وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت ،با توجه به رشد روز افزون جمعیت و افزایش ساخت و ساز پیش می آید که مالکین به دلیل قدمت ساختمان مورد سکونت و تبدیل شدن آن به مخروبه ای در اندیشه آن باشندکه با سازنده ای قرارداد تنظیم نمایند تا آورده وی زمین باشد . آورده سازنده نیز ساخت ملک باشد و پس از ساخت و تکمیل بنا به نسبت توافق شده تقسیم می گردد. اماامکان دارد در این فاصله اتفاقاتی حاصل گردد و اختلافاتی فی مابین سازنده و مالک ایجاد گردد که این اختلافات از زمان قراردادپیش می آید.

قرارداد

  1. الزام به تنظیم سندرسمی وکالت کاری
  2. الزام مالک به ارائه اصل سند
  3. الزام به پرداخت بدهی های مالک
  4. الزام مالک به تخلیه و تحویل ملک
  5. الزام به تجمیع املاک موضوع مشارکت
  6. مطالبه وجه،بابت سهم مالک از هزینه ساختمانی

دعاوی که مالک می تواند علیه سازنده مطرح نماید

1.الزام سازنده به اخذ بیمه های توافق شده در قرارداد

2.الزام سازنده به اخذ پروانه های تخریب و نوسازی

3.تایید فسخ قرارداد

4.تعدیل قرارداد و مشارکت در ساخت

5.خلع ید از ملک

6.اخذ خسارت تاخیر در انجام تعهدات

7.الزام به اخذ یا پایانکار وصورتجلسه تفکیکی

در خصوص دعاوی که سازنده علیه مالک طرح می نماید

1.الزام به تنظیم سند رسمی وکالت کاری:دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مستنداً به تعهدات مقرر در قرارداد مشارکت در ساخت است که در صورت عدم انجام تعهد از جانب مالک ، سازنده با طرح دعوای الزام به تنظیم سندرسمی وکالت کاری علیه مالک یا مالکین طرح می نماید و دادگاه صالح نیز ،دادگاه محل وقوع ملک و در صلاحیت دادگاههای حقوقی می باشد.

2.الزام مالک به ارائه اصل سند: همانگونه که می دانیم ،سازنده در جهترفع رجوع مسائل اداری علاوه بر اخذ وکالت نامه رسمی کاری بایست اصل سند را نیز جهت ارائه به ادارات وارگانهای سازمانی همراه داشته باشد و در صورتی که مالک اصل سند را به وی ارائه ندهد و موجب خلل در امور مربوط به اخذ پروانه و ساخت می گردد.

لذاسازنده با طرح دعوای الزام خوانده به ارائه اصل سند در دادگاه حقوقی محل قرار یا محل اقامت خوانده مطالبه اصل سند می نماید.

نکته

چنانچه مالک اصل سند را ارائه نماید در وحله اجرا حکم نیز اجرای احکام نمی تواند اصل سند را از مالک بگیرد اما این صدور رأایباعث می گردد که علاوه بر حق فسخ به سازنده، وی از مالک مطالبه خسارت و ضرر و زیان نماید.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۰۰/۰۳/۱۲
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی