وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص امورتجاری

وکیل متخصص امورتجاری ،شرکت تجاری نهادی ناشی از قراردادی تشریفاتی میان دو یا چند شخص میباشد . بخشی از دارایی های خود را به عنوان آورده در یک قالب قانونی مشخص و طبق تشریفات و مقرارت تجاری برای انجام یک فعالیت مستمر به منظور کسب سود به آن نهاد.موسسه حقوقی وکیل الرعایا با تجربه و تخصص در امور تجاری سال هاست . فعالیت بسیاری دراین زمینه دارند و آمادگی مشاوره و انجام امور تجاری شرکت ها و همکاری باتجارو بازرگانان می باشند.
کارکرد و فایده شرکتهای تجاری
1)امکان انجام فعالیت های بزرگ و تسهیل تعاملات
2)جلب اعتماد اشخاص ثالث
3)کاهش ریسک تجاری
4)امکان فعالیت بلند مدت

شباهت شرکت مدنی با شرکت تجاری

اساتید حقوق مدنی معتقدند شرکت دو معنای عام و خاص دارد. در معنای عام هر قراردادی است که به موجب آن طرفین کار و سرمایه خود را به اشتراک میگذارند تا به سودی مشترک برسند.
در معنای خاص همان شرکت خاصی میباشد که مالکین متعدد به نحو مشاع در آن دارای حقوقی میباشند.
1)سودخواهی و کسب سود.
2)دو نفر یا بیشتر در شکل گیری شرکت دخیل هستند.
3)هر دو نتیجه یک قراداد هستند.
4)هردو جهت کسب موفقیت نیازمند همکاری و همسویی شرکا هستند.

تفاوت های شرکت مدنی با شرکت تجاری

1)شرکت تجاری از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار است. ولی شرکت غیرتجاری یا مدنی اینطور نیست.
2)تشکیل شرکتهای تجاری نیازمند رعایت تشریفات و الزامات قانونی است.اما شرکت مدنی میتواند به طور شفاهی هم منعقد شود و نیازی به ثبت ندارد.
3)بسیاری از مقررات تشکیل شرکتها جزو قواعد آمره است. که تراضی برخلاف آن امکان پذیر نیست ولی شرکت مدنی در غالب موارد تابع اراده شرکا است.
4)شرکت مدنی درگیر امور موقت و محدود و غیرتجاری است .اما شرکت تجاری برای مدت نامحدود تاسیس میشود.
5)تشکیلات خاصی که در شرکت تجاری وجود دارد .در شرکت مدنی وجود ندارد(مانند مجامع عمومی و...)
6)در صورت ورشکستگی جبران خسارت ها و پرداخت بدهی طلبکاران در شرکتهای مدنی در صورت عدم توانایی شرکت بر عهده شرکا خواهد بود . در صورت عدم ایفای وظیفه اموال آنها توقیف میشود.اما در برخی شرکتهای تجاری مانند شرکت سهامی،اگر شرکت نتواند بدهی هارا پرداخت کند.ورشکسته تلقی میشود . امکان مراجعه به شرکا وجود ندارد.

اهلیت شرکت تجاری

منظور تشکیلاتی است. برای مقاصد غیرتجاری اعم از ادبی،علمی،و غیره بوجود می آید.حال ممکن است قصد انتفاع وجود داشته باشد یا خیر.در صورت وجود قصد انتفاع.وجه تمایز آن با شرکت تجاری در نوع تشکیل خواهد بود.

مثلا اگر افراد در امور علمی، ادبی،خیریه و ... فعالیت دارند.ممکنه در قالب شرکت سهامی ایفای وظیفه کنند . در آن صورت بایستی الزامات مربوطه را بپذیرند.
اهلیت شرکت محدود به امور تجاری میباشد.بدون برخورداری از اهلیت اختصاصی افراد.یعنی معمولا شرکت از حقوق مربوط به شخصیت برخوردار نیست . نمیتوان آن را صغیر یا مجنون اعلام کرد.
اهلیت استیفای شرکت محدود به موضوع شرکت میباشد. شامل موارد مندرج در اساسنامه و مطابق با توافق شرکا است و خارج از موضوع حق فعالیت ندارد.

اوصاف و خصایص شرکتهای تجاری

1)تعدد شرکاء:یک نفر به تنهایی نمیتواند شرکتی را اداره کند .حداقل دو یا در مواردی سه یا پنج شریک لازم میباشد.
2)امتزاج آورده ها و تشکیل سرمایه :شرکت از مجموعة آورده ها تشکیل میشود.این آورده عمدتا وجه نقد است .ولی ممکنه مال غیر نقدی هم باشد.(مانند دفتر اداری یا حتی مال غیرمادی چون اختراع و حق سرقفلی).
3)مشارکت شرکاء در نفع و ضرر:تمامی شرکاء در سود و زیان حاصل از فعالیت شرکت،سهیم خواهند بود.هریک به نسبت سهام خود،منفعت یا ضرر کسب میکنند.
4)همسویی و همکاری شرکاء جهت رسیدن به سود.

 

ارتباط میان آورده و سرمایه

آورده اعم از سرمایه شرکت است.در واقع سرمایه وسیله پرداخت مطالبات طلبکاران شرکت است . به نوعی شامل اموال نقدی و غیرنقدی میباشد؛اما آورده میتواند شامل مهارت،صنعت و اعتبارات اجتماعی مفید و مشروع نیز باشد.سرمایه نشان دهنده توانایی تولیدی و فروش شرکت است.

ولی مهارت یا صنعت که جزء آورده میباشد،قابل تولید نیست.در مقابل آورده به آورنده سهام داده میشود. ولی جزو سرمایه نیست.هیچ شرکتی به صرف تجمیع مهارت و صنعت تشکیل نمیشود .به طورطبیعی نیازمند سرمایه نقدی و غیرنقدی میباشد؛مهارت گرچه جزو آورده محسوب میشود.آورنده آن قطعا سهمی در شرکت و سود و زیان و سهام دارد ولی جزء سرمایه نیست.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (درکرج) و رضاشریفی اردانی (درتهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۷/۱۹
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی