وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک امورتجاری

وکیل پایه یک امورتجاری ،هیئت رئیسه شرکت انتظار دارند که بخش حقوقی دارای صلاحیت کافی، مهارت، هدفمندی، نظرات حقوقی حرفه‌ای و عمل گرائی داشته باشند . در عین حال، جزء جدائی‌ناپذیر از یک فعالیت اقتصادی باشند. برای برآوردن شدن این انتظار هر دو طرف باید تلاش کافی را داشته باشند.

باید توجه کنیم که بخش حقوقی شرکت یک عنصر مهم در ارتباط با مشتری، کارکنان، بازرگانان، و مالکان است. در این شرایط از وکیل شرکت انتظار می‌رود که مهارت حرفه‌ای، امانت و از همه دشوارتر بی‌طرفی را سر لوحه کار خود قرار دهد و مدیران شرکت باید بخش حقوقی را بخشی مهم از چارت سازمانی خود قرار دهند و فضائی ایجاد کنند که این بخش به صورت حرفه‌ای در مرکز خدمات دهی و مشاوره به بقیه بخش‌ها قرار گیرد.موسسه وکیل الرعایا با سابقه طولانی و تجربه بسیار درزمینه تجارت آماده مشاوره و قبول وکالت و امور تجاری مربوطه می باشد.

وظیفه وکیل در شرکت تجاری

وکلا عموماً وقتی درگیر یک کسب و کار می‌شوند، غرق در آن کار شده و وظیفه خود را فراموش می‌کنند. اگر نزدیک شدن به کسب و کار بخواهد نظر مشورت مستقل را قربانی کند، هیچ ارزشی برای رئیس و هیئت مدیره شرکت نخواهند داشت. بنابراین انتظارمی رود که نزدیک شدن به یک کسب و کار و صراحت و شجاعت در بیان مشورتی در کنار همدیگر برای شرکت تعریف شود.دیدگاه عمومی تجار سنتی این است که بخش حقوقی شرکت یک بخش مشاوره‌ای و جانبی، و صرفاً برای به دست آوردن نظرات مشورتی است. اما این نگاه درستی نیست. مدیران شرکت از بخش حقوقی توقعاتی دارند، که با قرار دادن  این جایگاه برای بخش حقوقی این توقعات برآورده نخواهد شد. رئیس شرکت و هیئت مدیره باید بخش حقوقی را در جایگاهی قرار دهند که دائماً در جریان انتظارات و توقعات مسئولین شرکت باشند.

وکیل تجاری فردی است که متخصص در امور تجاری می باشد . امور تجاری شامل امور تاجر ،امور شرکت ها ،اسناد تجاری ،ورشکستگی تاجر و شرکت های تجاری ،انعقاد قراردادها ی تجاری و بازرگانی ، دعاوی بین شرکت و شرکا ،معاملات تجاری و معاملات بین المللی تجاری ،جوینت ونچر ،سوئیفت واعتبارات اسنادی ،قراردادهای حمل و نقل بین المللی ،سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم خارجی و…  می باشد.

هر کدام از موارد گفته شده نیازمند تحقیق و بررسی و البته تجربه کافی در زمینه مربوطه می باشد. از این رو وکیل تجاری فردی است که بر این اموربه صورت تخصصی اشراف دارد.

وکیل تجاری در تهران

در تهران به جهت فراوانی شرکت ها و معاملات تجاری نیاز به وکیل شرکت های متخصص بیشتر احساس می گردد. از این رو بسیاری از وکلا به صورت تخصصی در باب موضوعات تجاری ،اسناد تجاری و معاملات تجاری فعالیت می نمایند.وکیل دعاوی تجاری در تهران به جهت فراوانی شرکت ها در تهران با موضوعات متنوع و متفاوتی همه روزه سر و کار دارند و معمولا ثبت شرکت ها در تهران خواهان بیشتری دارد از این رو وکلایی به صورت تخصصی این موضوعات را پیگیری می نمایند .

در دعاوی تجاری اشراف بر قوانین تجارت، آراء وحدت رویه، نظرات مشورتی ، لازم و ضروری است اما در کنار اشراف بر قوانین  تجربه و تبحر نیز در دعاوی تجاری نفش بسزایی دارد. و تجربه کسب نمی گردد مگر در صورتی که وکلا با دعاوی تجاری متعدد مواجهگرده باشند. نیاز به وکیل تجاری در شهرستان ها معمولا بدین جهت که تعداد شرکت ها و معاملات تجاری محدود است کمتر احساس می گردد، از این رو وکلای شهرستان ها معمولا کمتر در زمینه دعاوی تجاری به صورت تخصصی قبول وکالت می نمایند.

چه زمانی لازم است که به وکیل تجاری مراجعه شود؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می نمایند زمان بروز مشکلات تجاری بایستی به وکیل تجاری مراجعه شود اما لازم است که این نکته بیان شود که زمان مراجعه به وکیل تجاری پیش از بروز مشکلات و اختلافات تجاری است . چراکه در زمانی که مشکلات تجاری ایجاد می گردد.

معمولا حل و فصل آن ها به مراتب دشوار تر از سایر دعاوی است و احتمال بروز مشکلات دیگر نیز متعاقبا وجود دارد. از این رو بهتر است پیش از انعقاد قراردادهای تجاری  ، صدور اسناد تجاری وانجام معاملات تجاری با وکیل تجاری متخصص مشاوره لازم اخذ گردد تا بدین ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

چه بسیار مواردی که افراد پیش از آگاهی و تحقیق از نوع شرکت ها و ساز و کار آنها در شرکت هایی ورود نموده اند و سرمایه نیز به شرکت تزریق کرده اند اما پس از مدتی با مشکلات غیر قابل پیش بینی مواجه شده اند که بروز چنین مشکلات و موانعی ریشه در عدم آگاهی و علم شرکا داشته است که متاسفانه از عدم مشورت و کسب اطلاعات و مشاوره افراد حادث می گردد.

از این رو توصیه می شود پیش از ورود در شرکت های تجاری و یا امضا هر سند تعهد آور تجاری و انعقاد معاملات تجاری، با وکیل شرکت ها مشورت صورت گیرد و بدین ترتیب از بسیاری از مشکلات عدیده جلوگیری نمود.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۷/۲۷
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی