وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

نمونه لایحه در خصوص کلاهبرداری

نمونه لایحه در خصوص کلاهبرداری ، موارد است که اثبات می نماید هر عملی از نظر قانونی و قضایی جرم نبوده و کلاه برداری نمی باشد و در قالب دعوای حقوقی مورد مطرح و رسیدگی قرار میگیرد.

بسمه تعالی

قضات محترم دادگاه تجدید نظر استان تهران

موضوع :

تجدید نظر خواهی نسبت به دادنامه شماره.... مورخ 07/05/97 صادره از شعبه 1137 دادگاه کیفری دو تهران موضوع پرونده کلاسه ....

با سلام و تقدیم احترام به وکالت از محکوم علیه دادنامه فوق الذکر مستنداً به موجب مواد 427 و 434 قانون آئین دادرسی کیفری ، ضمن اعلام مراتب تجدید نظر خواهی به جهت عدم اعتبار ادله استنادی دادگاه ، مخالفت صریح رای با قانون و عدم توجه دادگاه به دلایل ابرازی ذیلاً در راستای نقض دادنامه موضوع تجدید نظر خواسته مواردی را به استحضار آن مقام عالی میرساند:

سیر تحقیقات مقدماتی ، نحوه رسیدگی و استدلال دادگاه محترم بدوی در انشاء رای موضوع تجدید نظر خواسته جز نقض اصل برائت و آزادی فردی اثر دیگری نخواهد داشت و یقیناً شیوع آن زمینه ساز نافرمانی های مدنی و تراکم بغض محکومین را پدید خواهد آورد، چراکه خلاصه ی تمامی اوراق پرونده جز یک ادعا از سوی شاکی و انکار آن از سوی موکل محتوای دیگری نخواهد داشت.

درشرایطی که شاکی هیچ دلیلی مثبِت مراوده ی مالی خود با موکل ارائه ننموده و صرفاً با تکیه بر اظهارات عده ای از خادمین خود که البته به هیچ وجه نمیتوان به آنها عنوان شاهد داد ، مدعی ارتکاب بزهی سنگین علیه موکل و بردن مال توسط ایشان گردیده است !

در مرحله تحقیقات مقدماتی

بازپرس محترم بر خلاف صراحت ماده 90 قانون آئین دادرسی کیفری وقوع جرم را مفروض دانسته و کلیه ی تحقیقات را در راستای اطمینان از ارتکاب آن توسط موکل بعمل آورده است.

به عبارت دیگر آنچه در عالم ثبوت مسلم نشده است در عالم اثبات منتسب به موکل گردیده است. مگر ممکن است شخصی را قاتل قلمداد نمود در حالیکه هنوز وقوع قتل به اثبات نرسیده است؟!

چگونه ممکن است فرض بر وقوع معاملعه ای گذاشته شود که حتی یک ریال از حساب متهم به حساب شاکی واریز نشده است؟!

مگر میشود کالایی با ارزش 000/000/800/1 ریال تحویل خریدار شود ولی حتی یک قبض انبار و یا رسید تحویل وجود نداشته باشد؟!

در تمامی دلایل شاکی ( به ظاهر شهود ) و تحقیقات صورت گرفته حتی وجود یک رابطه  ساده هم قابل استنباط نیست چه رسد به مراوده مالی و بردن مال شاکی توسط موکل!

برای دانلود فایل کامل روی لینک زیر کلیک کنید

ارتباط با ما

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۱۲
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی