینکه روی بسیاری از دادگاه‌ها این است که خواهان بایستی قبل از طرح دعوای تایید فسخ اقدام به ارسال اظهارنامه به مخاطب خواننده نماید ضمن درخواست تهیه فصل می‌تواند از دادگاه محترم حکم ابطال مبایعه نامه درخواست نماید.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا

 

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

پذیرایی جلسه دفاع کارشناسی ارشد

پذیرایی جلسه دفاع کارشناسی ارشد به علت امکان طولانی شدن زمان ارائه پایان نامه از برنامه پذیرایی استفاده می کنند.برخی از دانشجویان سعی می کنند در جلسه دفاع خود همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. یعنی از اتصال کابل کامپیوتر تا پذیرایی را انجام می دهند و به همین خاطر استرس زیادی به خودشان وارد می کنند. توصیه اکید این است که از قبل با شرکت های پذیرایی هماهنگ کنید خود را درگیر نکنید. تا بیشتر متمرکز کارتان باشد.

ایپک پیشنهادات متنوعی برای پذیرایی دارد و می تواند اقلام مناسب پذبرایی را به شما پیشنهاد دهد.اینکه چه میوه ای ،چه نوشیدنی سرو شود بهعده شرکت می باشد که شما عزیزان می توانید انتخاب کنید.

جلسه دفاع پایان نامه

پذیرایی جلسه دفاع کارشناسی ارشد

تحویل دادن پایان‌نامه، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، ولی برای دانشجویان ارشد، این کار به منزله‌ی پایان راه نیست. وقتی پایان‌نامه‌ی خود را تحویل دادید باید برای مرحله‌ی بعدی آماده شوید یعنی دفاع پایان نامه.

در جلسه‌ی دفاع فرصتی فراهم می‌شود تا دانشجویان با متخصصین رشته‌ی خود در مورد کارشان صحبت کنند. هدف رسمی دفاع این است که اساتید مطمئن شوند سرقت ادبی انجام نشده، و اینکه دانشجو کاملا پایان‌ نامه‌ی خود را درک کرده و می‌تواند آن را توضیح بدهد. در این جلسه سؤالات عمیق زیادی مطرح می‌شود، بحث‌های مفهومی پیچیده‌ای درمی‌گیرد و واقعا ترسناک است.

دانشجویان همیشه می‌پرسند که جلسه‌ی دفاع احتمالا چقدر طول می‌کشد. خوب مسلما طول جلسات متفاوت است. تحقیقات نشان داده‌اند بیشتر جلسات دفاع علوم طبیعی و عملی بین یک تا سه ساعت طول می‌کشند. در حالی که جلسات دفاع هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی معمولا کمتر از دو ساعت طول می‌کشند. در مورد جلسات علوم طبیعی و عملی ۴۳ درصد موارد دو ساعت یا کمتر طول می‌کشند و در مورد هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ۸۳ درصد موارد این‌طور هستند ودراین تایم طولانی نیاز به پذیرایی مناسبی است.

نحوه پذیرایی ایپک در دفاع پایان نامه

قبل از شروع مراسم شرکت ایپک برای پذیرایی مناسب فضاسازی می کند و جای مناسبی را نسبت به محل برگذاری انتخاب کرده وچیدمان پک ها واقلام پذیرایی را انجام می دهند.برخی نیز این کار را در پایان جلسه انجام می دهند که بستگی به شما دارد ولی سعی کنید وسایل پذیرایی برای اساتید از همان ابتدا بر روی میزشان قرار دهید.

بطور مثال :قطعا یک برش هندوانه برای جلسه دفاع مناسب نیست. اما  استفاده ازیک  جعبه یک بار مصرف حاوی یک کیک، آبمیوه و یک نوع میوه برای هر نفر مناسب هست. حتی می توانید یک آب معدنی کوچک نیز در کنار آن قرار دهید. توزیع جعبه ها بسیار راحتر از گزینه های دیگر مثل یک جعبه شرینی تر است .

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،ایپک در بسته های پذیرایی خود از نوشیدنی های مناسب هوای گرم هم استفاده کرده است .

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

درمعاملات چک بگیریم یا سفته ؟

درمعاملات چک بگیریم یا سفته ؟ نسبت به ثمن معامله درمعاملات قراردادی فرد نسبت به ثمن معامله که بصورت نقدپرداخت نمی شود بهتر است چک بگیریم یا سفته؟

‏ در معاملات و قراردادهایی که منعقد می‌کنیم در خصوص ثمن معامله که در آینده پرداخت می‌شود و به صورت نقدی پرداخت نمی شود آیا بهتر است از فروشنده سفته بگیریم یا چک تا در صورتی که فروشنده اگر زمانی فصل پرداخت مبلغ سفته یا چک دریافتی را نپردازد کدام یک راحت وصول می‌شود و مزایای بیشتری دارد.

چک

طبق ماده ۳۱۰ قانون تجارت چک نوشته ای است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد کلاً یا بعضاً به دیگری واگذار می نماید.

تفاوت چک وسغته جهت وصول

الف ) چک برخلاف سفته جنبه کیفری دارد یعنی اگر چک صادر شود و در زمان سررسید پاس نگردد دارنده آن می تواند با برگشت زدن چک که وصف چک بلامحل را اخذ نموده و علیه صادرکننده دعوی کیفری مطرح کند .

طرح دعوی کیفری در خصوص چک چند مورد دارد که در موارد زیر چک و فاقد وصف کیفری است .

موارد چک کیفری

1.چک سفید امضا بوده

۲ .در متن چک وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده می باشد.

3.چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی باشد.

۴ .در صورتی که ثابت شد چک بدون تاریخ ساده یا تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد .

واخواست چک بدون پرداخت وجه

ب )چک برخلاف سفته بدون نیاز به پرداخت مبلغی جهت برگشت زدن آن در خواست در می‌توان به بانک مربوطه مراجعه و در صورت عدم موجودی در حساب صادر کننده چک را واخواست نمود و نیاز به پرداخت مبلغی نیست ولی سفته برای واخواست نیاز پرداخت مبلغ دو و نیم درصد مبلغ سخت است در دادگاه باید مبلغ را پرداخت و سفته را دادخواست نمود با خواست بود واخواست نمود .

خسارت تاخیر تادیه

ج)چک از تاریخ برگشت خوردن واخواست خسارت تاخیر تادیه تعلق می گیرد و تا زمانی که علیه صادرکننده چک در دادگاه اقامه دعوا نکرده باشیم بازخواست تاخیر تادیه تعلق می‌گیرد ولی سفته برای اینکه خسارت تاخیر تادیه تعلق می گیرد حتما می بایست در دادگاه اقامه دعوی کند که از تاریخ تقویم دادخواست خسارت تاخیر تادیه تعلق میگیرد

صدور تامین خواسته بدون خسارت احتمالی

د )خصوص چک نیاز به پرداخت خسارت احتمالی جهت اخذ تامین خواسته نمی باشد ولی در سفر اگر آن را با خواستن کنیم و مبلغ دومین درست واریز نمایید یعنی بدون واخواست طبق طرح دعوا حتما می بایست خسارت احتمالی جهت گرفتن تامین خواسته همراه با وجه سفته پرداخت نمایید که حدود ۱۰ الی ۱۰ درصد برج سفته را باید به صورت موقت به حساب دادگستری واریز نمایید.

با توجه به مطالب بهتر است که در معاملات و قرارداد وسایل مواردی که برای گرفتن دین خود چک سفته باید بگویم با توجه به مزایای که برای وصول چک هست صددرصد بهتر از حد از بین سفت و کوچک را انتخاب نمایید و از خود بخواهیم به جای صفحه حتماً باید بین خود چک بدهد.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

کانون وکلا

کانون وکلا

کانون وکلا نهادی غیردولتی و مستقل است که در هر کشوری برای حمایت از وکلا و اعطای امتیازات خاص به آنها تأسیس شده و وظیفه نظارت بر عملکرد آنها را نیز به عهده دارد. تمام فعالیت‌های وکیل پایه یک دادگستری در یک موسسه حقوقی زیر نظر این کانون بوده و صادر نمودن مجوزهای لازم برای فعالیت و یا رسیدگی به شکایت کاربران نیز به عهده کانون است.

شناخت دقیق کانون وکلا هم برای کاربران شخصی هم  اهمیت دارد. برای درک درست داشتن از وظایف وکلا و مسئولیت های آنان شناخت کاربران در این زمینه الزامیست.

تاریخچه کانون وکلا

تا انقلاب مشروطه . وکالت تا این تاریخ از قانونمندی خاصی،مثل قضاوت، برخوردار نبود و از نظر مجلس پنهان نمی ماند.به همین دلیل وقتی برای حل اختلافات مردم زور و قدرت درالویت قرار گرفت حضور وکیل در کنار قاضی هم ضرورت یافت. تا این تاریخ، یعنی استقرار مشروطیت، قضاوت و دادرسی زیر نظر علماء و روحانیون بود و عموم مرافعات مردم نزد  مراجع شرعی  حل و فصل می شد و علمای بزرگ، در شهرهای مختلف، وکلایی برای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم معرفی می کردند. ملاک قضاوت، در این زمان، اصول فقهی و استنباطات احکام شرعی و فتوای علماء بود و وکلای حاضر در جلسه دادرسی، به مفهوم آن زمان، باید قدرت توسل به مبانی فقهی و شرعی موضوع می داشتند.

سال‌های 1300 تا 1333 یک مسیر پرتلاطم برای وکلا بوده است. در سال 1300 برای اولین بار در ایران مجمعی با عنوان کانون وکلا و منطبق بر سیستم مشابه در کشورهای اروپایی تصویب و 24 ماده مختلف برای شرح وظایف و اختیارات آنها نیز به تصویب رسید.

البته این مجمع تنها دو سال دوام پیدا کرد و در سال 1302 منحل شد. تلاش وکلا بعد از این سال برای بازیابی کانون وکلا در سال 1331 به ثمر نشست. در این سال به صورت رسمی کانون وکلا با اختیارات لازم تشکیل و در سال 1333 مشابه با اختیارات امروز شروع به کار کرد.

کانون وکلا تشکیل شده از:

انجمن غیردولتی  که در هر کشوری به صورت مستقل فعالیت می‌نماید. در ایران هم از ارکان خاصی تشکیل می‌شود. ارکان اصلی این کانون به شرح زیر می‌باشد:

  • هیئت عمومی
  • هیئت مدیره
  • دادسرای انتظامی وکلا
  • دادگاه انتظامی وکلا

البته بخش‌های دیگری نیز در کانون وکلای دادگستری وجود داشته و به فعالیت مشغول هستند؛ اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این کانون موارد بالا هستند. هر کدام از این ارکان نیز مسئولیت‌ها و وظایف خاص خود را داشته و از اعضای مخصوص به خودی نیز تشکیل می‌شوند.

چراباید با کانون وکلا آشنایی داشته باشیم؟

در هنگام انتخاب وکیل پایه یک دادگستری مناسب برای خود بایستی مدارک لازم صادر شده برای آنها از طرف کانون وکلا را مورد بررسی قرار بگیرد.ودر صورت بروز تخلف از طرف وکیل خود و خیانت در امانت می‌توانند از این مرجع برای رسیدگی به شکایات خود استفاده کنند.

برای کسانی هم که از نظر مالی و یا هر دلیل دیگری امکان اخذ وکیل برای خود در دادگاه ندارند، کانون وکلا امکان استفاده از وکیل بدون دریافت هزینه را فراهم می‌آورد. برای مراجعه به هر موسسه حقوقی بایدمدارک وکلای دادگستری فعال در این مراکز را نیز منطبق بر استانداردهای کانون وکلا بررسی نمایید.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

نمونه دادخواست اعتراض ثالث

نمونه دادخواست اعتراض ثالث ،خواهان:

خوانده:                                 نشانی:

به نشانی:

خواسته: ۱) اعتراض ثالث اصلی نسبت به دادنامه               صادره از شعبه        دادگاه عمومی حقوقی ۲) صدور قرار تاخیر اجرای حکم؛ ۳) محکومیت خواندگان به پرداخت کلیه هزینه های دادرسی

ریاست محترم شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان اراک

باسلام و تقدیم احترام، اینجابان  رضاشریفی اردانی و       به وکالت از آقای         (معترض ثالث )به استحضار می رساند:

موکل به موجب مبایعه نامه عادی مورخ ۲۵/۱/۷۲ هشت شعیر مشاع از نود و شش شعی شش دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی      فرعی از یک اصلی واقع در حومه بخش دو اراک (اراضی باغ کهنه های چوقان) را به موجب وکالتنامه        مورخ ۷/۶/۷۱ از وکیل مالک خریداری می نماید.

لازم به توضیح اینکه مورد معامله (ملک موضوع دادنامه معترض ثالث) محصور و به مقدار ۸ شعیر مشاع به نام آقای      (مالک) سند صادر شده لیکن بنا بر اختلافاتی که در بدو امر فی مابین موکل و مالک وجود داشت، و مالک از تحویل مبیع استنکاف می ورزید موکل به موجب پرونده شماره           مطروحه در همان شعبه محترم (شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی اراک) و دادنامه شماره       نایل به اخذ رای قطعی مبنی بر تحویل مبیع علیه مالک رسمی گردید و حتی رای نیز اجرا می گردد.

دادنامه

این در حالی است که سابقاً به موجب دادنامه شماره      مورخ ۲۶/۸/۷۲ صادره از شعبه دوم دادگاه حقوقی یک اراک مالک در حق موکل  به رفع تصرف عدوانی محکوم  گردیده است ، متاسفانه به دلایل مختلف و غرض ورزی های مالک قبلی علیرغم تثبیت مالکیت به نفع موکل ، سال هاست در جهت حفظ حقوق حقه خود درگیر پرونده های عدیده حقوقی علیه مالک و اشخاص ثالث می باشد

لیکن آنچه مسلم است مالکیت موکل نسبت به ملک مورد نزاع و اخذ آراء قطعی علیه مالکین سابق می باشد. (فتوکپی دادنامه ها به پیوست است)

متاسفانه افراد سودجو با نقل و انتقال اموال موکل به غیر من غیرحق و در شرایطی که باتوجه به دعاوی متعدد از عدم مالکیت خود و مالکیت موکل آگاهی کامل دارند اقدام به فروش ملک موکل به اشخاص دیگر نموده، که محکوم له دادنامه موضوع اعتراض ثالث نیز دعوی خود را بر مبنای همین دست اقدامات بنا نهاده و دعوی به خواسته تسلیم مبیع را مطرح نموده که در شرایطی که موکل فرصت دفاع از حقوق خود را نداشته موفق به اخذ رای علیه خوانده اصلی و البته به ضرر موکل گردیده است.

علی هذا بنا به مراتب فوق مستنداً به موجب مواد ۴۱۷ و ۴۲۰ و ۴۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی و ۱۲۸۷ و ۱۳۰۵ قانون مدنی و بدواً ضمن درخواست صدور قرار تاخیر اجرای حکم تا ختم رسیدگی و یا اعاده به وضع سابق تقاضای صدور حکم شایسته مبنی بر نقض حکم موضوع اعتراض و محکومیت خواندگان به پرداخت کلیه هزینه های دادرسی مورد استدعاست.

دادخواست اعتراض ثالث

 ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد...درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری  مخصوص امور کیفری می باشد که متهم می تواند از دادگاه تقاضا نماید و اگر دادگاه تشخیص دهد متهم توانایی انتخاب وکیل را ندارد از بین وکلای حوزه قضایی و در صورتی که امکانش نبود از نزدیکترین حوزه مجاور وکیلی برای متهم تعیین خواهد نمود و اگر وکیل حق الوکاله بخواهد دادگاه حق الزحمه او را از بودجه دادگستری پرداخت خواهد کرد که این وکیل تسخیری از طرف دادگاه از طرف متهم قابل تغییر نیست درواقع در دعاوی کیفری شاکی و متهم حق دارند که از وکیل استفاده کنند.

افرادی که به مقررات قانونی آشنایی ندارند با طرح شکایت یا دعوی به شکل ناصحیح آن موجب اتلاف وقت دادگاه می‌شوند و پرونده دمسیر درست خود را طی نمیکند و اینجاست که حضور وکیل کمک شایانی به حسن جریان امور و روشن شدن نکات مجهول پرونده در نزد قاضی می‌کند.

وکیل تسخیری در چه جرائمی تعیین میشود؟

در جرائم مهمی که مجازات آنها قصاص نفس، اعدام  و حبس ابد است حضور وکیل در جلسه‌های دادرسی الزامی می‌باشد چون نتیجه دادرسی، اعمال مجازات مهم و سنگین است.

البته به لحاظ مقررات وکیل تسخیری با وکیلی که خود متهم انتخاب می‌کند هیچ تفاوتی ندارد و تمامی اختیارات  را دارد و تنها تفاوت آن در منشأ تعیین است و وکیل تسخیری نیز تمام توان و تلاش خود را در جهت احقاق حقوق متهم مصروف می‌کند.

اما در کل حضور وکیل تسخیری برای دستگاه قضایی و صاحبان حق مفید و ضروری است، اما این ذهنیت که ممکن است وکیل تسخیری به جهت این که حق‌الزحمه‌ای از متهم نمی‌گیرد به تعهدات خود عمل نکند، موجب ایجاد دیدگاه منفی در میان مردم می‌شود. مطمئنا وکلا همواره به خاطر دارند که در ابتدای راه وکالت شرافت خود را وثیقه دفاع از حق قرار داده و در این راه نیز می‌بایست از تمام توان خود استفاده کنند خواه مبلغی را به عنوان حق‌الوکاله دریافت کرده یا نکرده باشند. همه ما زیر پرچم عدالت و قانون هستیم .

وکیل تسخیری چه کاری انجام می دهد؟

وکالت در دادگاه ها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی می باشدمگر در مواردی که از نظر قانونی خلاف شرع باشد یا خود موکل استثنا کرده باشد .در بقیه موارد وکیل تسخیری همچون وکلایی که تعیین می کنند اختیارات لازم را برای اقامه دعوا دارد.

وکیل تسخیری را دادگاهی تعیین می کند که پرونده در آنجا مطرح شده، در واقع همان دادگاهی که متهم محاکمه می گردد قاضی همان دادگاه به درخواست متهم برای او وکیل تعیین می کند.

وکیل تسخیری قبل از جلسه رسیدگی و قبل از دفاع از موکل با مطالعه و بررسی پرونده و همچنین صحبت با متهم پرونده‌ای که او تحت عنوان وکیل وارد آن شده است و همچنین اطلاعات جامع از موضوع پرونده و اتهام یا اتهامات طرح شده در آن بتواند به‌ نحو شایسته‌‌ ای از موکل پرونده سپرده شده دفاع کند.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک برای طلاق توافقی

وکیل پایه یک برای طلاق توافقی همیشه بهترین راه برای بهتر انجام شدن کارها در هر اموری است مشورت با کار بلد  و یا حتی سپردن کار به آنهاکه باعث می شود تا کار ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.. استفاده از وکیل طلاق توافقی هم از این امر مستثنا نیست و می‌توانید برای احقاق حق و طلاق توافقی فوری از وکیل طلاق توافقی استفاده کنید.

طلاق توافقی توسط وکیل باعث سرعت و کیفیت بالا میشود وبخصوص برای کسانیکه زمانی برای پیگیری ندارند و اطلاعات کاملی در این خصوص براساس تغییرات حاصله ندارند گرفتن وکیل باتجربه بهترین انتخاب ممکن است.

طلاق توافقی چیست؟

[caption id="attachment_7038" align="alignnone" width="300"]وکیل پایه یک برای طلاق توافقی وکیل پایه یک برای طلاق توافقی[/caption]

طلاق توافقی یکی از مرسوم ترین انواع طلاق است که زوجین با توجه به سختی مسیر طلاق های یکطرفه به این نتیجه میرسند که بهتر است هرچه زودتر بدون هیچ دغدغه ای از هم جدا شوند نحوه طلاق گرفتن توافقی زمانی صورت میگیرد که که زوجین در خصوص مهریه،نفقه،اجرت المثل ایام زوجیت و حضانت فرزند در طلاق توافقی به توافق برسند.

مدارک طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی شامل اصل و کپی شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی عقد نامه یا سند ازدواج است . علاوه بر این ، اجرای صیغه طلاق توافقی مستلزم این است که زن در صورت باکره بودن ، گواهی سلامت را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه داده و در صورتی که باکره نیست ، گواهی عدم بارداری خود را به همراه گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه برای ثبت طلاق ارائه کند .برای اطلاعات دقیق تر وتوضیحات کاملتر می توانید از مشاور حقوقی کمک بگیرید.

مزایای حضور وکیل طلاق توافقی در دعوی خانوادگی

1.انجام کلیه مراحل  توسط وکیل طلاق توافقی که  به تمام روند دادرسی آشنا می باشد و باعث تسریع در روند کار می شود.

2.تنظیم دادخواست طلاق توافقی که در روند دادگاه اثر می گذارد  و در صورتی که دادخواست ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی را طولانی میکند و درصورتی هم که اشتباه تنظیم شده باشد و در توافقات که بعدا آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت با توجه و اشراف به قانون و آثار آن نباشد قطعا مشکلات بعدی را ایجاد خواهد کرد و برای جلوگیری حضور وکیل لازم و ضروری است .

3.حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری می کند .

4.هرچند حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله می باشد ولی از هزینه های بی جهت پرهیز می شود.

5.زمان قطعا برای اکثر زوجین حائز اهمیت است که همین امر باعث می شود تا وکیل با تجربه برای سرعت بخشیدن به کار اقدام کند.

ارتباط با ما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت فردی است که با آگاهی کامل به قانون امور حسبی مراحل ساده برای صدور گواهی انحصار وراثت از ساده ترین تا پیچیده ترین جزییات آن را میداند و به حسب تجربه خوب در این زمینه، میانبرترین راه را جهت دریافت گواهی انحصار وراثت طی میکند.به این شکل که هر گاه شخصی از دنیا می رود، باید تکلیف دارایی وی و همچنین میزان حق ورثه و احیاناً چگونگی اجرای وصیت نامه او مشخص شود. در گذشته که جوامع به مانند عصر حاضر پیچیده نبود، مرگ و تولد اشخاص به راحتی قابل شناسایی بود. اما به تدریج که جوامع انسانی از پیچیده و پیچیده تر شدند، روابط و مناسبات اجتماعی نیز عوض شد و شناسایی افراد از نظر نسب و کنیه دشوار شد.

گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی انحصار وراثت یا تصدیق انحصار وراثت، به سندی گفته می شود که رسمی است و به موجب آن تاریخ دقیق مرگ متوفی و همچنین اشخاصی که ورثه او شناخته می شوند، در آن قید می شود و تمام ارکان حکومت به وسیله سند مزبور، وراث انحصاری شخص متوفی را به رسمیت می شناسند و وراث با داشتن این سند از حقوقی که از طرف متوفی به به آنها ارث رسیده است، برخوردار می گردند.

این گواهی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا هرگونه نقل و انتقال اموال متوفی که قهراً در مالکیت ورثه قرار می گیرد – ادامه عملیات ثبتی و ... منوط به ارائه گواهی مذکور است.

چه زمانی  از وکیل انحصار وراثت کمک بگیریم؟

وکیل انحصار وراثت

پس از اینکه شخصی فوت کرد باید ورثه متوفی تعیین شوند تا بتوان با تعیین سهم‌الارث افراد، ارث را تقسیم کرد و برای ماترک تعیین و تکلیف کرد.گاهی دانستن یک قانون یا رویه می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در نتیجه نهایی داشته باشد.

اگر به طور صحیح و آگاهانه عمل نشود ممکن است ضرر جبران‌ناپذیری به حقوق ورثه وارد شود. در همین راستا برای انتخاب وکیل انحصار وراثت باید به سراغ فردی رفت که در این حوزه دارای تخصص و تجربه کافی باشد.

میزان سهم و حقوق وراث از جمله مواردی که بی شک گریبان گیر تمامی افراد جامعه بوده و یا خواهد بود فوت یکی از بستگان نزدیک است که آثاری از جمله لزوم تعیین تکلیف مایملک وی و میزان سهم و حقوق وراث را بدنبال دارد. موضوعی که بسیار مورد سوال است.

خیلی از افراد در مورد انحصار وراثت اطلاعات کافی ندارند و در این زمینه پرسش های گوناگونی دارند.بهترین گزینه برای تسریع و نتیجه مطلوب کمک گرفتن از وکیلی کاردان و باتجربه است.

اصطلاحات مرتبط با ارث
  • متوفی: کسی که فوت کرده است.
  • ترکه: مالی است که از متوفی باقی مانده است.
  • وارث: شخصی است که از متوفی ارث می‌برد.
  • نسب: ارتباط و اتصال فردی به دیگری به واسطه ولادت شرعی.
  • خویشان نسبی: عبارت است از وابستگی شخصی به شخص دیگراز طریق ولادت؛ چه مستقیم باشد، مانند رابطه پسر و مادر و چه با واسطه باشد، مانند رابطه دو برادر که به واسطه پدر با یکدیگر خویشاوند هستند.
  • خویشان سببی: خویشاوندی بین دو نفر که در اثرازدواج به وجود می‌آید، خویشاوندی سببی نامیده می‌شود؛ مانند رابطه داماد با مادر همسر یا خواهر همسر.
مالیات بر ارث چیست؟

کلیه اموال،بدهی ها،حقوق و وظایف شخص پس از فوت وی گفته میشود که به شخص دیگری منتقل میگردد.که اگر پس از درگذشت شخصی،مالی از وی به وارثان برسد،این دارایی،مشمول پرداخت مالیات میگردد.مالیات بر ارث گونه ای مالیات مستقیم و از نوع مالیات بر دارایی است

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد...درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا

 

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

نمونه لایحه نقض رای دیوان عدالت

نمونه لایحه نقض رای دیوان عدالت ،کمیسیون ماده 100 شهرداری مرتبط با تخریب

به نام خداوند جان و خرد

                                                                                                                                                                                                                                                          تاریخ :15/04/1399

ریاست محترم شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی ایران

« موضوع : لایحه ی اعتراضی نسبت به دادنامه شماره................... در پرونده به شماره ........................ صادره از شعبه ..... دیوان عدالت اداری »

بادرود و تقدیم ادب

احتراماً

اینجانب ............... فرزند ....... نسبت به دادنامه ی شماره .............. صادره از شعبه .... دیوان عدالت اداری در پرونده به شماره ............ معترض می باشم و در جهت نقض رای صادره لایحه اعتراضی خویش را به شرح ذیل ، مکتوب و آماده نموده ام که از شما والامقام در درجه اول استدعای بذل عنایت به لایحه تقدیمی و سپس نقضِ رای معترض عنه را خواهانم که موجب سپاس فراوان می باشد .

مختصر ماجرا ؛

اینجانب احد از وراث مرحوم ..............میباشم مرحوم پدرم (به موجب عقد اجاره نامه مورخه 1338 ) به مدت بیش از ۶۰ سال است که مالک عین (گلخانه و مغازه و خانه) و منفعتِ ملک مزبور که به صورت گلخانه است بوده و هم اکنون ما وراث می باشیم و شهرداری محترم منطقه ....  نیز مستندا به نامه های عوارض کسب و پیشه و پسماند هر ساله از مرحوم پدر و متعاقبا اینجانبان وراث عوارض اخذ می نموده است . متاسفانه و  در کمال تعجب اخیراً کمیسیون محترم ماده ۱۰۰ شهرداری تهران ( منطقه.... ) اقدام به صدور رای مبنی بر تخریب و قلع و قمعِ مستحدثاتِ اینجانبان نموده و پس از اعتراض اینجانب نسبت به رای کمیسیون مذبور و ثبت در شعبه ...... دیوان عدالت اداری قاضی محترم صادر کننده رای به دلایل اینجانب توجه ننموده است و آراء کمیسیون های ماده 100 قانون شهرداری را تایید نموده است که رأی صادره صحیح نمی باشد :

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را دانلود کنید:

نمونه لایحه

 ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد...درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • میثم شفیعی