وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی پزشکی و دارویی

وکیل دعاوی پزشکی و دارویی ،وکیل جرایم پزشکی بیان می دارد.پزشکان مطابق با قانون دارای مصونیت می باشند. این مصونیت با توجه به شغل حساس و خاص و البته مقدس پزشکان به ایشان اعطا شده است. چرا که پزشکان با ودیعه الهی که همان جان انسان است .وکیل شکایت از پزشک در ادامه بیان می دارد. به اعمالی که در اثر قصور پزشکی در راستای امور پزشکی که شامل انجام عملیات درمانی در مطب های خصوصی خود و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها مرتکب می شوند.جرایم پزشکی گفته می شود.

وکیل متخصص در رابطه با کار های پزشکی چگونه عمل می کند؟

وکیل متخصص پرونده پزشک و بیمار را بررسی می کند و با کمک دانش و تخصص خود و اصول و ضوابط آن ها را ارزیابی می کند، در واقع وکیل متخصص حق هیچ کدام از طرفین را ضایع نمی کند.

پزشکانی وجود دارند که برای افزایش منافع خود دروغ می گویند مثلأ اگر پزشک عمومی باشد خود را به عنوان فوق تخصص به مردم معرفی می کند. این امر تخلف محسوب می شود زیرا در واقع کار آن ها جعل به حساب می آید، بعد از اینکه بیمار یا خانواده بیمار از پزشک شکایت کردند .یا بازرسان کار او را تخلف اعلام کردند. موضوع به شورای حل اختلاف گزارش داده می شود. در صورتی که رضایت داده شود .پرونده خاتمه پیدا می کند. ولی اگر رضایت داده نشود پرونده به داد سرای انتظامی صادر می شود.اگر پزشکی مرتکب تخلفات انتظامی شود پرونده او به سازمان پزشکی ارجاع داده می شود، در صورتی که پزشک مرتکب جرم شود پرونده او در داد سرا و دادگاه های کیفری ارزیابی می شود.

بیشتر شکایت بیماران از پزشکان به چه مواردی ربط دارد؟

بیشتر بیماران به دلایلی از جمله؛ تشخیص اشتباه بیماری، عدم احتیاط، بی اهمیت کردن درمان بیماری و بی تفاوت بودن به مراقبت های بعد از جراحی از پزشک خود شکایت می کنند.پزشکانی که وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند .در واقع از قانون سرپیچی کرده اند. زیرا عدم رعایت امور علمی و قانونی جزء اموری است که اگر پزشک آن ها را رعایت نکند .مرتکب جرم می شود. امروزه بسیاری از پزشکان در فضاهای مجازی به تبلیغ کردن می پردازند .در صورتی که این تبلیغ ها دروغ باشد .و برای فریب بیماران باشد باید طبق قانون مجازات شوند.

چگونه میتوان از یک پزشک شکایت کرد؟

وکیل دعاوی پزشکی پرسش فوق را اینگونه پاسخ می دهد، با توجه به قوانین پزشکی که در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی در خصوص تخلفات پزشکان می باشد و با توجه به قانون مجازات اسلامی آن دسته از پزشکانی که در انجام وظایف خود اهمال ورزیده و یا مرتکب تقصیری گردیده اند قابل تعقیب بوده و می توان پرونده مذکور را شخصا یا توسط وکیل جرایم پزشکی پیگیری نمود و این امر ابتدائا با طرح شکواییه در دادسرای جرایم پزشکی و تقدیم شکواییه به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و سازمان مربوطه شروع می شود و با مرحله صدور رای قطعی در دادگاه صالح و هیئت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی به پایان می رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه و راههای شکایت از پزشک متخلف مقاله مراحل شکایت از پزشک را مطالعه فرمایید.

مطالبه خسارت ناشی از جرایم و تخلفات پزشکی به چه صورت می باشد؟

وکیل دعاوی پزشکی بیان میدارد پس از وقوع آسیب در جرایم غیر عمدی ارتکاب یافته توسط پزشک متخلف و اثبات دیه میتوان دادخواست مطالبه خسارت ناشی از جرایم و تخلفات پزشکی که به جهت ورود خسارت ناشی از جرایم تحقق یافته را مطابق قانون آیین دادرسی کیفری تقدیم دادگاه نمود. این امر مازاد بر دیه تعلق گرفته به علت آسیب وارده می باشد. بطور مثال بیان میگردد در انجام جراحی های زیبایی بعد از حدوث جرایم غیر عمدی که منجر به پرداخت دیه می شود خسارت ناشی از جرم نیز بصورت جداگانه قابل مطالبه می باشد که این امر به جهت درمان و اعاده به حالت سابق صورت میپذیرد.

وکیل شکایت از جراح زیبایی بیان میدارد، امروزه انجام عمل های زیبایی، امری متعارف در کشور میباشد و این عمل ها به دو دسته ضروری و غیرضروری (لوکس) تقسیم میگردند. از عمل های ضروری زیبایی میتوان به جراحی های پلاستیک برای آن دسته از افرادی که در حوادث رانندگی، حریق و مواردی ازاین قبیل گرفتار میشوند اشاره نمود. و سایر عمل های زیبایی که جنبه درمانی ندارند و به خواست اشخاص صورت میپذیرد از قبیل لیفت صورت، برجسته کردن و تزریق ژل در لب، جراحی زیبایی بینی، تراشیدن استخوان چانه، جراحی لیپوساکشن، جراحی لیپوماتیک، انواع پروتزها و کاشت مو و غیره. ممکن است پس از انجام این جراحی ها نتایج حاصله وفق توافقات اولیه صورت گرفته بین طرفین نباشد یا به نحوی صورت پذیرد که در عرف هم آن حالت دارای ایراد فاحش و غیر قابل اغماض باشد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۹۹/۰۹/۲۰
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی