وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وکیل درگوهردشت

وکیل درگوهردشت ،منصب وکالت همواره یکی از مناصب گرانقد ر و بسزای اجتماعی بوده است. رسالت وکالت تامین و اجرای عدالت است و اطلاعات و استعداد وکلا پیوسته برای کسانی که جان، مال، شرف و ناموسشان فراروی خطر است، آماده می باشد.

خصوصیات ضروری یک وکیل

یک وکیل خوب باید به کلیه ی مسائل اجتماهی آگاه بوده و دارای اطلاعات عمومی کافی باشد چرا که در طول وکالت خود ممکن است با مسائل مختلف روز مواجه شود لذا؛ باید قدرت فهم مسائل روبه رو را داشته باشد و تنها در این صورت قدرت عمل به اصلی ترین وظیفه ی خود یعنی کمک به مردم ، از میان بردن بی عدالتی و احقاق حق اشخاص را پیدا می کند.

اطلاعات قضایی وکیل

اطلاعات حقوقی یک وکیل خوب باید کامل  و به همه ی شاخه های علم حقوق واقف باشد اعم از حقوق خصوصی و عمومی مثل حقوق تجاری، جزا ، اداری و مالی و حقوق مدنی

اطلاعات یک وکیل باید به روزباشد  و او در همه وقت دغدغه ی کسب اطلاعات جدید را داشته باشد.

صفات یک وکیل

یک وکیل باید علاوه بر دانش حقوقی،  صفات و خصوصیات اخلاقی خاصی هم داشته با شد مثل بیان روان و حافظه ی قوی، قدرت تسلط بر رفتار و صدا، عقل سلیم و خلق ملایم ، تربیت خوب و جسم سالم.

اخلاق وکیل

مهمترین صفتی که از نظر اخلاقی به منزله ی روح منصب وکالت به حساب می آید شرافت و صحت عمل وکلاست. وکیل باید با تقوی و مظهر شرافت باشد تا احترام لباسی که بر تن دارد حفظ شود و قسمی را که خورده است مورد ملاحظه قرار دهد.

وکیل تنها با جلب اعتماد موکل خود و وکیل طرف دعوا و قضات می تواند جایگاه و منزلت خود را حفظ نماید و این تنها با عدالت و شرافتمندی میسر می گردد. وکیل جزء لازم دستگاه عدالت است.

چرا باید وکیل بگیریم

در طول زندگی خود همانطور که در شرایط متفاوت برای حل مشکلات مختلف خود ب یک فرد متخصص مراجعه می کنیم و هر اموری را به فردی که در آن زمینه تحصیل نموده است می سپاریم، در مشکلات حقوقی نیز وجود یک وکیل لازم و ضروری است چرا که برای حل مشکلات حقوقی تنها یک وکیل خوب می تواند با در نظر گرفتن جوانب مختلف بهترین تصمیم را گرفته و حق و حقوق شمارا حد الامکان حفظ کند.

در بیشتر مواقع نداشتن یک وکیل خوب ضرر های غیر قابل جبرانی به ما وارد می کند و از آن جا که هیچ چیزی ارزشمند تر از وقت آدمی نیست، داشتن یک وکیل از اتلاف وقت نیز جلوگیری می کند.

 

تیم حقوقی وکیل الرعایا با در نظر گرفتن همه ی مسائل و ویژگی های لازم ، وکلای مجرب و کارکشته ای را گرد هم آورده تا با توکل به خداوند متعال و با حق محوری، قدمی در راه تامین عدالت جامعه برداشته باشد.

شما می توانید با خیالی آسوده تمام مراحل پرونده ی خود را به ما  بسپارید،  ما در این راه یعنی احقاق حق شما کم نخواهیم گذاشت و شما عزیزان بدون اتلاف وقت و از دست دادن فرصت های مناسب و درست، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

عدالت تنها هدف ماست.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

توقیف سهام شرکت ها

توقیف سهام شرکت ها ،گاهی فردی از دیگری طلبی دارد. اقامه دعوا صورت می گیرد .و در این دعوی محکوم علیه باید به محکوم له، طلب را پرداخت نماید. اما ممکن است محکوم علیه از این پرداخت امتناع نماید. در این مواقع محکوم له با معرفی اموالی از محکوم علیه در جهت بازستانی حق خود گام بر می دارد.
اموال محکوم علیه اموالی مانند ملک،خودرو و هر چه که مالیت داشته باشد را شامل میشود. اما گاهی محکوم علیه چنین اموالی ندارد. اما محکوم له می داند. که محکوم علیه در یک شرکت دارای سهام یا سهم الشرکه است. از این رواز همین طریق اقدام می نماید.

تفاوت سهام با سهم الشرکه

سرمایه در برخی شرکت ها به صورت سهام است که برای افراد دارنده سهام از عنوان سهام دار استفاده می شود.مانند شرکت سهامی عام و خاص، شرکت تعاونی با همه انواعش یا بخشی از شرکت های مختلط سهامی.

در سایر شرکت ها که سرمایه به صورت سهام نیست. افراد شرکت شرکاء و سرمایه آنان سهم الشرکه نامیده می شود.مانند شرکت با مسئولیت محدودوشرکت تضامنی یا نسبی.

با توجه به نوع شرکت،سهام یا سهم الشرکه افراد قابل توقیف و بازداشت می باشد. زیرا این اموال مال محسوب می شوند.

انواع سهام قابل توقیف

1)سهام با نام: سهامی است که برروی آن،نام مالک مشخص است . پس در این مورد کار محکوم له بسیارسهل است. چون برای بازداشت سهام با نام، نیازی به معرفی و ارائه اصل سهم به مامور اجرا نیست. و کافی است که نام شرکتی که محکوم علیه در آن سهام با نام دارد. را به مأمور اجرا بدهد و درخواست بازداشت سهام بانام او را بنماید .

نکته:مبلغ بازداشت شده سهام باید با میزان بدهی هم خوانی داشته باشد. و اگر مبلغ سهام بیشتر از مبلغ بدهی باشد. مابقی به محکوم علیه عودت داده می شود.

2)سهام بی نام

سهم بی نام فاقد نام دارنده است و تنها راه اثبات آن، بودن این نوع سهم در دست متصرف است.

جهت بازداشت این نوع سهام محکوم له باید همچون اموال منقول، اصل برگ سهم را به مأمور اجرا بدهد. تا وی بعد از صورت برداری و ارزیابی آن را توقیف نماید . بازداشت این نوع سهام به جهت بی نام بودن با دشواری های اموال منقول در معرفی همراه می باشد. که البته گاهی ممکن است سهام متعلق به یک نفر در تصرف یا نزد شخص ثالث وجود داشته باشد .که آن هم ساز و کارهای مختص خود را می طلبد.

نکته:از آنجایی که نقل و انتقال سهام بی نام با قبض و اقباض صورت می گیرد، حتی شرکتی هم که سهام بی نام منتشر می نماید ،از این نقل و انتقالات آگاه نمی شود و تنها راه اثبات وجود سهم در دست مالک است.

3)توقیف سهام ممتاز

در خصوص توقیف این نوع سهام مقرره ای در قانون اجرای احکام مدنی پیش بینی نشده است. اما از لحاظ ماهیت مانند سایر سهام ها توقیف می شود.در صورتیکه سهام ممتاز بی نام باشد .از مقررات سهام بی نام و صورتیکه سهام ممتاز بانام باشد. از مقررات سهام بانام تبعیت می شود.

توقیف گواهینامه موقت سهم

این گواهینامه زمانی صادر میشود. که هنوز تمام مبلغ اسمی سهام پرداخت نشده باشد .و به تعهد کنندگان اینگونه سهام گواهینامه سهام بانام داده می شود. پس طبعاً نقل و انتقال آن نیز تابع مقررات سهام با نام است. و در دفتر ثبت سهام شرکت هم باید به ثبت برسد.بازداشت این نوع سهام نیز تابع مقررات سهام با نام است.

شخصیت شرکت های تجاری مستقل از شخصیت سهام داران است:لذا نه میتوان بابت بدهی سهام داران اموال شرکت را توقیف کرد و نه به واسطه بدهی شرکت سهام سهام داران را توقیف کرد.

چنانچه سهام داری بدهکار باشد...

میتوان درخواست توقیف سهام او را نمود و واحد اجرا ضمن مکاتبه با اداره ثبت شرکتها جهت توقیف و جلوگیری از نقل و انتقال سهام یا سرمایه مزبور، به علاوه طی شرحی به شرکت ذی ربط، مراتب توقیف سهم وی را به شرکت منعکس تا دفتر ثبت سهام یا سرمایه نیز منعکس شود و در این رابطه نمی توان اموال شرکت را توقیف کرد.

بابت بدهی شرکت توقیف اموال شرکت بلامانع است؛

در این خصوص نظریه اداره حقوقی قوه قضائیه حاکم است؛ « چون شرکت تجاری دارای شخصیت حقوقی مستقل از شخصیت صاحبان سهام است لذا سهام شرکت های سهامی در قبال بدهی شرکت قابل توقیف نمی باشد و در مورد شرکت با مسئولیت محدود موضوع سهام منتفی است. »

باید بین بدهی سهام دار و بدهی خود شرکت قائل به تفکیک شد؛

بدهی سهام دار ارتباطی با اموال و دارایی و سهام شرکت ندارد و هرگونه بازداشت یا توقیف کل سهام شرکت در راستای بدهی یکی از سهام داران غیر قانونی می باشد.

به استناد قانون تجارت...

طلبکارن شخصی شرکا حق تأمین یا وصول طلب خود را از دارایی و اموال شرکت ندارند اما می توانند  هر اقدام قانونی را نسبت به سهمیه مدیون خود از منافع شرکت یا سهمی که در صورت انحلال شرکت ممکنه به مدیون تعلق بگیرد بنا بر مقتضای امر انجام بدهند.

در چه صورتی طلبکاران شخصی شرکا می توانند انحلال شرکت را تقاضا کنند؟

در صورتیکه نتوانسته باشند طلب خود را از دارایی مدیون خود وصول کنند و سهم مدیون از منافع شرکت کافی برای تأدیه طلب آنها نباشد.اما شرایطی نیاز است؛

بایستی حداقل 6 ماه قبل درخواست خود را به وسیله اظهارنامه رسمی به اطلاع شرکت رسانده باشند.

شرکت یا بعضی از شرکا می توانند مادامی که حکم نهایی انحلال صادر نشده با تأدیه طلب طلبکاران مذکور تا حد دارایی شخص بدهکار در شرکت یا جلب رضایت آنان از انحلال شرکت جلوگیری کنند.

نکته:اینکه شرکت برای مدت محدود یا نامحدود تشکیل شده باشد تأثیری در تقاضای انحلال مذکور نخواهد داشت.

نحوه ی توقیف سهام

مطابق با نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه :

مراتب توقیف سهام شرکت بدواً به اداره ثبت شرکتها اعلام می‌گردد و رونوشتی از آن نیز به شرکت ارسال می‌شود، کما این که اداره ثبت شرکت‌ها پس از اعلام مراتب توقیف سهام از طرف مرجع قضائی، موضوع توقیف را به شرکت اعلام می‌کند تا از هر گونه نقل و انتقال سهام جلوگیری شود.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

آثارتغییر جنسیت

آثارتغییر جنسیت ،بحث تغییر جنسیت امری چالش برانگیز و حساس در دنیای کنونی می باشد. که به  دلایلی مانند قبح موضوع یا نوع فرهنگ کمتر به آن پرداخته می شود. و حتی در این زمینه به دلیل خلأ موجود در جامعه حقوقی نمیتوان پاسخ روشن و کاملی در خصوص این موضوع ارائه داد.

افراد ترنس پیش از عمل تغییر جنسیت معمولا به دلیل داشتن رفتار‌هایی ناسازگار به کالبد ظاهری خود مورد سرزنش و تمسخر خانواده و دوستان قرار گرفته. و حتی در موارد بسیاری از خانواده طرد می‌شوند. بعد از عمل تغییر جنسیت نیز آنچنان که باید مورد حمایت جامعه قرار نگرفته. و نگاه افرادی که در ارتباط با آن‌ها هستند .در صورت پی بردن به حقیقت چندان مناسب نیست. این مساله یکی از موضوعاتی است .که آن‌ها را دچار نگرانی می‌کند .

این افراد اگرچه در گروه افراد آسیب‌دیده اجتماعی قرار نمی‌گیرند. اما به دلیل عدم درک درست جامعه از مسائل و شرایط آن‌ها و طرد از سوی خانواده و جامعه در شرایطی قرار می‌گیرند. که در معرض خطر و آسیب قرار گرفته .و در شرایط حادتر وضعیت و رنج‌های تحمیل شده بر آنها، این افراد را در گروه آسیب‌دیدگان اجتماعی قرار می‌دهد.

لذا باتوجه به مراتب فوق نگارنده قصد بیان مطالبی در خصوص آثار تغییر جنسیت و بررسی ابعاد حقوقی آن را دارد.

آیا عمل تغییر جنسیت دارای وصف مجرمانه می باشد؟

مطابق با قانون مجازات اسلامی هر رفتاری اعم از فعل(انجام یک عمل)یا ترک فعل(انجام ندادن یک عمل) درصورتی جرم محسوب می شود. که مطابق با قانون تصریح به جرم و مجازات شده باشد. در خصوص اقدام به تغییر جنسیت هیچ یک از مواد قانونی برای این عمل وصف مجرمانه قائل نیستند.بنابراین و بر اساس اصل قانونی بودن مجازات نمیتوان فردی را که در این زمینه اقدامی انجام داده. مجرم دانست و مجازات کرد.

از دیدگاه فقهی نیز عمل تغییر جنسیت حرام دانسته نشده.بیماری اختلال هویت جنسی یک بیماری روحی و روانی شدید است. که بیمار تمایل دارد. که تبدیل به جنس مخالف گردد ،گاه هیچ درمانی برای این بیماران جز تغییر جنسیت وجود ندارد. پس بنا بر اصاله الاباحه عمل تغییر جنسیت مجاز و مشروع می باشد .

بایستی از تغییر جنسیت های غیر مجاز جلوگیری شود.

تغییر جنسیت با دقت نظر و با مراقبت های ویژه پزشکی همراه می باشد. تا تنها بیماران خاص که راه درمان دیگری برای آنها وجود ندارد تغییر جنسیت دهن.د تا از تغییر جنسیت های غیر مجاز جلوگیری شود.قانون حمایت از خانواده به عنوان یک نوآوری بحث تغییر جنسیت را پیش بینی کرده است .و رسیدگی به آن را در قلمرو دادگاه خانواده قرار داده است.

تنظیم دادخواست

افراد متقاضی تغییر جنسیت ابتدا باید دادخواستی با عنوان تغیییر جنسیت را به ثبت برسانند.

پس از شروع به رسیدگی قاضی پرونده موضوع را از طریق معاونت سرپرستی قوه قضاییه به پزشکی قانونی ارجاع می دهد. پزشکی قانونی توسط روان پزشک و مشاوره های متعدد با شخص متقاضی جلسات متعددی را برگزار می کند.

انجام آزمایش هایی برای تشخیص سطح هورمون

این موضوع در کمیسیون مربوط به پزشکی قانونی بررسی می شود .و چنانچه از نظر پزشکان متخصص اختلال هویت جنسی متقاضی محرز شود با درج نتایج به قاضی مجدداً ارجاع خواهد شد.

صدور حکم

قاضی با جمع بندی کلیه اقدامات به عمل آمده اقدام به صدور حکم مبنی بر جواز تغییر جنسیت و تغییر نام شناسنامه صادر می کند.

اثر تغییر جنسیت بر زوجیت

یکی از آثار تغییر جنسیت تاثیر آن بر رابطه ی زوجیت است. اگر یکی از زوجین اقدام به تغییر جنسیت نماید ازدواج از زمان تغییر جنسیت باطل می شود .چرا که هم درفقه و قانون ما ازدواج با همجنس مورد پذیرش قرار نگرفته است.

تغییر جنسیت هردوی زوجین

در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد ولی از نظر منطقی و قانونی ازدواج سابق دیگر دوام نداشته و باطل شده است. زیرا مبنای زوجیت بر توافق و تطابق قصد و اراده طرفین درخصوص ایجاد نکاح مطابق شخصیتی که سابقا داشته است واقع شده است.

اهمیت شخصیت طرفین در عقد نکاح

عقد نکاح از جمله مواردی است که شخصیت طرفین امری مهم و ضروری محسوب می شود که با تغییر جنسیت طرفین اوصاف مزبور از بین رفته است.

چنانچه به موجب تغییر جنسیت یک خانم عقدنکاح باطل شود،آیا مهریه به وی تعلق می گیرد؟

وفق قانون مدنی پس از عقد نکاح زن مالک مهر میشود. پس مهریه از بین نمی رود حتی در خصوص تغییر جنسیت منتهی اگر سابقا رابطه جنسی برقرار شده باشد. شخصی که تغییر جنسیت داده مستحق تمام مهر ودر غیر این صورت مالک نصف مهر می شود.

تفاوت فسخ و بطلان نکاح

واژه فسخ با بطلان متفاوت است. اگرچه در نکاح تقریبا اثرات مشابهی داشته و باعث پایان یافتن نکاح می شود. به طور کلی فسخ نکاح اصولا در خصوص بیماری یکی از زوجین است .که در حین نکاح طرف دیگر به آن عیب آگاهی نداشته است. و آن بیماری دوام زوجیت را با مشکل روبه رو کند مانند .بیماری های جنسی که در این صورت برای طرف دیگر این حق به وجود می آید تا نکاح را فسخ کند.

حال اگر مرد یا زن سابقا تغییر جنسیت داده باشند .و این امر همانطور که گفته شد از طرف دیگر مخفی باقی مانده باشد. با استنباط از قانون مدنی ( ماده 1128 ) می توان قائل به حق فسخ برای طرفی که اطلاعی از موضوع ندارد شد.

حضانت فرزندان

در صورت تغییر جنسیت پدر یا مادر در خصوص وضعیت حضانت فرزندان دو فرض متصور می شود:

1)تغییر جنسیت مادر:مادری که تغییر جنسیّت داده است، ولایت بر اولاد صغار پیدا نمی‌کند، مادر به محض تغییر جنسیّت، پدر نمی‌شود بلکه همچنان عنوان مادر بر او اطلاق می‌شود.

2)تغییر جنسیت پدر:در این زمینه دو نظر مبنی بر بقا یا سقوط ولایت وجود دارد ؛  ولی چنانچه تغییر جنسیت اثری سوء نسبت به کودک نداشته باشد و به او آسیبی نرساند دلیلی بر سقوط ولایت وجود ندارد ولی اگر به کودک صدمه وارد کند. می‌توان حکم به سقوط حق حضانت یا ولایت دارنده حق داد، همان گونه که در قانون مدنی نیز سلب حق ولایت ولی یا عزل وی پیش‌بینی شده است.

وضعیت پرداخت نفقه چگونه خواهد بود ؟

به زنی که تغییر جنسیت داده نفقه ای تعلق نخواهد گرفت. چراکه زوجیت منتفی شده و مبنای پرداخت نفقه وضعیت فعلی شخص است.در خصوص کودکان تغییر جنسیت نیز این اتفاق هیچ تأثیری بر وجوب پرداخت نفقه فرزندان ندارد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

توهین

توهین

توهین ، در لغت از وهن می آید که به معنای خوار و خفیف ساختن است.

توهین در واقع هر گونه عملی است .که شخصی انجام داده. و شان و منزلت انسانی شما را نسبت به آنچیزی که عرف است. زیر سوال ببرد. که می تواند هم انجام کاری باشد. هم صحبت توهین آمیز و هم می تواند نوشتار باشد. اما برای صورت گرفتن جرم توهین وسیله ی اعمال بزه تاثیری ندارد.بلکه آن چیزی که حائز اهمیت است.

شخصیت بزه دیده، زمان و مکان و موقعیت اجتماعی بزه دیده است.توهین در حقوق جزا عبارت است. از کوچک کردن کسی از طریق کلمات یا اعمالی که موجب سوء ادب شخص تلقی می شود. بنابر این توهین همانند احترام با قصد و عمد تحقق می یابد.عناصری که موجب محقق شدن جرم توهین است. رفتار مرتکب و موهن بودن آن است. علاوه بر آن بزهکار باید به توهین آمیز بودن آن رفتار. گفتار یا نوشتار آگاهی داشته باشد. البته این امر بدیهی و مشخص است. و احتیاجی به اثبات ندارد. بلکه در این موقعیت چیزی که احتیاج به اثبات دارد عدم وجود علم و آگاهی است.

تفاوت جرم توهین و افترا چیست؟

در جرم توهین هدف بزهکار کوچک و تحقیر کردن. شخصیت شماست.نه نسبت دادن .جرم به شما . برای مثال اگر کسی به شما گفت خلافکار، کافر،دزد،فاسد و.... صرفا با هدف پست شمردن شما. جرم توهین محقق گردیده است. اما در جرم افترا شخص علاوه بر اینکه به شما جرمی را نسبت می دهد. آن را نشر نیز می دهد. و حتی برای اثبات آن از مدارک جعلی استفاده می کند . برای مثال شخصی بدون آنکه ماشینی داشته باشد. که به سرقت رود شمارا متهم می کند.

به آنکه شما دزدی کرده اید .و این را با هدف ضرر رساندن .و خراب کردن شما ادعا کرده باشد. و یا شخصی با هدف ضرر رسانده. به شما، جرم حمل مواد مخدر را به شما نسبت می دهد. و برای اثبات آن مقداری مواد مخدر در ماشین شما قرار دهد. در این  مثال ها انتساب جرم به شما به گونه ای صریح نشر داده شده .و هدف آن صرفا خراب کردن .و ضرر رساندن به شماست .پس در نتیجه در این زمان جرم افترا محقق شده است .و شما می توانید از او با موضوع افترا شکایت کنید.در صورت وجود عناصر جرم و تحقق آن، شما می توانید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کرده. و با تنظیم شکواییه، شکایت خود را طرح کنید.

متن شکواییه 

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب .........

با عرض سلام و ادب؛

در تاریخ .............مشتکی عنه (خانم ها و آقایان) ......................با به کار بردن الفاظ توهین آمیز، نسبت به اینجانب توهین و فحاشی نموده اند. با عنایت به ادله ی اینجانب که عبارت  از استشهادیه و شهادت شهود می باشد. تعقیب و مجازات نامبرده/نامبردگان به اتهام توهین به استناد ماده 608 قانون مجازات اسلامی (ماده 839 ق.م.ا مصوب 1392 ) احتراما مورد استدعاست.

مجازات های جرم توهین

توهین به اشخاص عادی بدون توجه به سمت آن ها در صورتی که همه ی عناصر جرم را دارا باشد .به مجازات نقدی درجه 6 یعنی از 10 میلیون ریال تا 80 میلیون ریال است.

توهین به اشخاص با توجه به سمت آ نها : هر گاه شخصی با توجه به سمت و جایگاه شخصی ، به وی توهین کند.مجازات شدید تری برای آن ها در نظر گرفته می شود.

  • توهین به مقام رهبری قبلی و فعلی ، حبس از 6 ماه تا 2 سال می باشد.
  • توهین به سایر کارکنان و مقامات دولتی ایران، 3 تا 6 ماه حبس یا تا 74 ضربه شلاق و یا 50 هزار تا 1 میلیون ریال جزای نقدی است.توهین مستوجب حد: قذف به عنوان توهینی است .که مجازات آن حد است.( قذف: نسبت دادن زنا و لواط به شخصی).
دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی ،تقریبا تمامی افراد هر روز کم یا زیاد از خدمات بانک ها و سیستم بانکی کشور استفاده می نمایند. هرچند که برای اکثر افراد استفاده از این خدمات دارای پیچیدگی زیادی نیست ولی برای عده ای که از خدمات حرفه ای تر بانکی استفاده می نمایند عدم آگاهی از قوانین و آیین نامه های بانکی می تواند مشکلات حقوقی زیادی را ایجاد نماید.

در قراردادهای مشارکت مدنی فی مابین بانک و اشخاص محاسبه سود و سایر خسارات و جریمه ها تابع شرایط خاصی است که دقت نظر ویژه ای را می طلبد ضمن اینکه تا زمان محاسبه سود و زیان نیز شرایط خاصی می بایست رعایت گردد که بعضا رعایت نمی شود ، با این وصف و نظر به اینکه محاسبه سود و زیان تابع چنین شرایطی است و عدم رعایت هر یک از مقررات در محاسبات تاثیر گذار خواهد بود وجود وکیل متخصص در این حوزه می تواند راهگشا باشد.

دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی است که نیاز به تخصص ویژه در این حوزه می باشد و وکیل انتخابی می بایست اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و همچنین آیین نامه های بانکی و سیاست های نظارتی بانک مرکزی و سایر منابع قانونی مانند نظریات مشورتی و … داشته باشد.

مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی پیش از امضا قرارداد بانک

قرارداد های بانکی بر مبنای مقررات پراکنده ای از قبیل قوانین پایه مانند بانکداری بدون ربا و ایین نامه های آن ، بخشنامه های صادره بانک مرکزی و همچنین سایر مراجع تنظیم می شود و تشخیص اشکالاتی که ممکن است در قرارداد وجود داشته باشد نیاز به شناخت ویژه از این قوانین پراکنده دارد لذا پیش از امضا این گونه قراردادها حتما از وکیل متخصص امور بانکی استفاده نمایید.

مشاوره با وکیل دعاوی بانکی پس از امضا قرارداد بانک و ایجاد اختلاف

تعاملات پیچیده و قوانین پراکنده بانکی موجبات ایجاد اختلافات افراد و بانک ها می باشند در چنین مواردی بهتر است پیش از طرح هر گونه ادعا و یا دعوا از مشاوره وکلای متخصص امور بانکی استفاده شود تا مانع صرف هزینه های بیهوده ، اتلاف وقت و همچنین اشکال امر مطروحه گردد.

در مواردی حتی طرح دعواممکن است واجد خطرات بزرگتری از اختلافات موجود باشد به عنوان مثال ممکن است با ابطال یک قرارداد بانکی مطالبه بانک به روش های دیگری انجام شود که ممکن است بیشتر از مطالبه قراردادی بانک باشد.

وظایف وکیل امور بانکی

دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی است و وکیل متخصص دعاوی بانکی بایستی شناخت دقیقی از قوانین و آیین نامه های بانکی، مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و سیاست های نظارتی بانک مرکزی داشته باشد، روند تنظیم قراردادها را مدیریت کرده و به بررسی دقیق امور حقوقی مربوطه بپردازد، همچنین اطلاعات لازم جهت مزایده ها و مناقصه ها و … را به متقاضی ارائه دهد.

با توجه به اینکه امروزه افراد به وفور از انواع تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی، اعتبارات اسنادی و وام های مختلف استفاده می نمایند و در ازای تضمین بازپرداخت این تسهیلات ، املاک خود را در رهن بانک ها قرار می دهند. یکی از شایع ترین عقودی که بانک ها با مشتریان خود منعقد می نمایند عقد رهن می باشد. اشخاص ثالث نیز می توانند املاک خود را در ازای بدهی شخص دیگر، در رهن گذارند.

ضرورت مراجعه به وکیل دعاوی بانکی

از طرفی با توجه به کثرت درخواست های دریافت وام و عدم تعادل در عرضه و تقاضا ، در نتیجه کمبود منابع لازم، بانک ها شروط بسیار زیاد و محدود کننده ای که عموما به صورت یکطرفه تنظیم گردیده.به مشتریان خود تحمیل می نمایند. و ضمانت اجراها و جرایم دیر کرد متعدد و سنگینی را در نظر می گیرند. که در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات یا تاخیر در آن بر عهده مشتریان قرار گرفته و بانک ها طی تشریفات ثبتی، حق خواهند داشت. املاک در رهن را به فروش رسانده و مطالبات خود به همراه کلیه اضافات را از وجوه حاصل از فروش املاک و یا با تملک همان املاک وصول نمایند.

در پاره ای از موارد ، با توجه به اشتباهاتی که در محاسبه مبالغ دیرکرد. سود و سایر هزینه ها رخ می دهد. و نیز تخلفات احتمالی که طی تشریفات مزایده روی می دهد. حقوق افراد به شدت در معرض تضییع قرار گرفته و لازم است. که از حضور و مشاوره افراد آگاه و خبرگان ثبتی بهره مند گردند. در این رابطه چنانچه اجراییه به اشتباه و با مبانی ناصحیح صادر شده باشد. می توان اجرائیه های مزبور را ابطال نمود و نیز دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرائی را از دادگاه درخواست کرد.حتی اگر عملیات اجرایی به پایان رسیده و املاک به فروش رفته باشد .می توان در صورت وجود شرایط قانونی، مزایده برگزار شده را ابطال کرد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

وکیل دعاوی کارگر و کارفرما ،راه گرفتن مشاوره رایگان با وکیل متخصص کار در موسسه حقوقی وکیل الرعایا  فراهم گردیده و کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با یکی از بهترین وکلای مدنی کارگر و کارفرما در کرج جناب آقای میثم شفیعی بهره مند شوید.در مقاله زیر علاوه بر شماره تماس مستقیم ، یکی از مقالات ایشان نیز آمده که در صورت هرگونه ابهام و یا نیاز به مشاوره میتوانید با ایشان تماس بگیرید.

وکیل کارفرما

در صورتی که کارفرما طرف شکایت باشد باید حتماً اسناد و مدارکی دال بر واریز حقوق نقدی کارگر را به همراه داشته باشد .می‌تواند به شخص کارگر در پیروزی در بحث اداره کار کمک کند، داشتن فیش حقوقی و فیش واریز منطبق با یکدیگر می باشد.در واقع اگر شخص کارفرما با گرفتن مشاوره از وکیل متخصص اداره کار شاغل در موسسه ویل الرعایا اقدام به تنظیم و تهیه فیش حقوقی نمایند و تمامی این فیش های حقوقی را منطبق با قانون تنظیم نمایند.

میتوانند در هنگام ارائه این در واقع حقوق در جهت اثبات واریز گام بردارند تمام آنچه که به شخص کارفرما کمک می نماید منطبق بودن فیش واریز و فیش حقوقی منطبق بودن این دو با حداقل‌های قانونی و مدت زمان انجام کار است.

در واقع اگر شخصی به عنوان کارگر در حال فعالیت می باشد و مدت یک سال را کار کرده کارفرما باید حتماً ۱۲ عدد فیش حقوقی ۱۲ عدد واریز منطبق با یکدیگر و منطبق با قانون ارائه دهد واریزی های شخص کارفرما باید متناسب با حداقل دستمزد و مدت مدت زمان کار باشد.کارفرما می تواند با دفتروکالت وکیل الرعایا در زمینه اداره کار فعالیت نماید و با گرفتن مشورت از این وکلای متخصص در جهت بستن بهترین قراردادهای کارشما را یاری می نماید.

وکیل برای شکایت از کارفرما

با وجود وکلای متعددی که در سطح کرج حضور دارند طرح دعوا یا دفاع در اداره کار نیازمند تجربه و تبحر می باشد و اصولاً هر وکیل نمی‌تواند این دعاوی را قبول و نیاز موکل را برطرف نماید.

اگر کارگر هستید و قصد شکایت از کارفرمای خود را دارید یا میخواهید در جایی شروع به کار کنید و می خواهید بدانید چه حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت، حتماً با مشاورین و وکلای این گروه تماس بگیرید.

پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت نمایید. در صورتی که شما کارفرما هستید و می‌خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام نمایید باید مطلع باشید که چه حقوق و مزایای باید به شخص کارگر پرداخت نماید.

بنابراین در این صورت حتما نیازمند مشاوره و مشورت باوکیل پایه یک دادگستری هستید و همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند .در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند. اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانیدسوال کنید.

کارفرما از نظر قانونی چه کسی است  ؟

کارفرما نیز شخصی است که کارگر به درخواست و به اعتبار او در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا کار می کند. مدیران و مسئولانی که عهده دار اداره کارگاه هستند، نماینده کارفرما محسوب می شوند. کارفرمایان میتوانند در خصوص در اختیار داشتن وکیل دعاوی کارگری با دادن معرفی نامه به شخص مورد نظر امکان استفاده از اطلاعات یک وکیل اداره کار را داشته باشند .

کارگاه چه مشخصاتی دارد ؟

کارگاه نیز محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند. مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، خدماتی،مسافری، تجاری، اماکن عمومی و مانند آنها مشمول این عنوان هستند.

قرار داد کار چیست ؟

برای شروع ارتباط کاری میان کارگر و کارفرما، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می شود و به موجب آن کارگردر قبال دریافت مزد، کاری را برای مدتی معین (موقت یا غیرموقت) برای کارفرما انجام می دهد. این قرارداد.مشخص کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، چگونگی کار، دریافت مزد و دیگر موارد است و در صورت بروزهر گونه اختلاف، ابتدا به آن رجوع می گردد.وکیل دعاوی اداره کار در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدیدنظر) تقسیم شده. و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

رأی غیابی

رأی غیابی

رأی غیابی ،در صورتی رأی دادگاه غیابی است که خوانده در هیچ یک از جلسات دادگاه حضور نداشته و امکان دفاع پیدا نکرده است.حتی اگر خوانده از جلسة دادگاه مطلع باشد (البته ابلاغ به صورت قانونی انجام شده باشد) و عمداً نخواهد حضور داشته باشد ، باز حکمی که صادر می شود غیابی خواهد بود.

ابلاغیة این رأی به دو صورت خواهد بود

  • ابلاغ واقعی: اخطاریه دادگاه به خود شخص خوانده ابلاغ می شود و در این صورت اگر خوانده در جلسه دادگاه حاضر نشود حکمی که صادر می شود حضوری خواهد بود.
  • ابلاغ قانونی: طبق قانون آیین دادرسی مدنی این نوع ابلاغ که در مقابل ابلاغ واقعی است، به مواردی گفته می‌شود که اوراق ابلاغیه در نشانی تعیین‌شده طبق تشریفات قانونی به شخصی غیر از مخاطب تحویل داده شود تا به اطلاع او برسد.

حضوری یا غیابی بودن رأی توسط دادگاه ذیل دادنامه مشخص و اعلام خواهد شد.

واخواهی

رأی غیابی ظرف بیست روز در شعبه بدوی قابل اعتراض خواهد بود که به این اعتراض در اصطلاح واخواهی گفته می شود.بعد از گذشت بیست روز جهت واخواهی ، ظرف بیست روز قابل تجدید نظر خواهی خواهد بود؛ لذا رأی غیابی مهلت اعتراض بیشتری نسبت به رأی حضوری دارد و این مدت 40 روز است.

نحوه محاسبة مهلت اعتراض

مهلت اعتراض به رأی غیابی از تاریخ اطلاع محکوم علیه محاسبه می شود که اطلاع وی امری نیست که به راحتی قابل اثبات باشد؛گاهی در مرحلة اجرای حکم محکوم علیه می آید و بدون نیاز به هیچ ضامن و وثیقه ای می تواند واخواهی کند که این امر باعث اطاله دادرسی می شود.

اجرای حکم غیابی

پس از اتمام مهلت واخواهی محکوم له باید تأمین بسپارد و ضامن معرفی کند؛ این تأمین می تواند شامل فیش حقوقی، جواز کسب، کپی سند ملکی یا سند خودرو باشد.

علت نیاز به تأمین

اگر بعد از اجرای حکم محکوم علیه حضور پیدا کند و ثابت کند که محکوم له حقی نداشته و با اجرای حکم غیابی موجب ایراد ضرر به وی شده است، می تواند از ضامن خسارت بگیرد؛البته لازم به ذکر است که این تأمین در عمل آنقدر ها جدی نیست و فقط حالت رعایت تشریفات شکلی مقرر در قانون آیین دادرسی مدنی را دارد.

اگر محکوم له تأمین یا تضمین نسپارد اجرای حکم متوقف می شود؛

علت اخذ تأمین آن است که چنانچه بواسطة اعتراض محکوم علیه رأی نقض شود امکان اعاده عملیات اجرایی وجود داشته باشد.

بعد از اینکه اجراییه صادر و ابلاغ شود نسبت به اخذ تأمین اقدام می شود؛اگر اجراییه ابلاغ واقعی شود در اینصورت اخذ تأمین منتفی خواهد بود گرچه برای تداوم عملیات اجرایی تأمین  یا تضمین اخذ خواهد شد.

واخواهی منجر به رفع توقیف از اموال نمی شود؛

اگر حکم غیابی صادر و در مرحلة اجرا مال یا اموالی از محکوم علیه یا حساب های بانکی وی توقیف شده باشد ، و بعد از آن محکوم علیه اعتراض کند، اکثر دادگاه ها از رفع توقیف اموال و حسابهای بانکی خودداری می کنند.

اگر در مرحله اجرای حکم جلب محکوم علیه صادر و نامبرده در راستای اجرای محکومیت مالی (غیابی) زندانی شود، به محض واخواهی از زندان آزاد و حتی وثیقه ای از او اخذ نخواهد شد.

بایستی توسط محکوم علیه یا وکیل وی پرداخت شود؛اگر وی ادعای اعسار از پرداخت هزینه داشته باشد، مدتی را در زندان می ماند تا به ادعای وی رسیدگی وحکم مقتضی صادر شودکه اگر اعسار از پرداخت هزینة دادرسی واخواه پذیرفته شود، از زندان آزاد خواهد شد.

رفع توقیف از اموالی که در جهت تأمین خواسته توقیف شده است به هیچ وجه صورت نمیگرد مگر در سه حالت؛

حکم قطعی مبنی بر بی حقی خواهان صادر شود.

محکوم علیه حکم را  طوعاً اجرا کند.

با خواهان یا محکوم علیه مصالحه صورت پذیرد.

پس از صدور رأی غیابی علیه شخص محکوم علیه یا خوانده و انقضای مهلت واخواهی و تجدید نظر خواهی، رأی قطعی شده و سپس اجراییه به خوانده ابلاغ می شود؛به صورت واقعی و یا قانونی.

پس از ابلاغ اجراییه شخص متوجه میشود که علیه وی طرح دعوایی شده که دفاعی برای آن ارائه نداده است؛وفق قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی از تاریخ ابلاغ اجراییه در جهت صدور حکم اعسار و عدم جلب خوانده ، شخص 30 روز مهلت دارد.

 

پاسخ طبق رویة قانونی

آیا پس از گذشت 30 روزدادگاه می تواند اعسار محکوم علیه را پذیرفته و حکم به جلب وی ندهد؟رویة قضایی حاکم در این خصوص چگونه است؟

به استناد قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی زمانیکه محکوم علیه خارج از مهلت مقرر دعوای اعسار خود را اقامه کند تا روشن شدن وضعیت اعسار در دو صورت از حبس وی خودداری می شود و درصورت حبس آزاد خواهد شد؛

1)هرگاه محکوم له آزادی وی را بدون اخذ تأمین بپذیرد.

2) محکومٌ علیه به تشخیص دادگاه کفیل یا وثیقه معتبر و معادل محکومٌ به ارائه نماید و دادگاه با صدور قرار قبولی وثیقه یا کفیل را شناسایی کند.

در صورتی که دعوای اعسار به موجب حکم قطعی رد شود؛

به کفیل یا وثیقه گذار ابلاغ می شود که ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ واقعی نسبت به تسلیم محکومٌ علیه اقدام کند. در صورت عدم تسلیم ظرف مهلت مذکور حسب مورد به دستور دادستان یا رئیس دادگاهی که حکم تحت نظر آن اجرا می شود نسبت به استیفای محکومٌ به و هزینه های اجرایی از محل وثیقه یا وجه الکفاله اقدام می شود. در این مورد دستور دادگاه ظرف مهلت ده روز پس از ابلاغ واقعی قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر است. نحوه صدور قرارهای تأمینی مزبور، مقررات اعتراض نسبت به دستور دادستان و سایر مقررات مربوط به این دستورها تابع قانون آیین دادرسی کیفری است.

نکته

رویة قانونی مذکور صراحت کافی را دارا نیست و قابل نقد است؛ در صورتیکه محکوم له آزادی محکوم علیه را بدون اخذ تأمین نپذیرد و محکوم علیه وثیقه ای جهت ارائه به دادگاه نداشته باشد،آنگاه طبق قانون بایستی به زندان برود؛ اما چگونه می توان از حبس وی جلوگیری کرد با توجه به آنکه مهلت قانونی 30 روزه به اتمام رسیده است؟!

برخی از شعبات دادگاه در این شرایط مجدداً دستور اجراییه را ابلاغ میکنند تا مهلت قانونی از این زمان حساب شود؛ اما این رویه فراگیر نیست و در تمام شعبات اعمال نمی شود.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  •  
  •  
  •  
  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی پزشکی و دارویی

وکیل دعاوی پزشکی و دارویی ،وکیل جرایم پزشکی بیان می دارد.پزشکان مطابق با قانون دارای مصونیت می باشند. این مصونیت با توجه به شغل حساس و خاص و البته مقدس پزشکان به ایشان اعطا شده است. چرا که پزشکان با ودیعه الهی که همان جان انسان است .وکیل شکایت از پزشک در ادامه بیان می دارد. به اعمالی که در اثر قصور پزشکی در راستای امور پزشکی که شامل انجام عملیات درمانی در مطب های خصوصی خود و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها مرتکب می شوند.جرایم پزشکی گفته می شود.

وکیل متخصص در رابطه با کار های پزشکی چگونه عمل می کند؟

وکیل متخصص پرونده پزشک و بیمار را بررسی می کند و با کمک دانش و تخصص خود و اصول و ضوابط آن ها را ارزیابی می کند، در واقع وکیل متخصص حق هیچ کدام از طرفین را ضایع نمی کند.

پزشکانی وجود دارند که برای افزایش منافع خود دروغ می گویند مثلأ اگر پزشک عمومی باشد خود را به عنوان فوق تخصص به مردم معرفی می کند. این امر تخلف محسوب می شود زیرا در واقع کار آن ها جعل به حساب می آید، بعد از اینکه بیمار یا خانواده بیمار از پزشک شکایت کردند .یا بازرسان کار او را تخلف اعلام کردند. موضوع به شورای حل اختلاف گزارش داده می شود. در صورتی که رضایت داده شود .پرونده خاتمه پیدا می کند. ولی اگر رضایت داده نشود پرونده به داد سرای انتظامی صادر می شود.اگر پزشکی مرتکب تخلفات انتظامی شود پرونده او به سازمان پزشکی ارجاع داده می شود، در صورتی که پزشک مرتکب جرم شود پرونده او در داد سرا و دادگاه های کیفری ارزیابی می شود.

بیشتر شکایت بیماران از پزشکان به چه مواردی ربط دارد؟

بیشتر بیماران به دلایلی از جمله؛ تشخیص اشتباه بیماری، عدم احتیاط، بی اهمیت کردن درمان بیماری و بی تفاوت بودن به مراقبت های بعد از جراحی از پزشک خود شکایت می کنند.پزشکانی که وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند .در واقع از قانون سرپیچی کرده اند. زیرا عدم رعایت امور علمی و قانونی جزء اموری است که اگر پزشک آن ها را رعایت نکند .مرتکب جرم می شود. امروزه بسیاری از پزشکان در فضاهای مجازی به تبلیغ کردن می پردازند .در صورتی که این تبلیغ ها دروغ باشد .و برای فریب بیماران باشد باید طبق قانون مجازات شوند.

چگونه میتوان از یک پزشک شکایت کرد؟

وکیل دعاوی پزشکی پرسش فوق را اینگونه پاسخ می دهد، با توجه به قوانین پزشکی که در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی در خصوص تخلفات پزشکان می باشد و با توجه به قانون مجازات اسلامی آن دسته از پزشکانی که در انجام وظایف خود اهمال ورزیده و یا مرتکب تقصیری گردیده اند قابل تعقیب بوده و می توان پرونده مذکور را شخصا یا توسط وکیل جرایم پزشکی پیگیری نمود و این امر ابتدائا با طرح شکواییه در دادسرای جرایم پزشکی و تقدیم شکواییه به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و سازمان مربوطه شروع می شود و با مرحله صدور رای قطعی در دادگاه صالح و هیئت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی به پایان می رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه و راههای شکایت از پزشک متخلف مقاله مراحل شکایت از پزشک را مطالعه فرمایید.

مطالبه خسارت ناشی از جرایم و تخلفات پزشکی به چه صورت می باشد؟

وکیل دعاوی پزشکی بیان میدارد پس از وقوع آسیب در جرایم غیر عمدی ارتکاب یافته توسط پزشک متخلف و اثبات دیه میتوان دادخواست مطالبه خسارت ناشی از جرایم و تخلفات پزشکی که به جهت ورود خسارت ناشی از جرایم تحقق یافته را مطابق قانون آیین دادرسی کیفری تقدیم دادگاه نمود. این امر مازاد بر دیه تعلق گرفته به علت آسیب وارده می باشد. بطور مثال بیان میگردد در انجام جراحی های زیبایی بعد از حدوث جرایم غیر عمدی که منجر به پرداخت دیه می شود خسارت ناشی از جرم نیز بصورت جداگانه قابل مطالبه می باشد که این امر به جهت درمان و اعاده به حالت سابق صورت میپذیرد.

وکیل شکایت از جراح زیبایی بیان میدارد، امروزه انجام عمل های زیبایی، امری متعارف در کشور میباشد و این عمل ها به دو دسته ضروری و غیرضروری (لوکس) تقسیم میگردند. از عمل های ضروری زیبایی میتوان به جراحی های پلاستیک برای آن دسته از افرادی که در حوادث رانندگی، حریق و مواردی ازاین قبیل گرفتار میشوند اشاره نمود. و سایر عمل های زیبایی که جنبه درمانی ندارند و به خواست اشخاص صورت میپذیرد از قبیل لیفت صورت، برجسته کردن و تزریق ژل در لب، جراحی زیبایی بینی، تراشیدن استخوان چانه، جراحی لیپوساکشن، جراحی لیپوماتیک، انواع پروتزها و کاشت مو و غیره. ممکن است پس از انجام این جراحی ها نتایج حاصله وفق توافقات اولیه صورت گرفته بین طرفین نباشد یا به نحوی صورت پذیرد که در عرف هم آن حالت دارای ایراد فاحش و غیر قابل اغماض باشد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

اجاره اماکن مسکونی و تجاری

اجاره اماکن مسکونی و تجاری ،در خصوص  اجاره اماکن اعم از مسکونی و تجاری قوانین و مقررات متفاوتی در طول قانونگذاری ایران وضع شده است(به خصوص در مورد اماکن تجاری) که برخی تا این زمان اثر خود را حفظ کرده و  لازم الاجرا میباشند.

مؤجران و مستأجران حتما باید از وکلا و مشاوران حقوقی یا حقوقدانان در تنظیم قرارداد اجاره بهره‌مند شوند؛ زیرا در صورت عدم دقت در تنظیم قرارداد و رعایت نکردن شرایط قانونی، ممکن است مؤجر دیگر قادر به تخلیه ملک خود نباشد یا برای تخلیه مجبور شود مبلغ کلانی سرقفلی به مستأجر بپردازد.

همچنین ممکن است مستأجر با عدم دقت در تنظیم قرارداد، حق سرقفلی خود را از دست بدهد و ضرر جبران ناشدنی بر او وارد شود.

قانون حاکم بر قرارداد اجاره اماکن تجاری

1)قانون روابط مؤجر و مستأجر سال 56:

املاکی که تا تاریخ 2/5/1356 مطابق با قرارداد رسمی، عادی و حتی توافق شفاهی اجاره داده شده اند.

2) ماده واحده قانون الحاق یک ماده به قانون روابط موجر و مستاجر:

املاکی که از تاریخ 2/5/1356 تا 17/6/1376 جهت کسب و کار و تجارت و به موجب سند رسمی اجاره داده شده باشند، در صور تی که مستأجر هیچ گونه وجهی بابت سرقفلی به مالک نپرداخته باشد، مشمول این ماده واحده میباشند.

3) قانون روابط مؤجر و مستأجر سال 76:

املاک تجاری که از تاریخ 17/6/1376به بعد اجاره داده شده اند.اینکه املاک تجاری تابع چه قانونی است، بستگی به تاریخ انعقاد قرارداد اجاره این اماکن دارد.

املاک تجاری کدام اند؟

املاک تجاری املاکی هستند که در جواز ساخت صادره از سوی شهرداری، ملک تجاری شناخته شده و افراد طبق قوانین کسب وکار، می توانند در آنها فعالیت داشته باشند.

تخلیه اماکن

بسته به این که قرارداد اجاره بر اساس تاریخ تنظیم، تابع کدام یک از قوانین موجر و مستاجر باشد و در سند عادی تنظیم شده باشد یا رسمی،ملک تجاری باشد یا مسکونی،  نحوه درخواست تخلیه ملک و صدور اجراییه آن متفاوت است.

نیازی نیست جهت تخلیه ملک استیجاری اظهارنامه ارسال گردد.

دعوای تخلیه چه زمانی مطرح میشود؟

هنگامی که مالک مال غیرمنقول ملک خود را تحت عنوان اجاره یا هر عنوان دیگری به تصرف فردی دیگر داده است و به دلیل پایان مدت قرارداد اجاره یا دلایل دیگر، درخواست تخلیه ملک را به طرفیت متصرف مطرح می کند و خواهان تخلیه ملک خود می شود.البته عدم پیش بینی مدت اجاره در قرارداد موجب بطلان این قرارداد است.

قراردادهای اجاره مشمول قانون 76

در این قانون سعی شده قوانین اجاره مربوط به املاک تجاری و مسکونی به هم نزدیک شوند و اجاره شفاهی را در برنمی گیرد.برای اینکه مورداجاره مشمول شرایط تخلیه مندرج در قانون 76باشد، باید نکاتی رعایت شود؛

1)اجاره نامه به شکل کتبی در دو نسخه  که هر نسخه آن در حکم واحد است، تنظیم شده باشد.

2) قرارداد اجاره به امضای هر دو طرف یعنی موجر و مستأجر رسیده باشد.

3)دو شاهد معتبر قرارداد را امضا کرده باشند.

4)در سند عادی حتماً قید شود که عقد اجاره با پرداخت سرقفلی یا بدون آن تنظیم شده است.

قرارداد اجاره به شکل سند عادی

قراردادهای تنظیم شده در بنگاه مشاور املاک قرارداد عادی محسوب می شود.

طبق قانون سال 76 قرارداد اجاره عادی باید توسط دو شاهد امضا شود و درخواست تخلیه در قرارداد عادی و در شرایطی که سرقفلی و حق کسب و پیشه وجود ندارد، به شورای حل اختلاف داده می شود اما اگر قرارداد حاوی پرداخت سرقفلی باشد جهت صدور دستور تخلیه باید به دادگاه مراجعه کرد که ظرف یک هفته دستور تخلیه صادر می شود. البته هنگام تقاضای صدور دستور تخلیه باید مبلغ ودیعه به صندوق شورای حل اختلاف واریز شود تا دستور تخلیه از طرف شورا صادر شود.

دستور تخلیه فوری

اگر قرارداد اجاره به شکل سند عادی و غیر رسمی تنظیم شده باشد، به این معنی که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نشده باشد می توان برای تخلیه ملک،دستور تخلیه فوری گرفت و اگر مستأجر اعتراضی به آن داشته باشد باید دادخواست تنظیم کند .

اجاره با سند رسمی

اگر اجاره با سند رسمی انجام شده باشد از دفترخانه ای که قرارداد را تنظیم کرده می توان تقاضای صدور اجراییه برای تخلیه ملک را داشت که مستأجر تا 10 روز حق اعتراض به آن را دارد و در مورد املاک تجاری اگر مستأجر مبلغی را به عنوان سرقفلی پرداخت کرده باشد، می تواند آن را به قیمت روز مطالبه کند.

در صورتی که مؤجر ادعا دارد مستأجر خسارتی وارد کرده...

نمی تواند شخصا مبلغ خسارت را از مبلغ ودیعه کسر کند بلکه باید با مراجعه به دادگاه درخواست مطالبه ضرر و زیان به دایره اجرای دستور تخلیه ارایه دهد تا دایره اجرا تمام مبلغ ودیعه را به مستاجر تسلیم نکند و پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر پرداخت خسارت، این مبلغ از ودیعه کم شود.

موارد تخلیه در قانون76

1-اتمام مدت زمان اجاره

2-اگر مستأجر بیش از سه ماه مبلغ اجاره را نپرداخته باشد

3-مستأجر بر خلاف قرارداد اجاره کاری انجام داده باشد

موارد تخلیه قبل از انقضای قرارداد

 1)در صورتی که مستاجر مورد اجاره را کلاً یا جزئا بدون اجازه مالک اجاره داده باشد موجر می تواند تخلیه ملک را تقاضا کند. در این صورت مستاجر تنها حق دریافت نیمی از سرقفلی مقرر را دارد.

2)در صورتی که اشتغال مستاجر به کار و کسب خاصی در قرارداد قید شده باشد اما مستاجر بر خلاف آن عمل کند؛ اگر شغل جدید عرفا مشابه کسب و کار قبلی نباشد، مؤجر می تواند درخواست تخلیه ملک را داشته باشد.

3)در صورتی که ملک تجاری نیاز به بازسازی و تعمیرات داشته باشد و یا مؤجر قصد احداث ساختمان جدیدی را داشته باشد و مجوز شهرداری برای این کار را جهت ضمیمه به درخواست خود داشته باشد، می تواند تخلیه ملک را مطالبه کند. البته در هرصورت ملزم به پرداخت حق کسب و پیشه به مستأجر می باشد.

4)در صورتی که مؤجر خودش به ملک تجاری مورد اجاره نیاز داشته باشد و بتواند ضرورت آن را در دادگاه به اثبات برساند و دادگاه دلایل مؤجر را بپذیرد می تواند تقاضای تخلیه ملک را داشته باشد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی
  • ۰
  • ۰

بهترین وکیل کیفری کرج

بهترین وکیل کیفری کرج ،آن دسته از ساکنین کرج که به هر دلیل برای حل دعاوی کیفری و حقوقی خود شامل مشکلات خانوادگی، ملکی، کاری، مالی و … در جست و جوی بهترین وکیل کیفری در کرج  هستند و احیاناً در گذشته در این مسیر دچار زیان های حقوقی و کیفری شده اند حالا می توانند با مشورت و کمک از وکلای خبره در مسیر حل گرفتاری های حقوقی خود گام برداشته و در عین حال در وقت و هزینه آنها صرفه جویی شود.

اگر دارای هر کدام از این مشکلات و یا سایر مشکلات کیفری هستید و برای حل آن در جست و جوی بهترین وکیل در کرج هستید که ضمن تسلط بر مباحث حقوقی دفترحقوقی وکیل الرعایا بهترین گزینه برای شماست.

وکیل کیفری خوب کیست؟

پرونده های کیفری خاصه نیازمند اهمیت و حساسیت بیشتری هستند. حضور یک وکیل خوب و کاردان در روند پرونده از واجبات است. زیرا موضوعات پرونده ها به گونه ای است که ممکن است طرفین دعوا را دچار زیان و خسارت های های غیر قابل جبران کند. از حائز اهمیت ترین پشتوانه های حقوقی دفاعی متهم، حق داشتن یک وکیل کیفری می باشد. در پرونده های کیفری وکیل کیفری می تواند با نگاه به میزان تخصصی بودن آن ها تاثیر چشمگیری داشته باشد. هر دو طرف دعوی نیازمند مشاوره با وکیل کیفری در جریان پرونده هستند . در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.

اهمیت وکیل کیفری

اهمیت وکیل کیفری از آن جهت است که ضامن آبروی هر دو طرف می باشد وی باید متوجه باشد که آیا واقعا جرمی صورت گرفته یا خیر و پی از بررسی اتهام به قضاوت بپردازد.با توجه به اینکه موضوع دعاوی کیفری برخلاف مدنی که بیشتر مالی می باشد با جان انسانها سروکار دارد و کوچکترین اشتباه و خطا در دفاع ممکن است موجب ضربه یا نابود شدن با ارزش ترین دارایی افراد گردد که همان جان انسانها می باشد.

موارد دعاوی کیفری چیست؟
  1. جعل امضا: جعل و تزویر عبارتند از ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی و غیررسمی، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا به کار بردن مُهر دیگری بدون اجازه‌ صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب
  2. سرقت: سرقت یعنی ربودن مال غیر به هر انگیزه ای اعم از انتقام،لذت جویی نیاز مالی و …
  3. قتل عمد و غیر عمد
  4. تهدید: هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد مجرم این جرم است.
  5. آدم ربایی
  6. کلاه برداری: هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارتخانه های یا کارخانه ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال واختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب می شود.
  7. ضرب و جرح
  8. افترا
  9. جرائم پزشکی
  10. مزاحمت تلفنی
  11. خیانت در امانت
  12. روابط نامشروع
دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • میثم شفیعی