وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

اعتراض ثالث

اعتراض ثالث

اعتراض ثالث  ،یعنی اعتراض به رای صادره در یک دعوا.
شخص معترض باید شخصی غیر از اصحاب دعوا و یا قائم مقام اصحاب دعوا باشد.اگر نماینده شخصی در جریان دادرسی حضور داشته باشد .آن شخص بعدا نمی‌تواند به عنوان معترض ثالث به رای صادره اعتراض کند. برای مثال رایی با حضور ولی یا قیم شخص محجور صادر شده است.

شخص محجور پس از زوال حجر نمی‌تواند به آن رای اعتراض ثالث کند. وارد و مجلوب ثالث پس از ورود و جلب در شمار اصحاب دعوی هستند. و تنها از طریق تجدید نظر و فرجام می توانند به رای صادره اعتراض کنند. شخصی که در دعوا نماینده یکی از اصحاب دعوا باشد .مثل ولی ولی، قیم یا نماینده اگر با تضییع حق خود مواجه شوند. می توانند به عنوان معترض ثالث به رای صادره اعتراض کنند.یکی از طُرُق فوق العاده اعتراض به رای است. اعتراض از حیث جهت هم محدودیت ندارد. تنها مهم آن است که رای صادره بر خلاف حقوق شخص معترض باشد .

اقسام اعتراض ثالث

اعتراض  اصلی :زمانی است که شخص ثالث رایی را که در دادگاه قبلی صادر شده .خلاف حقوق خود بداند .و با تقدیم دادخواست به دادگاه صادر کننده ی رای قطعی اعتراض خود را اعلام کند .
اعتراض  طاری:هنگامی است که دعوی بین دو نفر در جریان بوده است. و رای به نفع یکی از ایشان صادر شده باشد. و شخص مذکور به استناد رای صادر شده دعوایی علیه شخص دیگری مطرح کند. به بیان دیگر رای دادگاه قبلی را به عنوان دلیل برای دعوای مذکور به دادگاه ارائه دهد.اعتراض ثالث طاری به موجب درخواست است .و بدون تادیه ی هزینه و دادخواست صورت می گیرد. همچنین محدودیت زمانی ندارد و ممکن است تا قبل از ختم رسیدگی به دعوای فعلی صورت بگیرد.

مهلت اعتراض

این نوع اعتراض مقید به زمان خاصی نیست. البته مهلت اعتراض ثالث نسبت به رای صادره از دیوان عدالت اداری محدود به دوماه از تاریخی است. که شخص ثالث از مفاد رای صادره،مطلع می شود.
اعتراض به نتیجه :اگر رایی که پس از اعتراضصادر می شود. از دادگاه بدوی باشد قابل تجدید نظر است .اما اگر رای صادره از دادگاه تجدید نظر باشد غیر قابل تجدید نظر است.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۹۹/۱۰/۱۸
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی