وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل با تجربه در امور مهریه

وکیل با تجربه در امور مهریه افرادی هستند که بنابر درخواست زوجه اقدام به انجام امور مربوط به مهریه می کنند.وکیلی که برای پرونده مهریه انتخاب میکنید باید بررسی کند که کدام طریق بهتر است

و این بستگی به اوضاع و شرایطی دارد که وکیل تشخیص می دهد.درواقع مهریه یکی از مهمترین حقوق مالی زوجه و در واقع تضمین و پشتوانه مالی وی محسوب می شود که بصورت کامل توسط شرع، قانون و عرف پذیرفته شده و حمایت می شود.همچنین زوجه برای دستیابی به مهریه خود از حمایت های خاص حاکمیت برخوردار است و به همین جهت است که در مواد گوناگون و قسمت های مختلفی از قوانین، در مورد مهریه تعیین تکلیف شده است و از طریق همین قوانین است که وکیل مهریه به شما کمک می کند تا به این حقوق قانونی خود دست یابید.

مهریه چیست ؟

مهر یا مهریه مالی است که مرد به هنگام ازدواج، برای پرداخت به زن بر عهده می‌گیرد. مهریه حق زن است و او می‌تواند بلافاصله پس از عقد آن را مطالبه کند.مهریه همزمان با انعقاد ازدواج در سند رسمی سند ازدواج  ثبت میشود. از مهمترین ویژگی های این سند رسمی این است که لازم الاجرا است. مهریه را می توان به اصطلاح بخشید به هر شکل و روشی که قابل اثبات و مستند باشد زن می تواند تمام یا بخشی از مهریه را به همسرش ببخشد یا از دریافت آن صرف نظر کند؛ در عین حال قانونگذار در ازدواج دائم این حق را برای زن پیش بینی کرده است تا پیش از دریافت مهریه بتواند از انجام وظایف خود به عنوان همسر خودداری کند.

مهریه عندالامطالبه به چه معناست؟

مهریه عندالامطالبه همانطور که از نام آن مشخص است، به این معناست که هر زمان زوجه مهریه خود را مطالبه نماید، زوج مکلّف به پرداخت آن است.در مهریه عندالمطالبه اصل بر این است که زوج توانایی مالی پرداخت تمام مهریه را دارد مگر آنکه بتواند عدم توانایی مالی خود را به اثبات برساند که در چنین وضعیتی دادگاه مهریه را تقسیط می نماید.

مهریه عندالاستطاعه به چه معناست؟

معنای مهریه عندالاستطاعه نیز از نام آن پیداست و به این معنا است که پرداخت تمام مهریه بصورت یکجا از سوی زوج به زوجه مشروط به داشتن استطاعت مالی کافی وی است و اگر استطاعت مالی وی احراز نشود، دادگاه ارای به اقساط مهریه می نماید.در مهریه عندالاستطاعه اصل بر این است که زوج توانایی مالی کافی برای پرداخت تمام مهریه بصورت یکجا را ندارد و اگر زوجه بر خلاف این موضوع ادعایی داشته باشد، باید این ادعای خود را ثابت نماید.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۲۱
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی