وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل برای نفقه

وکیل برای نفقه

وکیل برای نفقه جزموضوعاتی است که بسیاربه آن پرداخته شده است و نتیجه این که مردان ملزم به پرداخت حقوق شرعی و قانونی همسر خود می باشند که شامل همه نیازهای  متناسب با وضعیت زن میباشد که شوهر میباید همه آنها را متناسب با وضعیت خانوادگی و اجتماعی زن فراهم کند.نفقه و پیدا کردن وکیل نفقه مجرب جهت دریافت نفقه موضوعی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته باشد. خیلی از اشخاص نمی دانند چگونه در هنگام مواجهه با مشکل دریافت نفقه با حضور یک وکیل نفقه توانا حق خود را مطالبه نمایند.

نفقه چیست؟

تمامی هزینه های زندگی روزمره زن که شامل تهیه محل سکونت، لوازم زندگی، البسه، غذا و درمان می شود از لحظه ازدواج دائم برعهده زوج بوده و نفقه خوانده می شود.زوجه، ازدوطریق میتواند نفقه خودرا دریافت کند ،می تواند شخصاً یا به کمک وکیل نفقه ، اقدام به گرفتن نفقه کند، یا در صورت امتناع شوهر از پرداخت نفقه، درخواست طلاق نماید.یکی از مهم ترین وظایف مرد تامین همسرش از لحاظ مادی می باشد به گونه ای که هزینه های خوراک، پوشاک، درمان، بهداشت و … که در قانون از آن به عنوان نفقه یاد شده است، برعهده ی مرد خواهد بود و باید تمامی این موارد درخور شأن و شخصیت زن تهیه گردد.

در مقابل نیز زن وظیفه ی تمکین همسر، حمایت عاطفی و… را برعهده دارد. نفقه یکی از موارد حقوقی با اهمیت می باشد که در لغت به معنای خرج روزانه از آن یاد میشود و تمامی خرج های متعارف مسکن، خوراک، پوشاک و… را شامل می شود.

وکیل برای مطالبه نفقه

زن حتی اگرهم شاغل باشد من باید نفقه او را پرداخت نماید.اگر مردی وظیفه ی پرداخت نفقه را به خوبی انجام ندهد و همسرش از او ناراضی باشد ، میتواند به کمک وکیل نفقه به دادگاه مراجعه کرده و در خواست نفقه را بدهد که در این صورت دادگاه برای توضیح مرد را احضار کرده و از او دلیل عدم پرداخت نفقه را جویا میشود.اگر مردی با وجود بضاعت مالی از پرداخته نفقه ی همسرش سر باز زند دادگاه به او فرصت پرداخت نفقه را میدهد. اگر باز هم در پرداخت نفقه کوتاهی کند و یا حتی بضاعت مالی نداشته باشد وکیل نفقه میتواند از دادگاه برای زن دادخواست طلاق را درخواست نماید.

نفقه از جمله موارد حقوقی بحث بر انگیز است و مواردی که شامل نفقه میشود بسیار گسترد می باشد. به گونه ای که در صورت عدم آگاهی کافی ممکن است در احقاق حق خود دچار مشکلات بسیاری شده  و در نهایت پس از تلاش بسیار نتوانید حق خود را دریافت نماید. در چنین مواردی بهترین راه  این است که از وکیل نفقه کمک گرفته شود تا در صورت نیاز به اثبات حق نفقه  به دادگاه مدارک لازم ارائه شود.

نفقه از چه زمانی به زن تعلق میگیرد؟

مطابق با قانون، از لحظه جاری شدن عقد، رابطه زوجیّت بین مرد و زن برقرار می شود و به موجب این رابطه، زن حق دریافت نفقه بر شوهرش دارد. اما از زمان جاری شدن عقد تا زمان تمکین خاص زن (رابطه زناشویی)، نفقه به او تعلق نمی گیرد. اما از وقتی که زوجه برای ازدواج و شروع زندگی اعلام آمادگی نماید، حق دریافت نفقه برای او محفوظ است.

همچنین، به زنی که حضور در خانه شوهر و آغاز زندگی مشترک و زناشویی را منوط به پرداخت مهریه کرده باشد، نفقه تعلق می گیرد. زن این حق را دارد که تا مهریه به او تسلیم نشده، از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد، اجتناب نماید. مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود. در طلاق رجعی ( به معنای طلاقی است که مرد می تواند در مدت عده، به زن رجوع نماید) مرد باید در زمان عده (سه ماه و ۱۰ روز پس از ثبت طلاق) به همسرش نفقه پرداخت کند. اما در صورت صدور حکم طلاق به دلیل عدم تمکین و عدم اطاعت زن، نفقه به او تعلق نمی گیرد. در طلاق بائن (به معنای طلاقی است که در آن، مرد نمی تواند به زن رجوع نماید) و در فسخ نکاح نیز نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۵/۳۰
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی