وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

حقوق موجود برای افراد

 

حقوق موجود برای افراد  ،در مقاله ذیل قصد بررسی حقوقی را داریم که هر فردی به عنوان عضوی از جامعه برخوردار از آن می باشد و ممکن است به دلیل عدم آگاهی از وجود چنین حقوقی نتوانید آن طور که باید حق قانونی و مشروع خود را مطالبه نمایید.

رسیدگی فوری به امور کیفری

در امور کیفری که رسیدگی به آن فوریت دارد، در تمامی ساعات شبانه روز قاضی کشیک مستقر در دادسرا قابل دسترس می باشد.

صدور گواهی انحصار وراثت

برای صدور گواهی انحصار وراثت نیازی به تمام وراث نیست و هریک از ورثه می تواند به تنهایی از شورای حل اختلاف محل اقامت متوفی،گواهی انحصار وراثت دریافت کند.

توانایی زن در خروج از منزل

چنانچه حضور زن در منزل شوهر موجب احتمال خطر جانی ،بدنی یا شرافتی باشد، زن می‌تواند از منزل مشترک خارج شود و خروج وی از منزل عدم تمکین محسوب نمی شود و مرد موظف است حتی در زمان عدم حضور زن در منزل مشترک نیز به او نفقه کامل پرداخت نماید.

پرداخت حقوق کارگر

بر اساس تصمیم جدید هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، در صورت اختلاف بین کارگر و کارفرما در پرداخت دستمزد، صرف ارائه برگه اقرار کارگر به تسویه حساب کافی نیست و کارفرما باید مستندات لازم برای پرداخت کامل حقوق کارگر را به مراجع رسیدگی ارائه کند.

برگه اقرار کارگر

در دعاوی فی مابین کارگر و کارفرما عموما مشاهده می شود که کارفرما با تحت فشار گذاشتن کارگر،برگه ای را از کارگر دریافت می نماید که در آن اعلام شده وی تمامی حقوق و مطالبات قانونی خود را از کارفرما دریافت کرده است.وفق رأی جدید که گفته شد، ارائه برگه تسویه حساب بایستی با مستندات پرداخت مالی همراه باشد تا نشان دهد حقوق قانونی کارگر قانونا به وی پرداخت شده است و برگه تحت فشار یا جهل کارگر به حقوق قانونی خود دریافت نشده است.

شرایط صدور مجوز سقط قانونی جنین

۱.وجود بیماری هایی که در ادامه بارداری خطر مرگ مادر را به همراه داشته باشد.
۲.ناهنجاری ها و بیماری هایی که به مرگ جنین در رحم منجر شود.
۳.بیماری هایی که به مرگ نوزاد بلافاصله پس از تولد منجر شود و قابل پیشگیری نباشد.
۴.انجام عمل سقط جنین حداکثر تا هفته نوزدهم بارداری.
۵.رضایت کتبی مادر

تغییر میزان مهریه

میزان مهریه پس از عقد در هر زمان قابل کاهش و تحت هیچ شرایطی قابل افزایش نمی باشد.تصمیم طرفین برای افزایش مهریه صرفا یک تعهد مالی مستقل است و جدید که از عنوان و امتیازات مهریه برخوردار نمی باشد.

ایجاد مانع برای اشتغال زوجه

هیچ مردی نمی‌تواند با مراجعه به محل کار همسرش مانع اشتغال او شود،مگر اینکه در دادگاه ثابت کند شغل زن با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجین در تعارض است و دادگاه این ادعا را بپذیرد.بدون حکم قطعی دادگاه ایجاد مانع برای اشتغال زوجه امکان پذیر نمی باشد.

حق تحصیل زوجه

با توجه به سکوت قانون مرد در هیچ شرایطی حق ایجاد محدودیت در هیچ مقطعی از تحصیل همسرش را ندارد.حق تحصیل از حقوق مدنی پذیرفته شده آحاد جامعه است.

جرم افشای اسرار

در جرم افشای اسرار خصوصی و ارسال اسکرین شات،تعداد مخاطب و دفعات ارسال هیچ اهمیتی در وقوع جرم ندارند.حتی یکبار ارسال برای فقط یک شخص نیز اگر به قصد وارد آوردن ضرر حیثیتی،شرافتی و یا مالی باشد،می تواند منجر به تحقق جرم نقض حریم خصوصی شود.ضمانت اجرای چنین جرمی مجازات حبس تا دوسال و جزای نقدی خواهد بود.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۰۰/۰۳/۱۷
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی