وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل قراردادهای تجاری

وکیل قراردادهای تجاری ،خدمات حقوقی، به عنوان خدماتی حیاتی برای بخش‌های صنعتی و تجاری جامعه در نظر گرفته می‌شود. اما تنها بخشی از خدمات حقوقی قابل ارائه توسط وکلا، مربوط به طرح دعاوی و دفاع از حقوق موکل نزد دادگاه می‌باشد. درکشورهای پیشرفته تر از لحاظ صنعتی و تجاری، یکی از امور ضروری که وکلا بدان اشتغال دارند. مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد برای موکل می‌باشد.

ضرورت تنظیم متن قرارداد توسط وکیل قراردادها ناشی از اصل مدیریت اختلاف است. مدیریت اختلاف در یک رابطه تجاری یا مالی از آن جهت اهمیت دارد .که اولاً با کاستن از زمینه‌های اختلاف، هزینه‌های مالی و زمانی حل و فصل اختلاف منتفی شود. دوماً در صورت بروز اختلاف، فرآیند حل اختلاف سریع، موثر و به صرفه باشد.

موسسه حقوقی وکیل الرعایا با سابقه طولانی در زمینه تجاری آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای و قبول پرونده های تجاری شرکت های بازرگانی می باشد.می توانید از طریق شماره های تماس وتعیین وقت قبلی از مشاوره وکلای ما بهره مند شوید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

فواید مشورت با وکیل قرارداد

وکلا با دانش حقوقی خود و تجربه‌ای که در حل و فصل اختلافات اخذ نموده‌اند می‌دانند چگونه متن قرارداد را تنظیم کنند که عاری از ابهام باشد و تعهدات طرفین متعادل تنظیم شده باشد.

همچنین یکی از اصلی‌ترین بند هر قراردادی، الزام‌آوری آن برای طرفین قرارداد است. قرارداد برای آن که الزام آور باشد باید در قالب قوانین موضوعه کشور معتبر و الزام آور تلقی شود. طبعا آشنایی با قوانین موضوعه برای شکل دهی به یک قرارداد به نحو الزام آور لازم است.

از همین رو مشورت با وکیل قراردادها برای انعقاد قرارداد به نحوی الزام آور ضروری است تا قرارداد از لحاظ شکلی و ماهوی به نحوی منعقد شود که قانوناً الزام آور تلقی شود.

الزام آوری هر متن قراردادی علاه بر چگونگی انعقاد آن، در گروی معانی حقوقی آن است. چرا که استفاده از هر واژه می تواند مفاد قرارداد را تحت شمول مقرره ای متفاوت و شرایط متفاوت قرار دهد.از همین روست که در حقوق هیچ واژگانی کاملاً مترادف نمی باشد و اگر چه ممکن است دو واژه به هم معنا برسند، لکن از لحاظ حقوقی کاملاً تفاوت داشته باشند.

اهمیت حضوروکیل قراردادها

صرف نظر از ابعاد متنی، تنظیم قرارداد از جانب وکیل قراردادها ابعاد ماهوی قرارداد نیز بسیار متاثر می سازد و به طور کلی بهره‌وری آن را افزایش می‌دهد. پیش‌بینی مراحل مختلف برای اجرای قرارداد، متعادل سازی و متوازن سازی تعهدات و تکالیف طرفین حین اجرای قرارداد، درنظر گرفتن بندهایی برای افزایش ضمانت اجرای قرارداد و تضمین تطابق مفاد قرارداد با قوانین موضوعه، مواردی می‌باشد که در صورت تنظیم توسط وکلای خبره می‌تواند چارچوب روابط قراردادی طرفین را مناسب، مطلوب و موثر سازد.

در صورت تنظیم قرارداد توسط وکیل پایه یک دادگستری ، می‌توان مطمئن بود که پیش بینی‌ها به نحوی انجام شده است که اختلافی ایجاد نشود. اما در فرضی که به دلایلی خارج از توافق طرفین، یک طرف از اجرای تعهدات و تکالیف خود سر باز زند، بازهم وجود یک قرارداد معتبر بین طرفین برای احقاق حق طرف متضرر ضروری است. بدیهی است مفاد چنین قراردادی برای دادگاه بسیار حائز اهمیت است و دادگاه بعد از درنظر گرفتن آن، طرف مقابل را به جبران خسارت یا انجام تعهد الزام می نماید؛ بنابراین احتمال نیز موجه است که قرارداد توسط وکیلی تنظیم شود که به زوایای مختلف قانون تسلط دارد تا مسیر احقاق حق در دادگاه به موجب قرارداد تسهیل و هموار شود.

به طور خلاصه، بنا به دلایل شکلی : 1- پرهیز از ابهام 2- استفاده از واژگان با معنای حقوقی متناسب 3- انعقاد قرارداد در قالب حقوقی الزام آور و به دلایل ماهوی : 1-برقراری تعادل و تناسب بین تعهدات و تکالیف طرفین، 2- قابلیت اجرای قرارداد و الزام طرف مقابل به آن 3- تضمین حل وفصل مطلوب و قاطع اختلافات ناشی از اجرای قرارداد ؛ تنظیم قرارداد با حضور و مداخله یک وکیل قراردادها مسلط ضروری است.

ارتباط باما

وکلای پایه یک خبره و با تجربه با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان هستند.

شماره تماس : 09129724226 – 02634457718

آدرس : تهران ، میدان الغدیر ، کوچه شهرک شهدا ، روبروی مرکز جراحی مهر ، پلاک 8 ، طبقه 4

آدرس کرج : کرج ، کوی کارمندان شمالی ، پل شهید بهشتی ، بلوار آزادی ( سه راه گوهردشت ) پلاک 17 ، طبقه  7 ، واحد

آدرس وبسایت : vakiloroaya.com

آدرس ایمیل : info@vakiloroaya.com

آدرس اینستاگرام : _vakiloroaya_

وکلای پایه یک دادگستری آقایان میثم شفیعی (در کرج) و رضا شریفی اردانی (در تهران)

منبع : وکیل الرعایا
  • ۹۹/۰۷/۲۸
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی