وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

لایحه دفاعیه قانون بیمه اجباری

لایحه دفاعیه قانون بیمه اجباری ،

ریاست محترم دادگاه تجدید نظر استان

همانطور که مستحضر می باشید و البته طی مرحله بدوی نیز به کرات به سمع و نظر دادگاه محترم بدوی رسیده است؛ قانون بیمه اجباری خسارت واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در تاریخ     به تصویب و لازم الاجرا گردیده است، متاسفانه دادگاه محترم بدوی بدون در نظر گرفتن این قانون به اختلافات رسیدگی نموده و نهایتاً موکل را محکوم به پرداخت خسارت نموده است.

اولاً- مستفاد از تبصره ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی، صرفاً تا میزان خسارت متناظر وارده به گرانترین خودرو متعارف (یعنی خودرویی که قیمت آن کمتر از ۵۰ درصد سقف تعهدات بدنی است) از بیمه گر قابل جبران خواهد بود.

متاسفانه درما نحن فی دادگاه محترم بدوی صرفاً با تکیه بر نظریه کارشناسی پرونده کیفری (بدون ارجاع امر به کارشناس جدید) انشاء رأی نموده است، در حالی که نظریه موصوف بدون توجه به تبصره ۵ همان ماده (ماده ۸) نه تنها مطابق این ماده عمل نکرده و اعلام نظر ننموده است بلکه حتی مجموعه خسارات وارده را بیش از نصف دیه کامل تعیین نموده است که این خود دلیلی است بر غیرقانونی بودن رأی چرا که دادنامه مستقیماً بر نظریه هیأت کارشناسی بنا نهاده شده است.

برای مشاهده نمونه لایحه به لینک زیر مراجعه کنید.

لایحه دفاعیه

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۰۰/۰۳/۳۰
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی