وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت فردی است که با آگاهی کامل به قانون امور حسبی مراحل ساده برای صدور گواهی انحصار وراثت از ساده ترین تا پیچیده ترین جزییات آن را میداند و به حسب تجربه خوب در این زمینه، میانبرترین راه را جهت دریافت گواهی انحصار وراثت طی میکند.به این شکل که هر گاه شخصی از دنیا می رود، باید تکلیف دارایی وی و همچنین میزان حق ورثه و احیاناً چگونگی اجرای وصیت نامه او مشخص شود. در گذشته که جوامع به مانند عصر حاضر پیچیده نبود، مرگ و تولد اشخاص به راحتی قابل شناسایی بود. اما به تدریج که جوامع انسانی از پیچیده و پیچیده تر شدند، روابط و مناسبات اجتماعی نیز عوض شد و شناسایی افراد از نظر نسب و کنیه دشوار شد.

گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی انحصار وراثت یا تصدیق انحصار وراثت، به سندی گفته می شود که رسمی است و به موجب آن تاریخ دقیق مرگ متوفی و همچنین اشخاصی که ورثه او شناخته می شوند، در آن قید می شود و تمام ارکان حکومت به وسیله سند مزبور، وراث انحصاری شخص متوفی را به رسمیت می شناسند و وراث با داشتن این سند از حقوقی که از طرف متوفی به به آنها ارث رسیده است، برخوردار می گردند.

این گواهی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا هرگونه نقل و انتقال اموال متوفی که قهراً در مالکیت ورثه قرار می گیرد – ادامه عملیات ثبتی و ... منوط به ارائه گواهی مذکور است.

چه زمانی  از وکیل انحصار وراثت کمک بگیریم؟

وکیل انحصار وراثت

پس از اینکه شخصی فوت کرد باید ورثه متوفی تعیین شوند تا بتوان با تعیین سهم‌الارث افراد، ارث را تقسیم کرد و برای ماترک تعیین و تکلیف کرد.گاهی دانستن یک قانون یا رویه می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در نتیجه نهایی داشته باشد.

اگر به طور صحیح و آگاهانه عمل نشود ممکن است ضرر جبران‌ناپذیری به حقوق ورثه وارد شود. در همین راستا برای انتخاب وکیل انحصار وراثت باید به سراغ فردی رفت که در این حوزه دارای تخصص و تجربه کافی باشد.

میزان سهم و حقوق وراث از جمله مواردی که بی شک گریبان گیر تمامی افراد جامعه بوده و یا خواهد بود فوت یکی از بستگان نزدیک است که آثاری از جمله لزوم تعیین تکلیف مایملک وی و میزان سهم و حقوق وراث را بدنبال دارد. موضوعی که بسیار مورد سوال است.

خیلی از افراد در مورد انحصار وراثت اطلاعات کافی ندارند و در این زمینه پرسش های گوناگونی دارند.بهترین گزینه برای تسریع و نتیجه مطلوب کمک گرفتن از وکیلی کاردان و باتجربه است.

اصطلاحات مرتبط با ارث
  • متوفی: کسی که فوت کرده است.
  • ترکه: مالی است که از متوفی باقی مانده است.
  • وارث: شخصی است که از متوفی ارث می‌برد.
  • نسب: ارتباط و اتصال فردی به دیگری به واسطه ولادت شرعی.
  • خویشان نسبی: عبارت است از وابستگی شخصی به شخص دیگراز طریق ولادت؛ چه مستقیم باشد، مانند رابطه پسر و مادر و چه با واسطه باشد، مانند رابطه دو برادر که به واسطه پدر با یکدیگر خویشاوند هستند.
  • خویشان سببی: خویشاوندی بین دو نفر که در اثرازدواج به وجود می‌آید، خویشاوندی سببی نامیده می‌شود؛ مانند رابطه داماد با مادر همسر یا خواهر همسر.
مالیات بر ارث چیست؟

کلیه اموال،بدهی ها،حقوق و وظایف شخص پس از فوت وی گفته میشود که به شخص دیگری منتقل میگردد.که اگر پس از درگذشت شخصی،مالی از وی به وارثان برسد،این دارایی،مشمول پرداخت مالیات میگردد.مالیات بر ارث گونه ای مالیات مستقیم و از نوع مالیات بر دارایی است

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد...درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا

 

  • ۹۹/۰۵/۲۱
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی