وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی ،تقریبا تمامی افراد هر روز کم یا زیاد از خدمات بانک ها و سیستم بانکی کشور استفاده می نمایند. هرچند که برای اکثر افراد استفاده از این خدمات دارای پیچیدگی زیادی نیست ولی برای عده ای که از خدمات حرفه ای تر بانکی استفاده می نمایند عدم آگاهی از قوانین و آیین نامه های بانکی می تواند مشکلات حقوقی زیادی را ایجاد نماید.

در قراردادهای مشارکت مدنی فی مابین بانک و اشخاص محاسبه سود و سایر خسارات و جریمه ها تابع شرایط خاصی است که دقت نظر ویژه ای را می طلبد ضمن اینکه تا زمان محاسبه سود و زیان نیز شرایط خاصی می بایست رعایت گردد که بعضا رعایت نمی شود ، با این وصف و نظر به اینکه محاسبه سود و زیان تابع چنین شرایطی است و عدم رعایت هر یک از مقررات در محاسبات تاثیر گذار خواهد بود وجود وکیل متخصص در این حوزه می تواند راهگشا باشد.

دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی است که نیاز به تخصص ویژه در این حوزه می باشد و وکیل انتخابی می بایست اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و همچنین آیین نامه های بانکی و سیاست های نظارتی بانک مرکزی و سایر منابع قانونی مانند نظریات مشورتی و … داشته باشد.

مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی پیش از امضا قرارداد بانک

قرارداد های بانکی بر مبنای مقررات پراکنده ای از قبیل قوانین پایه مانند بانکداری بدون ربا و ایین نامه های آن ، بخشنامه های صادره بانک مرکزی و همچنین سایر مراجع تنظیم می شود و تشخیص اشکالاتی که ممکن است در قرارداد وجود داشته باشد نیاز به شناخت ویژه از این قوانین پراکنده دارد لذا پیش از امضا این گونه قراردادها حتما از وکیل متخصص امور بانکی استفاده نمایید.

مشاوره با وکیل دعاوی بانکی پس از امضا قرارداد بانک و ایجاد اختلاف

تعاملات پیچیده و قوانین پراکنده بانکی موجبات ایجاد اختلافات افراد و بانک ها می باشند در چنین مواردی بهتر است پیش از طرح هر گونه ادعا و یا دعوا از مشاوره وکلای متخصص امور بانکی استفاده شود تا مانع صرف هزینه های بیهوده ، اتلاف وقت و همچنین اشکال امر مطروحه گردد.

در مواردی حتی طرح دعواممکن است واجد خطرات بزرگتری از اختلافات موجود باشد به عنوان مثال ممکن است با ابطال یک قرارداد بانکی مطالبه بانک به روش های دیگری انجام شود که ممکن است بیشتر از مطالبه قراردادی بانک باشد.

وظایف وکیل امور بانکی

دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی است و وکیل متخصص دعاوی بانکی بایستی شناخت دقیقی از قوانین و آیین نامه های بانکی، مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و سیاست های نظارتی بانک مرکزی داشته باشد، روند تنظیم قراردادها را مدیریت کرده و به بررسی دقیق امور حقوقی مربوطه بپردازد، همچنین اطلاعات لازم جهت مزایده ها و مناقصه ها و … را به متقاضی ارائه دهد.

با توجه به اینکه امروزه افراد به وفور از انواع تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی، اعتبارات اسنادی و وام های مختلف استفاده می نمایند و در ازای تضمین بازپرداخت این تسهیلات ، املاک خود را در رهن بانک ها قرار می دهند. یکی از شایع ترین عقودی که بانک ها با مشتریان خود منعقد می نمایند عقد رهن می باشد. اشخاص ثالث نیز می توانند املاک خود را در ازای بدهی شخص دیگر، در رهن گذارند.

ضرورت مراجعه به وکیل دعاوی بانکی

از طرفی با توجه به کثرت درخواست های دریافت وام و عدم تعادل در عرضه و تقاضا ، در نتیجه کمبود منابع لازم، بانک ها شروط بسیار زیاد و محدود کننده ای که عموما به صورت یکطرفه تنظیم گردیده.به مشتریان خود تحمیل می نمایند. و ضمانت اجراها و جرایم دیر کرد متعدد و سنگینی را در نظر می گیرند. که در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات یا تاخیر در آن بر عهده مشتریان قرار گرفته و بانک ها طی تشریفات ثبتی، حق خواهند داشت. املاک در رهن را به فروش رسانده و مطالبات خود به همراه کلیه اضافات را از وجوه حاصل از فروش املاک و یا با تملک همان املاک وصول نمایند.

در پاره ای از موارد ، با توجه به اشتباهاتی که در محاسبه مبالغ دیرکرد. سود و سایر هزینه ها رخ می دهد. و نیز تخلفات احتمالی که طی تشریفات مزایده روی می دهد. حقوق افراد به شدت در معرض تضییع قرار گرفته و لازم است. که از حضور و مشاوره افراد آگاه و خبرگان ثبتی بهره مند گردند. در این رابطه چنانچه اجراییه به اشتباه و با مبانی ناصحیح صادر شده باشد. می توان اجرائیه های مزبور را ابطال نمود و نیز دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرائی را از دادگاه درخواست کرد.حتی اگر عملیات اجرایی به پایان رسیده و املاک به فروش رفته باشد .می توان در صورت وجود شرایط قانونی، مزایده برگزار شده را ابطال کرد.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه

دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت، فروش مال غیر، کلاهبرداری،  دیگر دعاوی مربوطه

و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه، بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها، ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی