وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

کانون وکلا

کانون وکلا

کانون وکلا نهادی غیردولتی و مستقل است که در هر کشوری برای حمایت از وکلا و اعطای امتیازات خاص به آنها تأسیس شده و وظیفه نظارت بر عملکرد آنها را نیز به عهده دارد. تمام فعالیت‌های وکیل پایه یک دادگستری در یک موسسه حقوقی زیر نظر این کانون بوده و صادر نمودن مجوزهای لازم برای فعالیت و یا رسیدگی به شکایت کاربران نیز به عهده کانون است.

شناخت دقیق کانون وکلا هم برای کاربران شخصی هم  اهمیت دارد. برای درک درست داشتن از وظایف وکلا و مسئولیت های آنان شناخت کاربران در این زمینه الزامیست.

تاریخچه کانون وکلا

تا انقلاب مشروطه . وکالت تا این تاریخ از قانونمندی خاصی،مثل قضاوت، برخوردار نبود و از نظر مجلس پنهان نمی ماند.به همین دلیل وقتی برای حل اختلافات مردم زور و قدرت درالویت قرار گرفت حضور وکیل در کنار قاضی هم ضرورت یافت. تا این تاریخ، یعنی استقرار مشروطیت، قضاوت و دادرسی زیر نظر علماء و روحانیون بود و عموم مرافعات مردم نزد  مراجع شرعی  حل و فصل می شد و علمای بزرگ، در شهرهای مختلف، وکلایی برای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم معرفی می کردند. ملاک قضاوت، در این زمان، اصول فقهی و استنباطات احکام شرعی و فتوای علماء بود و وکلای حاضر در جلسه دادرسی، به مفهوم آن زمان، باید قدرت توسل به مبانی فقهی و شرعی موضوع می داشتند.

سال‌های 1300 تا 1333 یک مسیر پرتلاطم برای وکلا بوده است. در سال 1300 برای اولین بار در ایران مجمعی با عنوان کانون وکلا و منطبق بر سیستم مشابه در کشورهای اروپایی تصویب و 24 ماده مختلف برای شرح وظایف و اختیارات آنها نیز به تصویب رسید.

البته این مجمع تنها دو سال دوام پیدا کرد و در سال 1302 منحل شد. تلاش وکلا بعد از این سال برای بازیابی کانون وکلا در سال 1331 به ثمر نشست. در این سال به صورت رسمی کانون وکلا با اختیارات لازم تشکیل و در سال 1333 مشابه با اختیارات امروز شروع به کار کرد.

کانون وکلا تشکیل شده از:

انجمن غیردولتی  که در هر کشوری به صورت مستقل فعالیت می‌نماید. در ایران هم از ارکان خاصی تشکیل می‌شود. ارکان اصلی این کانون به شرح زیر می‌باشد:

  • هیئت عمومی
  • هیئت مدیره
  • دادسرای انتظامی وکلا
  • دادگاه انتظامی وکلا

البته بخش‌های دیگری نیز در کانون وکلای دادگستری وجود داشته و به فعالیت مشغول هستند؛ اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این کانون موارد بالا هستند. هر کدام از این ارکان نیز مسئولیت‌ها و وظایف خاص خود را داشته و از اعضای مخصوص به خودی نیز تشکیل می‌شوند.

چراباید با کانون وکلا آشنایی داشته باشیم؟

در هنگام انتخاب وکیل پایه یک دادگستری مناسب برای خود بایستی مدارک لازم صادر شده برای آنها از طرف کانون وکلا را مورد بررسی قرار بگیرد.ودر صورت بروز تخلف از طرف وکیل خود و خیانت در امانت می‌توانند از این مرجع برای رسیدگی به شکایات خود استفاده کنند.

برای کسانی هم که از نظر مالی و یا هر دلیل دیگری امکان اخذ وکیل برای خود در دادگاه ندارند، کانون وکلا امکان استفاده از وکیل بدون دریافت هزینه را فراهم می‌آورد. برای مراجعه به هر موسسه حقوقی بایدمدارک وکلای دادگستری فعال در این مراکز را نیز منطبق بر استانداردهای کانون وکلا بررسی نمایید.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۲۶
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی