وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری  مخصوص امور کیفری می باشد که متهم می تواند از دادگاه تقاضا نماید و اگر دادگاه تشخیص دهد متهم توانایی انتخاب وکیل را ندارد از بین وکلای حوزه قضایی و در صورتی که امکانش نبود از نزدیکترین حوزه مجاور وکیلی برای متهم تعیین خواهد نمود و اگر وکیل حق الوکاله بخواهد دادگاه حق الزحمه او را از بودجه دادگستری پرداخت خواهد کرد که این وکیل تسخیری از طرف دادگاه از طرف متهم قابل تغییر نیست درواقع در دعاوی کیفری شاکی و متهم حق دارند که از وکیل استفاده کنند.

افرادی که به مقررات قانونی آشنایی ندارند با طرح شکایت یا دعوی به شکل ناصحیح آن موجب اتلاف وقت دادگاه می‌شوند و پرونده دمسیر درست خود را طی نمیکند و اینجاست که حضور وکیل کمک شایانی به حسن جریان امور و روشن شدن نکات مجهول پرونده در نزد قاضی می‌کند.

وکیل تسخیری در چه جرائمی تعیین میشود؟

در جرائم مهمی که مجازات آنها قصاص نفس، اعدام  و حبس ابد است حضور وکیل در جلسه‌های دادرسی الزامی می‌باشد چون نتیجه دادرسی، اعمال مجازات مهم و سنگین است.

البته به لحاظ مقررات وکیل تسخیری با وکیلی که خود متهم انتخاب می‌کند هیچ تفاوتی ندارد و تمامی اختیارات  را دارد و تنها تفاوت آن در منشأ تعیین است و وکیل تسخیری نیز تمام توان و تلاش خود را در جهت احقاق حقوق متهم مصروف می‌کند.

اما در کل حضور وکیل تسخیری برای دستگاه قضایی و صاحبان حق مفید و ضروری است، اما این ذهنیت که ممکن است وکیل تسخیری به جهت این که حق‌الزحمه‌ای از متهم نمی‌گیرد به تعهدات خود عمل نکند، موجب ایجاد دیدگاه منفی در میان مردم می‌شود. مطمئنا وکلا همواره به خاطر دارند که در ابتدای راه وکالت شرافت خود را وثیقه دفاع از حق قرار داده و در این راه نیز می‌بایست از تمام توان خود استفاده کنند خواه مبلغی را به عنوان حق‌الوکاله دریافت کرده یا نکرده باشند. همه ما زیر پرچم عدالت و قانون هستیم .

وکیل تسخیری چه کاری انجام می دهد؟

وکالت در دادگاه ها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی می باشدمگر در مواردی که از نظر قانونی خلاف شرع باشد یا خود موکل استثنا کرده باشد .در بقیه موارد وکیل تسخیری همچون وکلایی که تعیین می کنند اختیارات لازم را برای اقامه دعوا دارد.

وکیل تسخیری را دادگاهی تعیین می کند که پرونده در آنجا مطرح شده، در واقع همان دادگاهی که متهم محاکمه می گردد قاضی همان دادگاه به درخواست متهم برای او وکیل تعیین می کند.

وکیل تسخیری قبل از جلسه رسیدگی و قبل از دفاع از موکل با مطالعه و بررسی پرونده و همچنین صحبت با متهم پرونده‌ای که او تحت عنوان وکیل وارد آن شده است و همچنین اطلاعات جامع از موضوع پرونده و اتهام یا اتهامات طرح شده در آن بتواند به‌ نحو شایسته‌‌ ای از موکل پرونده سپرده شده دفاع کند.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۲۲
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی