وکیل

درباره وکالت و مشاوره حقوقی

  • ۰
  • ۰

نمونه لایحه ابطال سند

نمونه لایحه ابطال سند

ریاست محترم شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان فردیس

موضوع: شماره بایگانی …….

با سلام و تقدیم احترام، اینجانب …………. به وکالت از خواهان دعوی اصلی ( خانم ………………)در خصوص دعاوی ثالث ، ذیلاً مواردی را در دوبخش که بخش نخست اختصاص به دعوی وارد ثالث ( آقای………………) و بخش دوم مربوط به دعوی اعتراض ثالث اجرایی ( آقای ……………… و خانم …………………..) به استحضار آن مقام محترم می رساند؛

بخش اول – مربوط به دعوی ورود ثالث

1-در وهله نخست و در جهت اثبات قصد وارد ثالث در تاخیر رسیدگی (موضوع ماده 133 قانون آیین دادرسی مدنی ) لازم به توضیح می داند ؛ چنانچه آن مقام محترم در تاریخ مبایعه نامه های مستند دعوی وارد ثالث ( به شماره های …….. و ………….. ) مداقه لازم را مبذول فرمایند ، مشاهده می گردد که هر دو مبایعه نامه در تاریخ …………  تنظیم شده است .

همچنین و همانطور که مستحضر می باشید ، سابق بر دعوی حاضر دعوی دیگری علیه خواندگان ردیف 1 الی 8 مطرح و در همان شعبه محترم در حال رسیدگی بود ( شماره بایگانی ……….. ) که آقایان ……… در تاریخ ………… تحت عنوان ثالث ، وارد آن دعوی می گردند.

البته دعوی مذکور از آنجایی که به خواسته الزام به تنظیم سند طرح گردیده بود و بعد از استعلام ثبتی کاشف به عمل آمد که سند ملک به دیگری ( آقایان ………. ) منتقل گردیده و به نام هیچ یک از خواندگان اصلی نمی باشد ، دعوی مسترد گردید ، تا دعوی به شکل درست مطرح گردد که منجر به تقدیم دادخواست مجدد و دعوی حاضر گردید.

ذکر این مهم بدین منظور که آقایان ………. در شرایطی اقدام به فروش ( بر فرض آنکه قصد طرفین واقعی باشد) املاک موضوع این دعوی نموده است که از ادعای موکل نسبت به هر دو ملک مطلع بوده است و به نظر می رسد اقدام ایشان و ورود ثالث در جهت ادامه تضییع حقوق موکل و تاخیر در رسیدگی صورت گرفته است ،خصوصاً اینکه مفاد هر دو مبایعه نامه و نحوه پرداخت ثمن از سوی خریدار که بصورت تهاتر و بدون جابجایی وجهی صورت گرفته بیش از پیش این احتمال را تقویت می نماید.

بنابراین مستفاد از ماده 133 قانون آیین دادرسی مدنی از محضر آن مقام محترم مستدعی است با توجه به اینکه پرونده اصلی در حال حاضر مهیای صدور رأی می باشد، جهت جلوگیری از اطاله دادرسی ، دعوی ورود ثالث از دعوی اصلی تفکیک و بطور مجزا مورد رسیدگی قرار گیرد، هرچند بنابر آنچه به شرح آتی به سمع و نظرخواهد رسید ، در ماهیت نیز دعوی ورود ثالث به هیچ وجه موثر در دعوی اصلی نخواهد بود.

2-همانطور که سابقاً طی لوایح مختلف و اسناد تقدیمی به استحضار آن مقام محترم رسیده است ،

موکله در راستای اجرای امر مشارکت در ساخت اختیارات حاصل از وکالتنامه های شماره ……… ( تفویضی از خانم ……….. ) و شماره ……… ( تفویضی از آقای ……. …….. ) را به موجب سند رسمی تفویض وکالت به شماره …….. مورخ ………… ( سه روز بعد از عقد مشارکت ) به آقای ………… تفویض می نماید ( موضوع این وکالتنامه هر دو پلاک می باشد )

متاسفانه آقای ……….. در حالیکه وکالتنامه مذکور را در راستای قرارداد مشارکت در ساخت دریافت نموده است ، در شرایطی که هیچ اقدامی در جهت اجرای آن به عمل نیاورده است ( صرفا گودبرداری)

به موجب اسناد رسمی تفویض وکالتنامه به شماره های …………….. مورخ ……………. تنظیمی در دفترخانه … کرج، ……….. مورخ ……….. تنظیمی در دفترخانه …. کرج ، ………. مورخ ………….. تنظیمی در دفترخانه … کرج، ……….. مورخ ………… تنظیمی در دفترخانه … کرج ، ……… مورخ …………. تنظیمی در دفترخانه …. کرج ، …………. مورخ ……….. تنظیمی در دفتر خانه …. کرج، …………… مورخ ………… تنظیمی در دفترخانه …. کرج و ………….. مورخ ………… تنظیمی در دفترخانه …. کرج پلاک های موضوع دعوی را به دیگر خواندگان دعوی ( ردیف های 10 الی 24) تفویض می نماید.

در این میان موکله بلافاصله بعد از اطلاع از انتقال اموال خود توسط آقای ……………. اقدام به طرح شکایت کیفری می نماید که به موجب دادنامة صادره از شعبه محترم ….. دادگاه عمومی شهرستان کرج به شماره ….. مورخ …………. که طی دادنامه شماره ……. مورخ ……….. قطعیت یافته است ،محکوم به تحمل مجازات فروش مال غیر ( در حکم کلاهبرداری) می گردد.

لازم به توضیح است که مطابق مندرجات دادنامه های فوق الذکر آقای …………. صراحتاً به تعهد خود در قبال موکله مبنی بر مشارکت در ساخت اقرار نموده و اتفاقا بر همین مبنا حکم محکومیت علیه ایشان صادر میگردد .

برای ادامه مطلب به روی لینک زیر کلیک کنید

ابطال سند

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • میثم شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی