وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

پیگیری تخلفات اینترنتی

بر همگان روشن است که امروزه فرهنگ خرید اینترنتی و بهره گیری از خدمات آنلاین بسیار جا افتاده و مرسوم می باشد؛ چراکه منافعی از قبیل دسترسی آسان به انواع و اقسام کالاها و خدمات، امکان مقایسه قیمت،انجام خریدی به صرفه تر و اقتصادی و در دسترس بودن 24 ساعته این قبیل امور افراد را ترغیب به بهره گیری و استیفا می کند. اما باید توجه داشته باشیم که علی رغم وجود منافع، استفادة گسترده از هرچیزی زمینة وقوع تخلفات و بروز مشکلاتی مثل سوء استفاده از حقوق مردم و مراجعه کنندگان را نیز فراهم می کند.

آیا امکان شکایت وجود دارد؟

راه هایی برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی ای که به صورت مجاز و قانونی به ثبت رسیده اند و با نماد اعتماد الکترونیکی فعالیت می کنند ،  بر حسب مشکلی که رخ داده وجود دارد که قصد بررسی مراتب قانونی مربوطه را داریم.اما باید بدانید که قبل از هرچیزی بایستی با دریافت مشاوره های صحیح، سعی در شناخت جرم و تخلف صورت گرفته و قانون حاکم بر آن داشته باشید تا به نحو مشروع و قانونی حقوق خود را مطالبه نمایید.

به طور کلی 3 راه برای شکایت از تخلفات اینترنتی پیش روی افراد متقاضی وجود دارد :

1)شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

برای اقدام از این طریق در وهلة اول بایستی فروشگاه و مرکزی که از آن خریدی را انجام داده اید یا از خدمات آن بهره برده اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. این نماد ضمانتی برای کاربران در خصوص خرید از درگاه های اینترنتی معتبر به حساب می آید و به سایت های دارای صلاحیت اعطا می شود.تنها کافی است تا به آدرس ENAMAD.IR مراجعه نمایید، سپس در صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید. پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را در صورت عدم پاسخگویی مناسب این قبیل فروشگاه ها پیگیری کنید.

2) شکایت از طریق پلیس فتا

می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت پلیس فتا، شکایت خود را در ارتباط با وب ‌سایت، سایت فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تخلف در اپلیکیشن و بازی و حتی پست الکترونیکی را مطرح کنید.شما باید گزارش تخلف را  با انتخاب عنوان مناسب و مربوطه ( در اینجا اهمیت شناسایی دقیق جرم نمایان می شود ) در قسمت خدمات الکترونیکی و آیکون ثبت گزارش های مردمی ارائه نمایید. قبل از درج شکایت بایستی در سامانه پلیس فتا ثبت نام نمایید.

3)شکایت از طریق مرجع قضایی

دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ تهران ( دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی) مسئول  رسیدگی به جرائم مربوط به تخلفات در حوزه فضای مجازی می‌باشد. شخص شاکی باید با تهیه شکواییه و داشتن مدارک کافی از قبیل رسید واریز وجه ، به مرجع صالح مربوطه مراجعه نماید و شکایت خود را مطرح کند.چنانچه شاکی ساکن شهرستان باشد، باید در دادسرای محل سکونت خود شکایت را پیگیری نماید.

مجازات مربوطه

وفق قانون جرایم رایانه ای مجازاتی که برای این قبیل از افراد متخلف پیش بینی شده است، حسب مورد و بر اساس جرم و تخلفی که صورت گرفته است، حبس یا جزای نقدی یا محکومیت به هر دو مورد می باشد. مطابق قانون، اگر قاضی تشخیص دهد که این مجازات کافی نیست، می‌تواند مجازات‌های دیگری را به عنوان مجازات تکمیلی در نظر بگیرد. البته در نقطه مقابل نیز اگر فرد اظهار ندامت کند یا وضعیت شخصی او به گونه‌ای باشد که اعمال مجازات؛ زندگی، کار، آبرو و… او را به خطر بیندازد، قاضی می‌تواند مجازات را تعلیق یا از مجازات‌های جایگزین دیگر استفاده کند.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۰۰/۰۲/۲۷
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی