وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل شرکت های حقوقی

وکیل شرکت های حقوقی اهمیت داشتن مشاوره حقوقی و وکیل برای شرکتهای تجاری بر کسی پوشیده نیست.وکیل شرکت می تواند در دو حوزه به شرکتها و موسسات تجاری و غیر تجاری  خدمت برساند.بخش اول مروبط به امور حقوقی خود شرکت است از جمله می توان به نظارت بر نحوه صحیح برگذاری مجمع سالیانه شرکت در شرکتهای سهامی عام و خاص  ، تنظیم صورتجلسات هیات مدیره  و به طور کلی پیگیری امور قانونی شرکت را اشاره نمود.

 

بخش دوم مدیریت صحیح حقوقی در ارتباط با مشتریان و اشخاص خارج از شرکت  می باشد .به عنوان مثال زمانی که شرکت  یک قرارداد تجاری یا استخدامی با پیمانکار می بندد یا مشاوری را برای شرکت استخدام می کند .در صورتی که مشکلی بوجود بیاید نحوه صحیح و قانونی عقد قرارداد تاثیر بسیار زیادی بر حفظ منافع شرکت دارد.

موسسه حقوقی وکیل الرعایابا تجربه در زمینه تجاری آماده خدمات رسانی ومشاوره می باشد .امروزه بهره گیری از خدمات وکیل شرکت ها به دلیل گستردگی و پیچیدگی امور و مسائل حقوقی شرکت ها یک ضرورت است. در این راستا، به اطلاع کسبه، بازاریان، مدیران عامل انواع شرکتهای تجاری میرساند که میتوانند از خدمات حقوقی ارائه شده توسط موسسه وکیل الرعایا استفاده کنند.

وکیل شرکت حقوقی چه وظایفی دارد؟

وکیل حقوقی کسی است که از جانب موکل اجازه داشته باشد در خصوص مسائل حقوقی، در مراجع قضایی یا غیر قضایی اقدام کند. دراین رابطه وکیل حقوقی نسبت به احقاق حقوق موکلش در رابطه با موضوع مطروحه در مراجع قضایی و غیر قضایی طبق حدود اختیاراتش انجام وظیفه می نماید . آثار اقدام وکیل در مراجع فوق، طبق قانون مدنی متوجه موکل است.

تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت نامه تنظیمی که با موکل، امضا نموده است اقدام نماید.در وکالت نامه های رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی و یا وکالت نامه های قضایی بین وکلای دادگستری و موکل، قسمت حدود اختیارات وکیل مشخص شده است که طرفین می توانند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند.

تعهدات وکیل بستگی به این دارد که وکیل تا چه اندازه و در چه موضوعاتی از موکل اختیار و اجازه پیگیری امور را داشته باشد. به عنوان مثال شخصی وکیل می شود که صرفا امورات شهرداری موکل را انجام دهد وشخص دیگر وکیل می شود تا امورات موکل خود را صرفا در دادسرا یا دادگاه بدوی انجام دهد.

انواع حقوق عمومی

حقوق عمومی، شامل حق و حقوقی است که بین ادارات و نهاد های دولتی یا موسسات عمومی در انجام وظیفه و خدمت متقابل به مردم وجود دارد و باید اجرا گردد. همچنین چگونگی نحوه ی اجرای آن نیز در حقوق عمومی شرح داده شده است.

به عنوان مثال کیفیت و چگونگی حقوق متقابل میان شهرداری که یک موسسه عمومی در جامعه است و شهروندان، یکی از انواع حقوق عمومی است. همچنین قوانین و حق وحقوق حاکم بر روابط سایر ادارات مانند سازمان ثبت اسناد با مردم نیز زیر مجموعه حقوق عمومی قرار می گیرد.

انواع حقوق خصوصی

حقوق خصوصی به صورت کلی به دو شکل مطرح می شوند:

یک این که حقوق فی مابین تمامی اشخاص حقیقی که در جامعه وجود دارند و صلاحیت برخورداری از حق خود را دارند، که در این صورت میزان و نحوه ی اجرای آن در حقوق خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.

به عنوان مثال یک شخص حقیقی در جامعه دارای انواع حق، مانند حق دادخواهی، حق اشتغال و امثال آن می باشد که این موضوع در حقوق خصوصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دوم این که انواع شرکت های حقوقی اعم از شرکت های تجاری و یا غیر تجاری که در اصطلاح به آن شخصیت حقوقی می گویند. مثل شرکت ها و موسسات عام المنفعه که در جامعه وجود دارد، از مصادیق حقوق خصوصی اند که نحوه ی انجام وظیفه و حدود اختیارات و صلاحیت آن ها، طبق قانون در حقوق خصوصی شرح داده شده است.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا

 

  • ۹۹/۰۷/۱۶
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی